Okrem prierezu histórie značky a rôznych pretekárskych špeciálov v ňom vystavuje aj prototyp lacného auta pre Čínu.
Porsche v blízkosti svojho výrobného závodu otvorilo nový reprezentačný stánok, ktorého hlavnou časťou je múzeum. Stuttgartská automobilka pri výstavbe komplexu preinvestovala vyše 100 miliónov eur. Futuristický komplex stojaci na troch betónových pilieroch navrhli architekti zo spoločnosti Delugan Meissl Associated Architects. Len na zostavenie základného skeletu použili až 6000 ton ocele.
Nielen autá
Na ploche s rozlohou 5600 štvorcových metrov sa nachádza 80 automobilov zachycujúcich históriu nemeckej značky. Z veľkej časti ide o vôbec prvé vyrobené exempláre z jednotlivých modelových radov a tiež o rôzne pretekárske automobily. Okrem nich sa v múzeu nachádza ešte ďalších asi 200 exponátov.
Súčasťou komplexu sú okrem samotného múzea aj dielne, v ktorých automobilové veterány značky Porsche prechádzajú renováciou. V Stuttgarte aktuálne disponujú štyrmi stovkami vozidiel, ktoré sa budú pravidelne striedať v hlavnej expozícii. V komplexe nechýba ani archív s dobovým materiálmi, antikvariát, konferenčná miestnosť, obchod so suvenírmi alebo reštaurácia.
Múzeum pred bránami fabriky
Vedenie nemeckej automobilky očakáva, že ročne sa do expozície príde pozrieť až 200 000 návštevníkov. Pracovníci múzea zároveň pravidelne organizujú stretnutia majiteľov rôznych modelov Porsche po celom svete. Na rok 2009 majú naplánovaných 15 zrazov. Štyri z nich sa uskutočnia v susednom Rakúsku.
Komplex sa nachádza na predmestí Stuttgartu v Zuffenhausen, na námestí Porscheplatz v tesnej blízkosti samotného výrobného závodu Porsche. Otvorené majú každý deň s výnimkou pondelka, vždy od deviatej hodiny rannej do šiestej popoludní. Vstupné predstavuje čiastku osem eur, deti do veku 14 rokov majú v sprievode dospelej osoby vstup voľný.
Ľudové Porsche sa neujalo
Jeden z najzaujímavejších automobilov v expozícii múzea Porsche zďaleka nenesie prívlastok „športový“, aj keď ho navrhol legendárny stuttgartský výrobca. Čínska vláda v roku 1994 vypísala súťaž, do ktorej pozvala popredných producentov motorových vozidiel z celého sveta. Cieľom bolo nájsť výrobcu, ktorý by navrhol ľudový automobil pre čínske obyvateľstvo s cenou do 6000 amerických dolárov. Víťaz mal spoločne s vládou postaviť v Číne továreň, ktorá by naštartovala automobilový priemysel v najľudnatejšej krajine sveta. Prihlásilo sa aj vývojová kancelária Porsche Engineering Services, ale so svojim prototypom štvordverového sedanu C88 neuspela. Vozidlo preto skončilo v depozite a dnes ho vystavujú v novom múzeu.