SME

Škoda Yeti - odhalia ju v marci (prvé info)

Mladoboleslavská automobilka urýchli premiéru a začiatok predajov auta na voľný čas - Škoda Yeti. Namiesto pôvodne plánovanej jesene ho oficiálne odprezentujú už na budúci mesiac.

(Zdroj: koláž - autor)

Neustále klesajúci dopyt po nových automobiloch núti výrobcov nielen zlacňovať svoje produkty, ale aj ponúkať čo najviac atraktívnych noviniek. Rovnakú taktiku využíva Škoda Auto. Jej vedenie sa rozhodlo predstaviť nové športovo - úžitkové vozidlo skôr ako plánovali. Namiesto septembra ho verejnosti predvedú v marci v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé kusy vraj už vyrobili

Podľa českých médií v závode Kvasiny - kde plánujú Yeti vyrábať - už vznikli prvé exempláre nultej série. Ich úlohou je overiť pripravenosť výrobných technológií. Špeciálne pre toto SUV postavili novú montážnu halu, ktorá nadväzuje na priestory, kde vzniká Superb a Roomster. Hovorca mladoboleslavskej automobilky - Jaroslav Černý - informáciu o predprodukčnej sérii najprv nechcel komentovať, dnes ale potvrdil jej pravdivosť.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti so štartom sériovej výroby novinky sa doteraz hovorilo o poslednom májovom týždni. Tento termín odborovej organizácii v Škoda Auto potvrdil člen predstavenstva pre výrobu, Horst Mühl. Napokon ju spustia ešte o týždeň skôr. Počet modelových radov českej značky Škoda Auto tak stúpne na päť.

Yeti s najnovšou technikou od VW

Kompaktné SUV Yeti po štylistickej stránke vychádza z rovnomennej štúdie, ktorú prvýkrát uviedli na ženevskom autosalóne v roku 2005. Automobil má využívať komponenty z podvozkových platforiem modelov Fabia II a Octavia II. Poháňať ho pravdepodobne budú najnovšie motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI, vybavené preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Spolu s nimi má paleta agregátov obsahovať aj moderné turbodiesle TDI so vstrekovaním common rail (1,6 l, 2,0 l).

SkryťVypnúť reklamu

Pohon dvoch aj všetkých kolies

Šéf vývoja Škoda Auto, Dr. Eckhard Scholz, ešte vlani v lete uviedol, že „v projekte Yeti môžeme rátať s najmodernejšou technikou, akú koncern VW Group ponúka.“

Škoda na trh uvedie cenovo prístupnejšiu verziu s poháňanou iba prednou nápravou, aj model vybavený pripájateľným pohonom zadných kolies prostredníctvom elektronicky ovládanej medzinápravovej spojky od švédskeho výrobcu Haldex.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 542
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 252
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 807
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 705
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 891
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 887
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 423
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 841
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 440
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 130
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 467
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu