SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Nový Ford Fiesta výborne jazdí a vyzerá

Nedokonalosti vyniknú najmä v kontraste s výbornými vlastnosťami. Malý Ford priťahuje pohľady, robí radosť šoférovi a rozčuľuje pár drobnosťami. Fiesta patrí na čelo triedy malých áut.

Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.

BRATISLAVA, BREZNO. Nová Fiesta žiari všade tam, kde príde. Ľudia na ulici sa obzerajú za peknými tvarmi a žiarivou metalízou. Bordová nepristane iba ženám na nechty, ale tiež peknému autu. Trojdverová Fiesta v akciovom vybavení má veľký zadný spojler. Okno pod ním kefy v umyvárni nevyčistia. Výhľadu dozadu však neprekáža. V tejto triede veľmi odvážne pôsobia smerovky v spätných zrkadlách a odrazové sklíčka v zadnom nárazníku.

Dizajn karosérie je dotiahnutý do posledného detailu. S vábivými líniami súvisí nízka úroveň aerodynamického hluku. Komfort pri 130 kilometrovej rýchlosti sa dá porovnať aj s autom nižšej strednej triedy. V tejto súvislosti by sa nám páčila dlhšia päťka alebo ťažší stály prevod. Vytočený motor sa začína posádke prihovárať. Uvedomujeme si, že ťažší prevod by mohol podstatne zhoršiť dynamické parametre. Natiahnutie predného A stĺpiku dopredu umožňuje zväčšiť priestor vpredu, ale zároveň vytvorí vo výhľade šikmo dopredu bariéru, na ktorú si zvykáme už aj v tejto kategórii. Fiesta je teda v jednej partii s Puntom, Corsou a Peugeotom 207.

5012_FIESTA_JAZDA_big.jpg

Zadok trojdverovej verzie vyzerá veľmi športovo. Podstatné je, že zapadne do celkového výrazu auta.

Hlboká studňa

Daňou za efektné tvary a šípový profil je vysoká nakladacia hrana a tým pádom hlboký kufor. Normovaný objem 295 litrov naháňa viac výškou ako dĺžkou alebo šírkou. Jeho využiteľnosť nie je taká bravúrna ako číselný objem. Sedenie vpredu a vzadu zodpovedá danej triede. Zvlášť prekvapujúco veľa miesta je na zadných dvoch sedadlách trojdverovej verzie.

5031_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Interiér nepôsobí stiesnene, vpredu aj vzadu je veľa miesta. Odkladacích priestorov mohlo byť viac.



Rodina s deťmi a autosedačkami lepšie využije päťdverovú karosériu. Trojdverová verzia ponúka atraktívnejší dizajn a pohodlné nastupovanie dopredu. Viac miesta si treba nechať na otvorenie dverí a počítať s poriadnym natiahnutím sa za pásom. Sedenie s nohami výrazne spustenými dole je pohodlné, ale posúva sedadlo vodiča bližšie k volantu. Tým pádom je pás ukotvený dosť vzadu.

Nové tvary

Fiesta si dokáže získať interiérom a stvárnením palubnej dosky. Ford urobil trochu riskantný krok a experimentoval. Fieste tak vtlačil nové typické črty. Na ovládanie autorádia sa dá rýchlo zvyknúť, navyše je doplnené ovládaním na volante. Prvotná dezorientácia pri pohľade na displej autorádia vymizne a už v krátkom čase vodič vie, kde má ktorý údaj hľadať. Kontrastnejšie a výraznejšie zobrazovanie by na stredovom displeji neuškodilo.

5025_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Na ovládanie autorádia si treba zvykať. Je trochu iné ako v ostatných autách značky, ale veľmi intuitívne.

O detailoch

Kontrasty a presnú charakteristiku automobilového priemyslu vyjadrujú detaily. Fiesta má príkladne a s fantáziou spracované ovládanie autorádia, dobre tvarovaný volant, zaujímavé tvary prístrojovej dosky a štýl, za aký by sa nemuselo hanbiť ani prvotriedne športové auto.

5024_FIESTA_DETAIL_big.jpg

K prepracovaným detailom nemožno priradiť ovládanie ventilácie. Otáča sa iba vonkajšia obruč, pritom ide ťažko. Plast je tvrdý a nepríjemne hranatý.

Na druhej strane otrasne vyzeral vstup na externé audio zariadenie alebo ovládače ventilačnej sústavy. Nastaviteľné krúžky sú škaredé a zle sa s nimi manipuluje. Naopak, prepínač svetiel alebo páčky pod volantom nabádajú k pohladkaniu.

5026_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Meracie prístroje patria medzi najviditeľnejšie výstrelky. V malom aute sú akceptovateľné, aj keď väčšie cifderníky by sa nám páčili viac.

5028_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Niektoré detaily vyzerajú aj fungujú veľmi dobre.

Výrobca si nerobil veľa starostí s uchytením plató, ktoré visí na tenkých šnúrkach. S piatymi dverami sme museli pri zatváraní silnejšie buchnúť. Na jednej strane v nás vyvolala Fiesta dojem prepracovaného auta a na druhej starne sme sa občas cítili ako v predsériovej verzii.

5030_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Piate dvere potrebovali na zatvorenie poriadny švih.

Láska na prvú jazdu

Spomenuté nedokonalosti Fiesty vynikajú iba preto, že to ostatné dosahuje vysokú úroveň. Stačí prejsť dve tri zákruty, pár krát preradiť a Fiesta si každého získa. Ford si dal záležať na jazdných vlastnostiach, bezpečnosti a v neposlednom rade aj výbave. Fiesta ponúka kolenné airbagy, hoci kolená majú vpredu veľa miesta. Podvozok nemá slabšie miesto a ponúka najmä bezpečný prejazd zákruty.

5017_FIESTA_JAZDA_big.jpg

Dobrý pocit z riadenia umocňujú prijateľné náklony v zákrutách. Podvozok však nestratil primeranú dávku komfortu.

Motor má dobrý ťah, ale vo svižnejšom tempe si svoje vypýta. Nové auto rado prekračovalo sedemlitrovú hranicu. Z objemu, aj výkonu jasne vyplýva určenie na prevažnú jazdu po meste a blízkom okolí. Tomu sú veľmi dobre prispôsobené prevody a pružnosť na nižších stupňoch. Komplexne je však Fiesta jedno z najlepších áut svojej triedy, s talentom podmaniť si každého, kto si sadne za volant.

Kupujem – Nekupujem

Fiesta sa stáva módnou záležitosťou. Ford však nezabúda na jazdné vlastnosti. Pocit z riadenia a výborný podvozok jednoducho rozhodli. Kúpil by som ju aj napriek vyššej spotrebe na diaľnici. Na test sme mali nový surový motor. Oči musím zažmúriť nad doslova odpornými ovládačmi kúrenia. (Rastislav Chvála)

Ford Fiesta 3D 1,4 16V - základné údaje

Cena modelu od 10590 eur (319 034 korún)
Cena skúš. verzie 11415 eur (343 888 korún)
Motor -
Typ 1,4 Duratec
Výkon (kw/k) 71/96
Krútiaci moment (Nm) 128
Emisie CO2 (g/km) 133
Rozmery -
Dĺžka (mm) 3950
Šírka (mm) 1722
Výška (mm) 1481
Objem palivovej nádrže (l) 45
Priemer otočenia (m) 10,2
Batožinový priestor (l) 295
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Spotreba mesto(l/100 km) 7,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2

SME spokojní
SME nespokojní
dizajn vysoká nakladacia hrana
podvozok spotreba na diaľnici
sedenie ovládanie kúrenia
odhlučnenie malá nádrž
riadenie -
priestor na sedenie -

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 595
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 070
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 591
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 647
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 240
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 929
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 004
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 003
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 998
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 750
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric