Koncern PSA Peugeot Citroën v minulosti odhalil niekoľko prototypov poháňaných naftovým a elektrickým motorom. Naposledy sa tak stalo vlani, keď na parížskom autosalóne debutovala štúdia Peugeot Prologue HYmotion4 AWD a športový prototyp Peugeot 908 HY Le Mans, určený na vytrvalostné okruhové preteky.
Diesel hybrid pre Peugeot 3008
Prvým sériovo vyrábaným modelom, ktorý bude pod karosériou ukrývať hybridný systém využívajúci naftu a elektrickú energiu, má byť Peugeot 3008. Túto správu redaktorom Automotive News potvrdil manažér koncernu PSA pre vývoj hybridných technológií, Ladimir Prince. Predbežný termín predstavenia produkčnej verzie je rok 2011. Prince však zároveň dodal, že načasovanie zahájenia výroby bude závisieť aj od vývoja hospodárskej situácie v Európe. Vraj už teraz je reálne rok až dva trvajúce opozdenie.
Kľúčovým má byť pokrok vo finančne náročnom vývoji výkonnejších lítiovo-iónových akumulátorov. Produkčná verzia hybridného Peugeotu 3008 bude disponovať pohonom všetkých štyroch kolies. Predné má hnať spaľovací agregát, zadné elektromotor umiestnený v zadnej časti auta. PSA pri vývoji pohonu všetkých kolies spolupracuje so spoločnosťou Bosch, ktorá preň dodáva všetky elektronické systémy. Výrobca predbežne ráta s priemernou spotrebou okolo 3,45 l nafty na 100 km.