SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Inovovaný Lexus IS v predaji

Vlani na autosalóne v Paríži Lexus predstavil svoj decentne modernizovaný najmenší model IS, ktorý teraz prichádza na slovenský trh.

(Zdroj: Lexus)

Zmeny v porovnaní s „prvým vydaním" spred troch rokov sú naozaj len kozmetické.

Nájdi 5 rozdielov

Odhaliť, v čom sa nový model IS zmenil, chce veľmi pozorné oko. Maska chladiča dostala výraznejšie rebrovanie a väčšie logo, predný nárazník zase väčší otvor pre prívod vzduchu k motoru. Zadný nárazník sa dočkal úprav len v prípade verzie IS 250. Dostal väčšie odrazové svetlá.

Najistejšie spoznáte nový IS podľa spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami a zadných svetiel s prepracovanou optikou, ktoré trochu vystupujú z karosérie. Vraj nejde o dizajnérsky výstrelok, ale o aerodynamický prvok zlepšujúci obtekanie karosérie vzduchom. Estetické zušľachťovanie zovňajšku uzatvára nový dizajn 17 a 18-palcových kolies.

Doladenie detailov

V interiéri sa toho udialo ešte menej. Upravený bol dizajn stredového panelu vrátane výduchov ventilácie. Pribudli nové poťahové materiály a farby drevených obkladov. Pre paket Šport je teraz možné za príplatok objednať vyhrievanie a vetranie športových sedadiel.

Štandardnú výbavu obohatil stabilizačný systém VDIM a 17-palcové kolesá pre model IS 250, ktorý je možné vybaviť v kombinácii s automatickou prevodovkou aj prednárazovým bezpečnostným systémom a adaptívnym tempomatom, známym z vyšších modelových radov GS a LS. Podobne ako v modeloch značky Mercedes-Benz môžete zadné opierky hlavy diaľkovo sklopiť a zlepšiť si tak výhľad smerom dozadu.

Pre lepšiu ovládateľnosť

Asi najdôležitejšie úpravy sa udiali na podvozku, ktorý dostal modifikované pruženie a nové stabilizátory. To všetko kvôli dosiahnutiu lepšieho komfortu na nekvalitnom povrchu. Preprogramovaný posilňovač riadenia sprostredkuje vodičovi viac citu vo volante a lepšiu spätnú väzbu, priaznivcov manuálnej prevodovky zase poteší spresnenie kulisy radenia.

Po motorickej stránke sa nič významné neudialo. Iba naftový motor IS 220d s výkonom 130 kW/177 k dostal nový krátky diferák s mierne predĺženým stálym prevodom z 3,2 na 2,9. Zlepšila sa tým jeho pružnosť a vodič sa menej napracuje s radiacou pákou. Verzia s dlhým stálym prevodovm ostáva bezo zmeny (2,4). V jej prípade výrobca aspoň znížil emisie CO2 zo 163 na 148 g/km.

Ceny všetkých modelov značky Lexus išli v poslednej dobe výrazne dolu. Vďaka tomu naftový model IS 220d teraz kúpite už od 29.500 Eur (888.717 Sk) a verziu s benzínovým šesťvalcom za 32.800 Eur (988.132 Sk).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 20 058
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 686
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 022
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 193
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 955
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


4 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


23 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Medvedík...
  2. Štefan Vidlár: A dokonané bude
  3. Martin Borecky: Život je fajn
  4. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  5. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  6. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  8. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 180
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 689
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 199
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 020
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 873
  6. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 3 055
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 798
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 603
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu