BRATISLAVA. Nový typ osobného auta dostal nové meno. „Bude sa volať Škoda Octavia, pretože je ôsmym typom nášho znárodneného priemyslu,“ uviedol vtedajší podnikový časopis Ventil vo svojom vydaní zo dňa 6. januára 1959. Octavia sa stala nástupcom modelu Spartak.
Slovné pomenovania nadobro vystriedalo číselné označenie. Z automobilu Škoda 440 Spartak sa stala Octavia, zo Škody 445 Octavia Super a Škoda 450 dostala názov Felicia. Zmeny nespočívali len v názve a kozmetických zmenách vzhľadu. Najvýznamnejšou novinkou, ktorú prvá Octavia priniesla, bola predná náprava s teleskopickými tlmičmi a vinutými pružinami. Nahradili totiž pôvodné listové perá.
Veľký návrat
K znovuzrodeniu legendárneho názvu došlo v roku 1996, kedy Škoda predstavila prvý automobil vyvinutý kompletne pod krídlami koncernu VW Group. Na rozdiel od slávnejšej predchodkyne, novodobú Octaviu poháňali aj vznetové motory a mohla disponovať pohonom všetkých štyroch kolies. Pod názvom Octavia Tour ju vyrábajú dodnes. V roku 2004 prišla na trh druhá, aktuálna, generácia moderného liftbacku, opäť s označením Octavia. Škoda ju nedávno modernizovala. S príchodom nástupcu sa ráta okolo roku 2011.