Neustále klesajúci dopyt po nových automobiloch núti výrobcov nielen zlacňovať svoje produkty, ale aj ponúkať čo najviac atraktívnych noviniek. Rovnakú taktiku využíva Škoda Auto. Jej vedenie sa rozhodlo predstaviť nové športovo - úžitkové vozidlo skôr ako plánovali. Namiesto septembra ho verejnosti predvedú v marci v Ženeve.
Prvé kusy vraj už vyrobili
Podľa českých médií v závode Kvasiny - kde plánujú Yeti vyrábať - už vznikli prvé exempláre nultej série. Ich úlohou je overiť pripravenosť výrobných technológií. Špeciálne pre toto SUV postavili novú montážnu halu, ktorá nadväzuje na priestory, kde vzniká Superb a Roomster. Hovorca mladoboleslavskej automobilky - Jaroslav Černý - informáciu o predprodukčnej sérii najprv nechcel komentovať, dnes ale potvrdil jej pravdivosť.
V súvislosti so štartom sériovej výroby novinky sa doteraz hovorilo o poslednom májovom týždni. Tento termín odborovej organizácii v Škoda Auto potvrdil člen predstavenstva pre výrobu, Horst Mühl. Napokon ju spustia ešte o týždeň skôr. Počet modelových radov českej značky Škoda Auto tak stúpne na päť.
Yeti s najnovšou technikou od VW
Kompaktné SUV Yeti po štylistickej stránke vychádza z rovnomennej štúdie, ktorú prvýkrát uviedli na ženevskom autosalóne v roku 2005. Automobil má využívať komponenty z podvozkových platforiem modelov Fabia II a Octavia II. Poháňať ho pravdepodobne budú najnovšie motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI, vybavené preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Spolu s nimi má paleta agregátov obsahovať aj moderné turbodiesle TDI so vstrekovaním common rail (1,6 l, 2,0 l).
Pohon dvoch aj všetkých kolies
Šéf vývoja Škoda Auto, Dr. Eckhard Scholz, ešte vlani v lete uviedol, že „v projekte Yeti môžeme rátať s najmodernejšou technikou, akú koncern VW Group ponúka.“
Škoda na trh uvedie cenovo prístupnejšiu verziu s poháňanou iba prednou nápravou, aj model vybavený pripájateľným pohonom zadných kolies prostredníctvom elektronicky ovládanej medzinápravovej spojky od švédskeho výrobcu Haldex.