SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Vodiči v Turci budú možno do piatich rokov jazdiť po R3

Vydýchnuť by si tak mohli i vodiči medzi Martinom a Turčianskymi Teplicami, ktorých autá už roky ničí nekvalitná panelová cesta.

(Zdroj: ILUSTRAĆNÉ SME – MICHAL TRŠKO)

MARTIN. Obyvatelia a návštevníci Turca sa možno o asi päť rokov dočkajú rýchlostnej cesty R3, ktorá má v budúcnosti zlepšiť spojenie medzi Maďarskom a Poľskom cez územie Slovenska.

Vyplýva to z vyjadrení zástupcov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) a radnice v Turčianskych Tepliciach.

"Ktokoľvek prechádza z Martina smerom na Zvolen, Žiar nad Hronom a Banskú Bystricu, musí v pôrodných bolestiach prečkať úsek Martin-Turčianske Teplice, ktorý je panelovou cestou. Možno do piatich rokov by sme mohli jazdiť po R3," povedal dnes novinárom primátor Turčianskych Teplíc Michal Sygút.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V Turci začali vlani s výstavbou viac než štvorkilometrového obchvatu Hornej Štubne, ktorý bude súčasťou rýchlostnej komunikácie. V priebehu nasledujúcich približne dvoch rokov by sa mala rozbehnúť výstavba aj v ďalších turčianskych lokalitách. S ukončením stavebných prác sa počíta v roku 2013 alebo 2014.

"Záleží od toho, akým spôsobom sa podarí dopripravovať stavbu, zabezpečiť majetkovoprávne vysporiadanie, či budú financie na výstavbu," upozornil šéf NDS Igor Choma. Zatiaľ nespresnil, koľko peňazí by tento projekt mohol stáť.

Celková dĺžka rýchlostnej cesty R3 z Oravy cez Turiec smerom na Žiar nad Hronom a Šahy by v budúcnosti mala dosiahnuť takmer 260 kilometrov. V minulosti sa uvažovalo, že rýchlostná komunikácia nebude prechádzať cez Turiec ale lokalitami v okolí Banskej Bystrice. Zástancovia turčianskeho variantu napríklad argumentovali, že tento projekt bude šetrnejší k životnému prostrediu.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda ŽSK Juraj Blanár naznačil, že absencia R3 by pribrzdila hospodársky rozvoj Turca. Podľa odhadov odborníkov bude Slovensko čeliť v tomto roku výraznému spomaleniu tempa rastu ekonomiky, zvýšiť by sa mala tiež nezamestnanosť. Vláda očakáva, že výkonnosť hospodárstva podporí aj výstavba viacerých úsekov diaľnic prostredníctvom projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty), ktoré by sa mali reálne naštartovať do polovice roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  2. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 417
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 997
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 820
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 426
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 781
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 668
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 185
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  3. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 716
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 114
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 114
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 093
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 651
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 481
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu