SME
reklama

Múzeum Porsche odhaľuje pretekárske špeciály, aj ľudové auto

V posledný januárový deň otvoril legendárny výrobca športových automobilov Porsche nové múzeum.

(Zdroj: Porsche)

Okrem prierezu histórie značky a rôznych pretekárskych špeciálov v ňom vystavuje aj prototyp lacného auta pre Čínu.

Porsche v blízkosti svojho výrobného závodu otvorilo nový reprezentačný stánok, ktorého hlavnou časťou je múzeum. Stuttgartská automobilka pri výstavbe komplexu preinvestovala vyše 100 miliónov eur. Futuristický komplex stojaci na troch betónových pilieroch navrhli architekti zo spoločnosti Delugan Meissl Associated Architects. Len na zostavenie základného skeletu použili až 6000 ton ocele.

Nielen autá

Na ploche s rozlohou 5600 štvorcových metrov sa nachádza 80 automobilov zachycujúcich históriu nemeckej značky. Z veľkej časti ide o vôbec prvé vyrobené exempláre z jednotlivých modelových radov a tiež o rôzne pretekárske automobily. Okrem nich sa v múzeu nachádza ešte ďalších asi 200 exponátov.

Súčasťou komplexu sú okrem samotného múzea aj dielne, v ktorých automobilové veterány značky Porsche prechádzajú renováciou. V Stuttgarte aktuálne disponujú štyrmi stovkami vozidiel, ktoré sa budú pravidelne striedať v hlavnej expozícii. V komplexe nechýba ani archív s dobovým materiálmi, antikvariát, konferenčná miestnosť, obchod so suvenírmi alebo reštaurácia.

Múzeum pred bránami fabriky

Vedenie nemeckej automobilky očakáva, že ročne sa do expozície príde pozrieť až 200 000 návštevníkov. Pracovníci múzea zároveň pravidelne organizujú stretnutia majiteľov rôznych modelov Porsche po celom svete. Na rok 2009 majú naplánovaných 15 zrazov. Štyri z nich sa uskutočnia v susednom Rakúsku.

Komplex sa nachádza na predmestí Stuttgartu v Zuffenhausen, na námestí Porscheplatz v tesnej blízkosti samotného výrobného závodu Porsche. Otvorené majú každý deň s výnimkou pondelka, vždy od deviatej hodiny rannej do šiestej popoludní. Vstupné predstavuje čiastku osem eur, deti do veku 14 rokov majú v sprievode dospelej osoby vstup voľný.


Ľudové Porsche sa neujalo

Jeden z najzaujímavejších automobilov v expozícii múzea Porsche zďaleka nenesie prívlastok „športový“, aj keď ho navrhol legendárny stuttgartský výrobca. Čínska vláda v roku 1994 vypísala súťaž, do ktorej pozvala popredných producentov motorových vozidiel z celého sveta. Cieľom bolo nájsť výrobcu, ktorý by navrhol ľudový automobil pre čínske obyvateľstvo s cenou do 6000 amerických dolárov. Víťaz mal spoločne s vládou postaviť v Číne továreň, ktorá by naštartovala automobilový priemysel v najľudnatejšej krajine sveta. Prihlásilo sa aj vývojová kancelária Porsche Engineering Services, ale so svojim prototypom štvordverového sedanu C88 neuspela. Vozidlo preto skončilo v depozite a dnes ho vystavujú v novom múzeu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 22 239
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 371
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 328
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 899
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 613
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 195
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 284
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 375
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 313
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu