SME

Saab 9-3X: švédsky skaut

Po dlhšom čase uvádza švédsky výrobca Saab na trh nový sériovo vyrábaný automobil. Najnovším počinom konštruktérov je crossover postavený na báze modelu 9-3.

(Zdroj: Saab)

Aktuálnu, druhú, generáciu Saab 9-3 vyrábajú už od roku 2003. Švédi hovoria, že stále nepatrí do starého železa a predstavujú derivát odvodený od tohto modelového radu. 9-3X je blízkym príbuzným verzie SportCombi. Má ale o 35 mm vyššiu svetlú výšku a karosériu doplnenú o plastové lemy blatníkov, nadstavce prahov i oboch nárazníkov. K sériovej výbave 9-3X patria disky kolies vyrobené z ľahkých zliatin s priemerom 17 palcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Drobné úpravy dizajnu kombíku priniesli majestátnejší zjav a príslušnosť k stále obľúbenejšiemu klubu allroadov, ktorého členmi sú napríklad Audi A6 Allroad Quattro, Volvo XC70, ale aj Škoda Octavia Scout.

SkryťVypnúť reklamu

Dva motory

Zákazníci si môžu vyberať z dvoch rôznych motorizácií. Obe sú vybavené preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla. Zážihovú jednotku predstavuje štvorvalec 2,0T (154 kW/209 k). K dispozícii bude aj vo verzii BioPower spaľujúcej palivo na báze etanolu (147 kW/200 k). Naftu zastupuje štvorvalcový turbodiesel l,9 TTiD dosahujúci výkon 132 kW (180 k). Výrobca motory kombinuje so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

9-3X ako „dvojkolka alebo „štvorkolka“

Benzínovú motorizáciu dopĺňa pohon všetkých štyroch kolies XWD. Rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy má na starosti štvrtá generácia spojky Haldex. Súčasťou systému môže byť za príplatok dodávaný elektronicky ovládaný diferenciál so zvýšenou svornosťou na zadnej náprave. Prevedenie so vznetovým agregátom budú vyrábať výhradne v cenovo prístupnejšej verzii s poháňanými iba prednými kolesami, čo čiastočne limituje predajné vyhliadky auta v Európe.

SkryťVypnúť reklamu

Novinku oficiálne predstavia na marcovom autosalóne v Ženeve. Do predaja v Európe príde v lete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 105
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 551
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 360
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 002
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 758
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 832
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 003
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 24 661
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 442
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 506
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 158
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 884
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 654
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu