BRATISLAVA. Mitsubishi si v dosahovaní nízkej spotreby verí natoľko, že z ponuky vypúšťa diesel s objemom 1,5 litra. K rozhodnutiu prispel fakt, že iba trinásť percent predaných Coltov malo naftový motor a jeho prestavba na emisnú normu Euro 5 by bola náročná.
Namiesto toho v malom aute pribudne systém Auto Stop & Go a upravené motory s objemom 1,1 a 1,3 litra. Menší trojvalec vyprodukuje 115 g CO2 na kilometer a objemnejší štvorvalec 119 g CO2 na kilometer. Po troch minútach od naštartovania motora ho systém sám vypína, ak auto zastaví a naštartuje, keď sa chce vodič pohnúť.
Nevypne ho iba v zime, keď klesá teplota pod tri stupne a ak sa auto nestihne po poslednom štarte rozbehnúť na viac, ako päťkilometrovú rýchlosť. Výslednú spotrebu ovplyvňujú v nemalej miere pneumatiky s nízkym valivým odporom, zmenené prevodové pomery a rekuperačný systém úschovy prebytočnej pohybovej energie.
Výkonný alternátor počas brzdenia výdatne dobíja batériu, aby bola schopná opakovane štartovať motor. Dosahovanie nízkej spotreby je o detailoch, vrátane použitia oleja s nízkou viskozitou 0W-20. Nové motory zahrnuté do systému Clear Tec majú dosahovať spotrebu od 4,9 do 5,0 litra benzínu na 100 kilometrov. Najbližšie k týmto hodnotám je iba benzínová Toyota Yaris.