SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Opel Corsa GSi – OPC s piatimi dverami

Tí, ktorí hľadajú výhodné ponuky a patria k vyznávačom zábavy za volantom, by mali spozornieť. V cenníku Corsy od Opla sme totiž objavili ponuku, ktorá stojí za zváženie.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Na vyšportovanú Corsu OPC mám príjemné spomienky. Malá beštia so stylingom podareného výtvoru tuningového nadšenca, výkonmi malej atómovej elektrárne a podvozkom tvrdým a nekompromisným ako žulový kameň patrí presne k tomu typu áut, ktoré aj napriek chybičkám krásy dokážu vyčarovať úsmev na tvári.

Zaujímavá ponuka

Kto si však cenník pozerá lepšie a oči mu nepadnú hneď na jeho poslednú položku, nájde tam jednu zaujímavú ponuku – praktickejšiu päťdverovú verziu GSi s podobným motorom 1,6 turbo ako má OPC, akurát o nezanedbateľných 4100 eur lacnejšiu. Je pochopiteľné, že za svoje peniaze nedostanete to isté auto ako v prípade OPC, no o čo všetko prídete? Nie je GSi iba bežným autom so silnejším motorom?

IMG_2458.JPG

17“ kolesá spolu s decentnými nadstavcami nárazníkov a prahov o výkonoch Corsy GSi nehovoria veľa, naznačujú však dosť.

Vlk v ovčom rúchu

V prvom rade, vzhľad GSi je podstatne umiernenejší. Aj tak ale dáva dosť jasne najavo, že toto nie je obyčajná Corsa a že ostatní musia byť na pozore. Akurát spôsob, akým to hovorí, je iný. Žiadne veľké krídla, výfuky v strede či okrasné nasávacie otvory. Iba veľké kolesá, decentné spojlery a malá pochrómovaná koncovka výfuku.

IMG_1898.JPG

IMG_1900.JPG

IMG_1902.JPG

Radenie by mohlo mať trochu kratšie dráhy, je však presné.

Tvar volantu s mohutným vencom nesadne každému, ľudom s väčšími rukami ale nadmieru vyhovuje.

Namiesto korýtok Recaro nájdete vnútri GSi obyčajnejšie sedadlá, ani tie sa ale za svoje vlastnosti hanbiť nemusia.

„Ukričaný“ interiér

V prípade interiéru sa o umiernenosti viac hovoriť nedá, keďže červeno-čierna kombinácia všetkého v dohľade doslova kričí na každého, kto nahliadne dnu. Vnútri je pekne vidieť aj kde sa šetrili náklady, budete sa musieť zaobísť bez vyšperkovaných sedadiel Recaro, no našťastie ich náhrady sú dostatočne kvalitné bez potreby im čokoľvek vytýkať. Päťdverová karoséria bez starostí pojme aj štyroch urastenejších pasažierov, čím robí z menej praktického OPC auto pre egoistov.

IMG_1894.JPG

Dvojfarebný interiér je v porovnaní s umierneným zovňajškom podstatne extravagantnejší.

Trochu slabšie srdce

Pod kapotou sa pritom GSi od OPC až tak neodlišuje –hodnoty krútiaceho momentu sú rovnaké, jedine výkonnostne je lacnejší model na tom o 31kW/42k horšie. Výsledok v podobe straty 0,9 sekundy v zrýchlení na 100km a o 15km/h nižšej maximálnej rýchlosti je pritom v reálnom svete takmer zanedbateľný. GSi zrýchľuje podobne nadšene ako OPC pri akejkoľvek rýchlosti.

IMG_1911.JPG

Ani s nižšim výkonom nestratil motor 1,6 turbo svoje čaro, škoda len oneskorených reakcií na plyn.

Aj zvuk je podobne skvelý, síce bez hlasného revu výfuku, ktorý poznáme z najsilnejšej Corsy, no so všetkými krásami mechanického kvílenia a syčania turba. Jediným negatívom motora je, podobne ako v prípade OPC, pomalá až oneskorená reakcia na plynový pedál. Vďaka nižšiemu výkonu je ale menej badateľná a tým pádom aj akceptovateľnejšia.

IMG_1909.JPG

Batožinový priestor sa zdá byť malý, časť z jeho 285 litrov je ale skrytých pod dvojitým dnom.

Oplatí sa?

Zatiaľ výborne vyzerajúcu kúpu by teda mohlo pokaziť iba nevyberané správanie na ceste. Kto by čakal nejakú zradu pri prekonávaní zákrut, môže ostať kľudný. Aj napriek tomu, že nastavenia podvozkov GSi a OPC nie sú rovnaké, rozlíšite ich iba ťažko. Aj ten v GSi je totiž nekompromisne tvrdý a neochotný tolerovať naše nekvalitné cesty. Za odmenu ale dostanete automobil, ktorý sa zákrut nebojí, naopak sa v nich skôr vyžíva a vyhľadáva ich.

Technické parametre - Opel Corsa GSI

Cena modelu od 9 180 eur (276 556,68 Sk)
Cena skúš. verzie 19.490 eur (587 155,74 Sk)
Motor -
Typ 1,6 turbo ECOTEC
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5850
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min) 1950-5850
Emisie CO2 (g/km) 189
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2511
Dĺžka (mm) 3999
Širka (mm) 1737
Výška (mm) 1488
Pohotovostná hmot (kg) 1145
Objem palivovej nádrže (l) 45
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1 s
Maximálna rýchlosť (km/h) 210
Spotreba mesto(l/100 km) 10,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9
Spotreba v teste (l/100 km) 8,9 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 706
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 866
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 617
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 482
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 639
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 984
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 867
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 651
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 438
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 810
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Opel

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kto prekonal covid, testovaniu sa vyhne. Nemusí to byť zadarmo

Vzor potvrdenia zverejnil Úrad verejného zdravotníctva.

Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Ťažko sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie chráni životy a ktoré zneužíva dôveru.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.