Zmeny v porovnaní s „prvým vydaním" spred troch rokov sú naozaj len kozmetické.
Nájdi 5 rozdielov
Odhaliť, v čom sa nový model IS zmenil, chce veľmi pozorné oko. Maska chladiča dostala výraznejšie rebrovanie a väčšie logo, predný nárazník zase väčší otvor pre prívod vzduchu k motoru. Zadný nárazník sa dočkal úprav len v prípade verzie IS 250. Dostal väčšie odrazové svetlá.
Najistejšie spoznáte nový IS podľa spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami a zadných svetiel s prepracovanou optikou, ktoré trochu vystupujú z karosérie. Vraj nejde o dizajnérsky výstrelok, ale o aerodynamický prvok zlepšujúci obtekanie karosérie vzduchom. Estetické zušľachťovanie zovňajšku uzatvára nový dizajn 17 a 18-palcových kolies.
Doladenie detailov
V interiéri sa toho udialo ešte menej. Upravený bol dizajn stredového panelu vrátane výduchov ventilácie. Pribudli nové poťahové materiály a farby drevených obkladov. Pre paket Šport je teraz možné za príplatok objednať vyhrievanie a vetranie športových sedadiel.
Štandardnú výbavu obohatil stabilizačný systém VDIM a 17-palcové kolesá pre model IS 250, ktorý je možné vybaviť v kombinácii s automatickou prevodovkou aj prednárazovým bezpečnostným systémom a adaptívnym tempomatom, známym z vyšších modelových radov GS a LS. Podobne ako v modeloch značky Mercedes-Benz môžete zadné opierky hlavy diaľkovo sklopiť a zlepšiť si tak výhľad smerom dozadu.
Pre lepšiu ovládateľnosť
Asi najdôležitejšie úpravy sa udiali na podvozku, ktorý dostal modifikované pruženie a nové stabilizátory. To všetko kvôli dosiahnutiu lepšieho komfortu na nekvalitnom povrchu. Preprogramovaný posilňovač riadenia sprostredkuje vodičovi viac citu vo volante a lepšiu spätnú väzbu, priaznivcov manuálnej prevodovky zase poteší spresnenie kulisy radenia.
Po motorickej stránke sa nič významné neudialo. Iba naftový motor IS 220d s výkonom 130 kW/177 k dostal nový krátky diferák s mierne predĺženým stálym prevodom z 3,2 na 2,9. Zlepšila sa tým jeho pružnosť a vodič sa menej napracuje s radiacou pákou. Verzia s dlhým stálym prevodovm ostáva bezo zmeny (2,4). V jej prípade výrobca aspoň znížil emisie CO2 zo 163 na 148 g/km.
Ceny všetkých modelov značky Lexus išli v poslednej dobe výrazne dolu. Vďaka tomu naftový model IS 220d teraz kúpite už od 29.500 Eur (888.717 Sk) a verziu s benzínovým šesťvalcom za 32.800 Eur (988.132 Sk).