Aktuálnu, druhú, generáciu Saab 9-3 vyrábajú už od roku 2003. Švédi hovoria, že stále nepatrí do starého železa a predstavujú derivát odvodený od tohto modelového radu. 9-3X je blízkym príbuzným verzie SportCombi. Má ale o 35 mm vyššiu svetlú výšku a karosériu doplnenú o plastové lemy blatníkov, nadstavce prahov i oboch nárazníkov. K sériovej výbave 9-3X patria disky kolies vyrobené z ľahkých zliatin s priemerom 17 palcov.
Drobné úpravy dizajnu kombíku priniesli majestátnejší zjav a príslušnosť k stále obľúbenejšiemu klubu allroadov, ktorého členmi sú napríklad Audi A6 Allroad Quattro, Volvo XC70, ale aj Škoda Octavia Scout.
Dva motory
Zákazníci si môžu vyberať z dvoch rôznych motorizácií. Obe sú vybavené preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla. Zážihovú jednotku predstavuje štvorvalec 2,0T (154 kW/209 k). K dispozícii bude aj vo verzii BioPower spaľujúcej palivo na báze etanolu (147 kW/200 k). Naftu zastupuje štvorvalcový turbodiesel l,9 TTiD dosahujúci výkon 132 kW (180 k). Výrobca motory kombinuje so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
9-3X ako „dvojkolka alebo „štvorkolka“
Benzínovú motorizáciu dopĺňa pohon všetkých štyroch kolies XWD. Rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy má na starosti štvrtá generácia spojky Haldex. Súčasťou systému môže byť za príplatok dodávaný elektronicky ovládaný diferenciál so zvýšenou svornosťou na zadnej náprave. Prevedenie so vznetovým agregátom budú vyrábať výhradne v cenovo prístupnejšej verzii s poháňanými iba prednými kolesami, čo čiastočne limituje predajné vyhliadky auta v Európe.
Novinku oficiálne predstavia na marcovom autosalóne v Ženeve. Do predaja v Európe príde v lete.