SME

Opel Corsa GSi – OPC s piatimi dverami

Tí, ktorí hľadajú výhodné ponuky a patria k vyznávačom zábavy za volantom, by mali spozornieť. V cenníku Corsy od Opla sme totiž objavili ponuku, ktorá stojí za zváženie.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Na vyšportovanú Corsu OPC mám príjemné spomienky. Malá beštia so stylingom podareného výtvoru tuningového nadšenca, výkonmi malej atómovej elektrárne a podvozkom tvrdým a nekompromisným ako žulový kameň patrí presne k tomu typu áut, ktoré aj napriek chybičkám krásy dokážu vyčarovať úsmev na tvári.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavá ponuka Kto si však cenník pozerá lepšie a oči mu nepadnú hneď na jeho poslednú položku, nájde tam jednu zaujímavú ponuku – praktickejšiu päťdverovú verziu GSi s podobným motorom 1,6 turbo ako má OPC, akurát o nezanedbateľných 4100 eur lacnejšiu. Je pochopiteľné, že za svoje peniaze nedostanete to isté auto ako v prípade OPC, no o čo všetko prídete? Nie je GSi iba bežným autom so silnejším motorom?

SkryťVypnúť reklamu

17“ kolesá spolu s decentnými nadstavcami nárazníkov a prahov o výkonoch Corsy GSi nehovoria veľa, naznačujú však dosť.

Vlk v ovčom rúchu V prvom rade, vzhľad GSi je podstatne umiernenejší. Aj tak ale dáva dosť jasne najavo, že toto nie je obyčajná Corsa a že ostatní musia byť na pozore. Akurát spôsob, akým to hovorí, je iný. Žiadne veľké krídla, výfuky v strede či okrasné nasávacie otvory. Iba veľké kolesá, decentné spojlery a malá pochrómovaná koncovka výfuku.

Radenie by mohlo mať trochu kratšie dráhy, je však presné.

Tvar volantu s mohutným vencom nesadne každému, ľudom s väčšími rukami ale nadmieru vyhovuje.

Namiesto korýtok Recaro nájdete vnútri GSi obyčajnejšie sedadlá, ani tie sa ale za svoje vlastnosti hanbiť nemusia.

SkryťVypnúť reklamu

„Ukričaný“ interiér V prípade interiéru sa o umiernenosti viac hovoriť nedá, keďže červeno-čierna kombinácia všetkého v dohľade doslova kričí na každého, kto nahliadne dnu. Vnútri je pekne vidieť aj kde sa šetrili náklady, budete sa musieť zaobísť bez vyšperkovaných sedadiel Recaro, no našťastie ich náhrady sú dostatočne kvalitné bez potreby im čokoľvek vytýkať. Päťdverová karoséria bez starostí pojme aj štyroch urastenejších pasažierov, čím robí z menej praktického OPC auto pre egoistov.

Dvojfarebný interiér je v porovnaní s umierneným zovňajškom podstatne extravagantnejší.

Trochu slabšie srdce Pod kapotou sa pritom GSi od OPC až tak neodlišuje –hodnoty krútiaceho momentu sú rovnaké, jedine výkonnostne je lacnejší model na tom o 31kW/42k horšie. Výsledok v podobe straty 0,9 sekundy v zrýchlení na 100km a o 15km/h nižšej maximálnej rýchlosti je pritom v reálnom svete takmer zanedbateľný. GSi zrýchľuje podobne nadšene ako OPC pri akejkoľvek rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu

Ani s nižšim výkonom nestratil motor 1,6 turbo svoje čaro, škoda len oneskorených reakcií na plyn.

Aj zvuk je podobne skvelý, síce bez hlasného revu výfuku, ktorý poznáme z najsilnejšej Corsy, no so všetkými krásami mechanického kvílenia a syčania turba. Jediným negatívom motora je, podobne ako v prípade OPC, pomalá až oneskorená reakcia na plynový pedál. Vďaka nižšiemu výkonu je ale menej badateľná a tým pádom aj akceptovateľnejšia.

Batožinový priestor sa zdá byť malý, časť z jeho 285 litrov je ale skrytých pod dvojitým dnom.

Oplatí sa? Zatiaľ výborne vyzerajúcu kúpu by teda mohlo pokaziť iba nevyberané správanie na ceste. Kto by čakal nejakú zradu pri prekonávaní zákrut, môže ostať kľudný. Aj napriek tomu, že nastavenia podvozkov GSi a OPC nie sú rovnaké, rozlíšite ich iba ťažko. Aj ten v GSi je totiž nekompromisne tvrdý a neochotný tolerovať naše nekvalitné cesty. Za odmenu ale dostanete automobil, ktorý sa zákrut nebojí, naopak sa v nich skôr vyžíva a vyhľadáva ich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre - Opel Corsa GSI Cena modelu od 9 180 eur (276 556,68 Sk)

Cena skúš. verzie 19.490 eur (587 155,74 Sk)

Motor -

Typ 1,6 turbo ECOTEC

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 110/150

Pri otáčkach (ot./min.) 5850

Krútiaci moment (Nm) 230

Pri otáčkach (ot./min) 1950-5850

Emisie CO2 (g/km) 189

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2511

Dĺžka (mm) 3999

Širka (mm) 1737

Výška (mm) 1488

Pohotovostná hmot (kg) 1145

Objem palivovej nádrže (l) 45

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1 s

Maximálna rýchlosť (km/h) 210

Spotreba mesto(l/100 km) 10,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,4

Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9

Spotreba v teste (l/100 km) 8,9 l/100 km

Opel
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  2. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  3. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  4. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  5. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  6. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  7. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  8. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 334
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 718
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 875
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 913
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 566
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 608
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 914
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 423
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu