Spojenie Subaru a diesel bolo ešte donedávna nepredstaviteľné. Japonský výrobca patriaci pod krídla koncernu Fuji Heavy Industries sa ale chce ešte výraznejšie presadiť v Európe, preto pristúpil k vývoju vlastného turbodiesela. Nový motor začali montovať najprv pod kapotu modelu Legacy, neskôr do SUV Forester a aktuálne môže poháňať aj Imprezu.
Verný tradícii Subaru je známe predovšetkým automobilmi vybavenými stálym pohonom všetkých štyroch kolies a motormi typu boxer s protibežnými piestami. Rovnakú koncepciu využíva aj nový štvorvalcový vznetový agregát s objemom 2,0 l, dosahujúci výkon 110 kW (150 k) pri otáčkach 3600/min a najvyšší krútiaci moment 350 Nm pri 1800 ot/min.
Poháňacia jednotka vytvára minimálne vlastné vibrácie, keďže sa zotrvačné sily prvého a druhého radu valcov, zásluhou ich protiľahlého umiestnenia, navzájom neutralizujú. Vďaka nízkym vlastným vibráciám motor nepotrebuje vyvažovacie hriadele. Výsledkom sú priame a rýchle odozvy agregátu na stlačenie akcelerátora.
Cena od 25 891 eur Štandardom pre vznetovú Imprezu je filter pevných častíc DPF a šesťstupňová manuálna prevodovka. S maximálnou rýchlosťou 205 km/h a hodnotou zrýchlenia z 0 na 100 km/h - 8,6 s. - je dieselová verzia najrýchlejšou „bežnou“ Imprezou (ak nerátame športové verzie WRX a WRX STI). Zároveň aj najúspornejšou s priemernou spotrebou 5,8 l nafty na 100 km.
Importér uvedie Subaru Impreza 2,0D a slovenský trh v druhej polovici februára tohto roku. V kombinácii so základným stupňom výbavy Active bude stáť 25 891 eur. Za verziu Sport zaplatíte 28 181 eur.