BRATISLAVA. Na vyšportovanú Corsu OPC mám príjemné spomienky. Malá beštia so stylingom podareného výtvoru tuningového nadšenca, výkonmi malej atómovej elektrárne a podvozkom tvrdým a nekompromisným ako žulový kameň patrí presne k tomu typu áut, ktoré aj napriek chybičkám krásy dokážu vyčarovať úsmev na tvári.
Zaujímavá ponuka Kto si však cenník pozerá lepšie a oči mu nepadnú hneď na jeho poslednú položku, nájde tam jednu zaujímavú ponuku – praktickejšiu päťdverovú verziu GSi s podobným motorom 1,6 turbo ako má OPC, akurát o nezanedbateľných 4100 eur lacnejšiu. Je pochopiteľné, že za svoje peniaze nedostanete to isté auto ako v prípade OPC, no o čo všetko prídete? Nie je GSi iba bežným autom so silnejším motorom?
17“ kolesá spolu s decentnými nadstavcami nárazníkov a prahov o výkonoch Corsy GSi nehovoria veľa, naznačujú však dosť.
Vlk v ovčom rúchu V prvom rade, vzhľad GSi je podstatne umiernenejší. Aj tak ale dáva dosť jasne najavo, že toto nie je obyčajná Corsa a že ostatní musia byť na pozore. Akurát spôsob, akým to hovorí, je iný. Žiadne veľké krídla, výfuky v strede či okrasné nasávacie otvory. Iba veľké kolesá, decentné spojlery a malá pochrómovaná koncovka výfuku.
Radenie by mohlo mať trochu kratšie dráhy, je však presné.
Tvar volantu s mohutným vencom nesadne každému, ľudom s väčšími rukami ale nadmieru vyhovuje.
Namiesto korýtok Recaro nájdete vnútri GSi obyčajnejšie sedadlá, ani tie sa ale za svoje vlastnosti hanbiť nemusia.
„Ukričaný“ interiér V prípade interiéru sa o umiernenosti viac hovoriť nedá, keďže červeno-čierna kombinácia všetkého v dohľade doslova kričí na každého, kto nahliadne dnu. Vnútri je pekne vidieť aj kde sa šetrili náklady, budete sa musieť zaobísť bez vyšperkovaných sedadiel Recaro, no našťastie ich náhrady sú dostatočne kvalitné bez potreby im čokoľvek vytýkať. Päťdverová karoséria bez starostí pojme aj štyroch urastenejších pasažierov, čím robí z menej praktického OPC auto pre egoistov.
Dvojfarebný interiér je v porovnaní s umierneným zovňajškom podstatne extravagantnejší.
Trochu slabšie srdce Pod kapotou sa pritom GSi od OPC až tak neodlišuje –hodnoty krútiaceho momentu sú rovnaké, jedine výkonnostne je lacnejší model na tom o 31kW/42k horšie. Výsledok v podobe straty 0,9 sekundy v zrýchlení na 100km a o 15km/h nižšej maximálnej rýchlosti je pritom v reálnom svete takmer zanedbateľný. GSi zrýchľuje podobne nadšene ako OPC pri akejkoľvek rýchlosti.
Ani s nižšim výkonom nestratil motor 1,6 turbo svoje čaro, škoda len oneskorených reakcií na plyn.
Aj zvuk je podobne skvelý, síce bez hlasného revu výfuku, ktorý poznáme z najsilnejšej Corsy, no so všetkými krásami mechanického kvílenia a syčania turba. Jediným negatívom motora je, podobne ako v prípade OPC, pomalá až oneskorená reakcia na plynový pedál. Vďaka nižšiemu výkonu je ale menej badateľná a tým pádom aj akceptovateľnejšia.
Batožinový priestor sa zdá byť malý, časť z jeho 285 litrov je ale skrytých pod dvojitým dnom.
Oplatí sa? Zatiaľ výborne vyzerajúcu kúpu by teda mohlo pokaziť iba nevyberané správanie na ceste. Kto by čakal nejakú zradu pri prekonávaní zákrut, môže ostať kľudný. Aj napriek tomu, že nastavenia podvozkov GSi a OPC nie sú rovnaké, rozlíšite ich iba ťažko. Aj ten v GSi je totiž nekompromisne tvrdý a neochotný tolerovať naše nekvalitné cesty. Za odmenu ale dostanete automobil, ktorý sa zákrut nebojí, naopak sa v nich skôr vyžíva a vyhľadáva ich.
Technické parametre - Opel Corsa GSI Cena modelu od 9 180 eur (276 556,68 Sk)
Cena skúš. verzie 19.490 eur (587 155,74 Sk)
Motor -
Typ 1,6 turbo ECOTEC
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 5850
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min) 1950-5850
Emisie CO2 (g/km) 189
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2511
Dĺžka (mm) 3999
Širka (mm) 1737
Výška (mm) 1488
Pohotovostná hmot (kg) 1145
Objem palivovej nádrže (l) 45
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1 s
Maximálna rýchlosť (km/h) 210
Spotreba mesto(l/100 km) 10,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9
Spotreba v teste (l/100 km) 8,9 l/100 km