SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Inovovaný Lexus IS v predaji

Vlani na autosalóne v Paríži Lexus predstavil svoj decentne modernizovaný najmenší model IS, ktorý teraz prichádza na slovenský trh.

(Zdroj: Lexus)

Zmeny v porovnaní s „prvým vydaním" spred troch rokov sú naozaj len kozmetické.

Nájdi 5 rozdielov

Odhaliť, v čom sa nový model IS zmenil, chce veľmi pozorné oko. Maska chladiča dostala výraznejšie rebrovanie a väčšie logo, predný nárazník zase väčší otvor pre prívod vzduchu k motoru. Zadný nárazník sa dočkal úprav len v prípade verzie IS 250. Dostal väčšie odrazové svetlá.

Najistejšie spoznáte nový IS podľa spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami a zadných svetiel s prepracovanou optikou, ktoré trochu vystupujú z karosérie. Vraj nejde o dizajnérsky výstrelok, ale o aerodynamický prvok zlepšujúci obtekanie karosérie vzduchom. Estetické zušľachťovanie zovňajšku uzatvára nový dizajn 17 a 18-palcových kolies.

Doladenie detailov

V interiéri sa toho udialo ešte menej. Upravený bol dizajn stredového panelu vrátane výduchov ventilácie. Pribudli nové poťahové materiály a farby drevených obkladov. Pre paket Šport je teraz možné za príplatok objednať vyhrievanie a vetranie športových sedadiel.

Štandardnú výbavu obohatil stabilizačný systém VDIM a 17-palcové kolesá pre model IS 250, ktorý je možné vybaviť v kombinácii s automatickou prevodovkou aj prednárazovým bezpečnostným systémom a adaptívnym tempomatom, známym z vyšších modelových radov GS a LS. Podobne ako v modeloch značky Mercedes-Benz môžete zadné opierky hlavy diaľkovo sklopiť a zlepšiť si tak výhľad smerom dozadu.

Pre lepšiu ovládateľnosť

Asi najdôležitejšie úpravy sa udiali na podvozku, ktorý dostal modifikované pruženie a nové stabilizátory. To všetko kvôli dosiahnutiu lepšieho komfortu na nekvalitnom povrchu. Preprogramovaný posilňovač riadenia sprostredkuje vodičovi viac citu vo volante a lepšiu spätnú väzbu, priaznivcov manuálnej prevodovky zase poteší spresnenie kulisy radenia.

Po motorickej stránke sa nič významné neudialo. Iba naftový motor IS 220d s výkonom 130 kW/177 k dostal nový krátky diferák s mierne predĺženým stálym prevodom z 3,2 na 2,9. Zlepšila sa tým jeho pružnosť a vodič sa menej napracuje s radiacou pákou. Verzia s dlhým stálym prevodovm ostáva bezo zmeny (2,4). V jej prípade výrobca aspoň znížil emisie CO2 zo 163 na 148 g/km.

Ceny všetkých modelov značky Lexus išli v poslednej dobe výrazne dolu. Vďaka tomu naftový model IS 220d teraz kúpite už od 29.500 Eur (888.717 Sk) a verziu s benzínovým šesťvalcom za 32.800 Eur (988.132 Sk).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 829
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 083
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 616
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 865
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 855
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 001
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 300
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.