SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Opel Corsa GSi – OPC s piatimi dverami

Tí, ktorí hľadajú výhodné ponuky a patria k vyznávačom zábavy za volantom, by mali spozornieť. V cenníku Corsy od Opla sme totiž objavili ponuku, ktorá stojí za zváženie.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Na vyšportovanú Corsu OPC mám príjemné spomienky. Malá beštia so stylingom podareného výtvoru tuningového nadšenca, výkonmi malej atómovej elektrárne a podvozkom tvrdým a nekompromisným ako žulový kameň patrí presne k tomu typu áut, ktoré aj napriek chybičkám krásy dokážu vyčarovať úsmev na tvári.

Zaujímavá ponuka

Kto si však cenník pozerá lepšie a oči mu nepadnú hneď na jeho poslednú položku, nájde tam jednu zaujímavú ponuku – praktickejšiu päťdverovú verziu GSi s podobným motorom 1,6 turbo ako má OPC, akurát o nezanedbateľných 4100 eur lacnejšiu. Je pochopiteľné, že za svoje peniaze nedostanete to isté auto ako v prípade OPC, no o čo všetko prídete? Nie je GSi iba bežným autom so silnejším motorom?

IMG_2458.JPG

17“ kolesá spolu s decentnými nadstavcami nárazníkov a prahov o výkonoch Corsy GSi nehovoria veľa, naznačujú však dosť.

Vlk v ovčom rúchu

V prvom rade, vzhľad GSi je podstatne umiernenejší. Aj tak ale dáva dosť jasne najavo, že toto nie je obyčajná Corsa a že ostatní musia byť na pozore. Akurát spôsob, akým to hovorí, je iný. Žiadne veľké krídla, výfuky v strede či okrasné nasávacie otvory. Iba veľké kolesá, decentné spojlery a malá pochrómovaná koncovka výfuku.

IMG_1898.JPG

IMG_1900.JPG

IMG_1902.JPG

Radenie by mohlo mať trochu kratšie dráhy, je však presné.

Tvar volantu s mohutným vencom nesadne každému, ľudom s väčšími rukami ale nadmieru vyhovuje.

Namiesto korýtok Recaro nájdete vnútri GSi obyčajnejšie sedadlá, ani tie sa ale za svoje vlastnosti hanbiť nemusia.

„Ukričaný“ interiér

V prípade interiéru sa o umiernenosti viac hovoriť nedá, keďže červeno-čierna kombinácia všetkého v dohľade doslova kričí na každého, kto nahliadne dnu. Vnútri je pekne vidieť aj kde sa šetrili náklady, budete sa musieť zaobísť bez vyšperkovaných sedadiel Recaro, no našťastie ich náhrady sú dostatočne kvalitné bez potreby im čokoľvek vytýkať. Päťdverová karoséria bez starostí pojme aj štyroch urastenejších pasažierov, čím robí z menej praktického OPC auto pre egoistov.

IMG_1894.JPG

Dvojfarebný interiér je v porovnaní s umierneným zovňajškom podstatne extravagantnejší.

Trochu slabšie srdce

Pod kapotou sa pritom GSi od OPC až tak neodlišuje –hodnoty krútiaceho momentu sú rovnaké, jedine výkonnostne je lacnejší model na tom o 31kW/42k horšie. Výsledok v podobe straty 0,9 sekundy v zrýchlení na 100km a o 15km/h nižšej maximálnej rýchlosti je pritom v reálnom svete takmer zanedbateľný. GSi zrýchľuje podobne nadšene ako OPC pri akejkoľvek rýchlosti.

IMG_1911.JPG

Ani s nižšim výkonom nestratil motor 1,6 turbo svoje čaro, škoda len oneskorených reakcií na plyn.

Aj zvuk je podobne skvelý, síce bez hlasného revu výfuku, ktorý poznáme z najsilnejšej Corsy, no so všetkými krásami mechanického kvílenia a syčania turba. Jediným negatívom motora je, podobne ako v prípade OPC, pomalá až oneskorená reakcia na plynový pedál. Vďaka nižšiemu výkonu je ale menej badateľná a tým pádom aj akceptovateľnejšia.

IMG_1909.JPG

Batožinový priestor sa zdá byť malý, časť z jeho 285 litrov je ale skrytých pod dvojitým dnom.

Oplatí sa?

Zatiaľ výborne vyzerajúcu kúpu by teda mohlo pokaziť iba nevyberané správanie na ceste. Kto by čakal nejakú zradu pri prekonávaní zákrut, môže ostať kľudný. Aj napriek tomu, že nastavenia podvozkov GSi a OPC nie sú rovnaké, rozlíšite ich iba ťažko. Aj ten v GSi je totiž nekompromisne tvrdý a neochotný tolerovať naše nekvalitné cesty. Za odmenu ale dostanete automobil, ktorý sa zákrut nebojí, naopak sa v nich skôr vyžíva a vyhľadáva ich.

Technické parametre - Opel Corsa GSI

Cena modelu od 9 180 eur (276 556,68 Sk)
Cena skúš. verzie 19.490 eur (587 155,74 Sk)
Motor -
Typ 1,6 turbo ECOTEC
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5850
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min) 1950-5850
Emisie CO2 (g/km) 189
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2511
Dĺžka (mm) 3999
Širka (mm) 1737
Výška (mm) 1488
Pohotovostná hmot (kg) 1145
Objem palivovej nádrže (l) 45
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1 s
Maximálna rýchlosť (km/h) 210
Spotreba mesto(l/100 km) 10,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9
Spotreba v teste (l/100 km) 8,9 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 424
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 228
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 986
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 832
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 620
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 768
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


9 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  8. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 237
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 850
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 668
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 984
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 864
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 717
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 612
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 129
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu