SME

Opel Corsa GSi – OPC s piatimi dverami

Tí, ktorí hľadajú výhodné ponuky a patria k vyznávačom zábavy za volantom, by mali spozornieť. V cenníku Corsy od Opla sme totiž objavili ponuku, ktorá stojí za zváženie.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Na vyšportovanú Corsu OPC mám príjemné spomienky. Malá beštia so stylingom podareného výtvoru tuningového nadšenca, výkonmi malej atómovej elektrárne a podvozkom tvrdým a nekompromisným ako žulový kameň patrí presne k tomu typu áut, ktoré aj napriek chybičkám krásy dokážu vyčarovať úsmev na tvári.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavá ponuka Kto si však cenník pozerá lepšie a oči mu nepadnú hneď na jeho poslednú položku, nájde tam jednu zaujímavú ponuku – praktickejšiu päťdverovú verziu GSi s podobným motorom 1,6 turbo ako má OPC, akurát o nezanedbateľných 4100 eur lacnejšiu. Je pochopiteľné, že za svoje peniaze nedostanete to isté auto ako v prípade OPC, no o čo všetko prídete? Nie je GSi iba bežným autom so silnejším motorom?

SkryťVypnúť reklamu

17“ kolesá spolu s decentnými nadstavcami nárazníkov a prahov o výkonoch Corsy GSi nehovoria veľa, naznačujú však dosť.

Vlk v ovčom rúchu V prvom rade, vzhľad GSi je podstatne umiernenejší. Aj tak ale dáva dosť jasne najavo, že toto nie je obyčajná Corsa a že ostatní musia byť na pozore. Akurát spôsob, akým to hovorí, je iný. Žiadne veľké krídla, výfuky v strede či okrasné nasávacie otvory. Iba veľké kolesá, decentné spojlery a malá pochrómovaná koncovka výfuku.

Radenie by mohlo mať trochu kratšie dráhy, je však presné.

Tvar volantu s mohutným vencom nesadne každému, ľudom s väčšími rukami ale nadmieru vyhovuje.

Namiesto korýtok Recaro nájdete vnútri GSi obyčajnejšie sedadlá, ani tie sa ale za svoje vlastnosti hanbiť nemusia.

SkryťVypnúť reklamu

„Ukričaný“ interiér V prípade interiéru sa o umiernenosti viac hovoriť nedá, keďže červeno-čierna kombinácia všetkého v dohľade doslova kričí na každého, kto nahliadne dnu. Vnútri je pekne vidieť aj kde sa šetrili náklady, budete sa musieť zaobísť bez vyšperkovaných sedadiel Recaro, no našťastie ich náhrady sú dostatočne kvalitné bez potreby im čokoľvek vytýkať. Päťdverová karoséria bez starostí pojme aj štyroch urastenejších pasažierov, čím robí z menej praktického OPC auto pre egoistov.

Dvojfarebný interiér je v porovnaní s umierneným zovňajškom podstatne extravagantnejší.

Trochu slabšie srdce Pod kapotou sa pritom GSi od OPC až tak neodlišuje –hodnoty krútiaceho momentu sú rovnaké, jedine výkonnostne je lacnejší model na tom o 31kW/42k horšie. Výsledok v podobe straty 0,9 sekundy v zrýchlení na 100km a o 15km/h nižšej maximálnej rýchlosti je pritom v reálnom svete takmer zanedbateľný. GSi zrýchľuje podobne nadšene ako OPC pri akejkoľvek rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu

Ani s nižšim výkonom nestratil motor 1,6 turbo svoje čaro, škoda len oneskorených reakcií na plyn.

Aj zvuk je podobne skvelý, síce bez hlasného revu výfuku, ktorý poznáme z najsilnejšej Corsy, no so všetkými krásami mechanického kvílenia a syčania turba. Jediným negatívom motora je, podobne ako v prípade OPC, pomalá až oneskorená reakcia na plynový pedál. Vďaka nižšiemu výkonu je ale menej badateľná a tým pádom aj akceptovateľnejšia.

Batožinový priestor sa zdá byť malý, časť z jeho 285 litrov je ale skrytých pod dvojitým dnom.

Oplatí sa? Zatiaľ výborne vyzerajúcu kúpu by teda mohlo pokaziť iba nevyberané správanie na ceste. Kto by čakal nejakú zradu pri prekonávaní zákrut, môže ostať kľudný. Aj napriek tomu, že nastavenia podvozkov GSi a OPC nie sú rovnaké, rozlíšite ich iba ťažko. Aj ten v GSi je totiž nekompromisne tvrdý a neochotný tolerovať naše nekvalitné cesty. Za odmenu ale dostanete automobil, ktorý sa zákrut nebojí, naopak sa v nich skôr vyžíva a vyhľadáva ich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre - Opel Corsa GSI Cena modelu od 9 180 eur (276 556,68 Sk)

Cena skúš. verzie 19.490 eur (587 155,74 Sk)

Motor -

Typ 1,6 turbo ECOTEC

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 110/150

Pri otáčkach (ot./min.) 5850

Krútiaci moment (Nm) 230

Pri otáčkach (ot./min) 1950-5850

Emisie CO2 (g/km) 189

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2511

Dĺžka (mm) 3999

Širka (mm) 1737

Výška (mm) 1488

Pohotovostná hmot (kg) 1145

Objem palivovej nádrže (l) 45

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1 s

Maximálna rýchlosť (km/h) 210

Spotreba mesto(l/100 km) 10,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,4

Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9

Spotreba v teste (l/100 km) 8,9 l/100 km

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 12 201
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 525
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 866
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 629
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 225
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 135
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 983
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 527
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: Letný Tábor Ústavných Činiteľov
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Martin Fronk: Etika, spravodlivosť a zodpovednosť vo verejnom sektore: Keď ticho znamená súhlas?
  4. Vladimír Zervan: Príbeh z predmestia
  5. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - druhá časť.
  6. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  7. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  8. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 041
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 595
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 177
  4. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 10 817
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 603
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 857
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 540
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 4 421
  1. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  2. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  4. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  5. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  6. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  7. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  8. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
SkryťZatvoriť reklamu