SME

Inovovaný Lexus IS v predaji

Vlani na autosalóne v Paríži Lexus predstavil svoj decentne modernizovaný najmenší model IS, ktorý teraz prichádza na slovenský trh.

(Zdroj: Lexus)

Zmeny v porovnaní s „prvým vydaním" spred troch rokov sú naozaj len kozmetické.

Nájdi 5 rozdielov

Odhaliť, v čom sa nový model IS zmenil, chce veľmi pozorné oko. Maska chladiča dostala výraznejšie rebrovanie a väčšie logo, predný nárazník zase väčší otvor pre prívod vzduchu k motoru. Zadný nárazník sa dočkal úprav len v prípade verzie IS 250. Dostal väčšie odrazové svetlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najistejšie spoznáte nový IS podľa spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami a zadných svetiel s prepracovanou optikou, ktoré trochu vystupujú z karosérie. Vraj nejde o dizajnérsky výstrelok, ale o aerodynamický prvok zlepšujúci obtekanie karosérie vzduchom. Estetické zušľachťovanie zovňajšku uzatvára nový dizajn 17 a 18-palcových kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Doladenie detailov

V interiéri sa toho udialo ešte menej. Upravený bol dizajn stredového panelu vrátane výduchov ventilácie. Pribudli nové poťahové materiály a farby drevených obkladov. Pre paket Šport je teraz možné za príplatok objednať vyhrievanie a vetranie športových sedadiel.

Štandardnú výbavu obohatil stabilizačný systém VDIM a 17-palcové kolesá pre model IS 250, ktorý je možné vybaviť v kombinácii s automatickou prevodovkou aj prednárazovým bezpečnostným systémom a adaptívnym tempomatom, známym z vyšších modelových radov GS a LS. Podobne ako v modeloch značky Mercedes-Benz môžete zadné opierky hlavy diaľkovo sklopiť a zlepšiť si tak výhľad smerom dozadu.

Pre lepšiu ovládateľnosť

Asi najdôležitejšie úpravy sa udiali na podvozku, ktorý dostal modifikované pruženie a nové stabilizátory. To všetko kvôli dosiahnutiu lepšieho komfortu na nekvalitnom povrchu. Preprogramovaný posilňovač riadenia sprostredkuje vodičovi viac citu vo volante a lepšiu spätnú väzbu, priaznivcov manuálnej prevodovky zase poteší spresnenie kulisy radenia.

SkryťVypnúť reklamu

Po motorickej stránke sa nič významné neudialo. Iba naftový motor IS 220d s výkonom 130 kW/177 k dostal nový krátky diferák s mierne predĺženým stálym prevodom z 3,2 na 2,9. Zlepšila sa tým jeho pružnosť a vodič sa menej napracuje s radiacou pákou. Verzia s dlhým stálym prevodovm ostáva bezo zmeny (2,4). V jej prípade výrobca aspoň znížil emisie CO2 zo 163 na 148 g/km.

Ceny všetkých modelov značky Lexus išli v poslednej dobe výrazne dolu. Vďaka tomu naftový model IS 220d teraz kúpite už od 29.500 Eur (888.717 Sk) a verziu s benzínovým šesťvalcom za 32.800 Eur (988.132 Sk).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 156
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 454
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 171
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 955
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 807
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 823
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 392
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 110
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 342
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu