SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Nový Ford Fiesta výborne jazdí a vyzerá

Nedokonalosti vyniknú najmä v kontraste s výbornými vlastnosťami. Malý Ford priťahuje pohľady, robí radosť šoférovi a rozčuľuje pár drobnosťami. Fiesta patrí na čelo triedy malých áut.

Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.

BRATISLAVA, BREZNO. Nová Fiesta žiari všade tam, kde príde. Ľudia na ulici sa obzerajú za peknými tvarmi a žiarivou metalízou. Bordová nepristane iba ženám na nechty, ale tiež peknému autu. Trojdverová Fiesta v akciovom vybavení má veľký zadný spojler. Okno pod ním kefy v umyvárni nevyčistia. Výhľadu dozadu však neprekáža. V tejto triede veľmi odvážne pôsobia smerovky v spätných zrkadlách a odrazové sklíčka v zadnom nárazníku.

Dizajn karosérie je dotiahnutý do posledného detailu. S vábivými líniami súvisí nízka úroveň aerodynamického hluku. Komfort pri 130 kilometrovej rýchlosti sa dá porovnať aj s autom nižšej strednej triedy. V tejto súvislosti by sa nám páčila dlhšia päťka alebo ťažší stály prevod. Vytočený motor sa začína posádke prihovárať. Uvedomujeme si, že ťažší prevod by mohol podstatne zhoršiť dynamické parametre. Natiahnutie predného A stĺpiku dopredu umožňuje zväčšiť priestor vpredu, ale zároveň vytvorí vo výhľade šikmo dopredu bariéru, na ktorú si zvykáme už aj v tejto kategórii. Fiesta je teda v jednej partii s Puntom, Corsou a Peugeotom 207.

5012_FIESTA_JAZDA_big.jpg

Zadok trojdverovej verzie vyzerá veľmi športovo. Podstatné je, že zapadne do celkového výrazu auta.

Hlboká studňa

Daňou za efektné tvary a šípový profil je vysoká nakladacia hrana a tým pádom hlboký kufor. Normovaný objem 295 litrov naháňa viac výškou ako dĺžkou alebo šírkou. Jeho využiteľnosť nie je taká bravúrna ako číselný objem. Sedenie vpredu a vzadu zodpovedá danej triede. Zvlášť prekvapujúco veľa miesta je na zadných dvoch sedadlách trojdverovej verzie.

5031_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Interiér nepôsobí stiesnene, vpredu aj vzadu je veľa miesta. Odkladacích priestorov mohlo byť viac.



Rodina s deťmi a autosedačkami lepšie využije päťdverovú karosériu. Trojdverová verzia ponúka atraktívnejší dizajn a pohodlné nastupovanie dopredu. Viac miesta si treba nechať na otvorenie dverí a počítať s poriadnym natiahnutím sa za pásom. Sedenie s nohami výrazne spustenými dole je pohodlné, ale posúva sedadlo vodiča bližšie k volantu. Tým pádom je pás ukotvený dosť vzadu.

Nové tvary

Fiesta si dokáže získať interiérom a stvárnením palubnej dosky. Ford urobil trochu riskantný krok a experimentoval. Fieste tak vtlačil nové typické črty. Na ovládanie autorádia sa dá rýchlo zvyknúť, navyše je doplnené ovládaním na volante. Prvotná dezorientácia pri pohľade na displej autorádia vymizne a už v krátkom čase vodič vie, kde má ktorý údaj hľadať. Kontrastnejšie a výraznejšie zobrazovanie by na stredovom displeji neuškodilo.

5025_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Na ovládanie autorádia si treba zvykať. Je trochu iné ako v ostatných autách značky, ale veľmi intuitívne.

O detailoch

Kontrasty a presnú charakteristiku automobilového priemyslu vyjadrujú detaily. Fiesta má príkladne a s fantáziou spracované ovládanie autorádia, dobre tvarovaný volant, zaujímavé tvary prístrojovej dosky a štýl, za aký by sa nemuselo hanbiť ani prvotriedne športové auto.

5024_FIESTA_DETAIL_big.jpg

K prepracovaným detailom nemožno priradiť ovládanie ventilácie. Otáča sa iba vonkajšia obruč, pritom ide ťažko. Plast je tvrdý a nepríjemne hranatý.

Na druhej strane otrasne vyzeral vstup na externé audio zariadenie alebo ovládače ventilačnej sústavy. Nastaviteľné krúžky sú škaredé a zle sa s nimi manipuluje. Naopak, prepínač svetiel alebo páčky pod volantom nabádajú k pohladkaniu.

5026_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Meracie prístroje patria medzi najviditeľnejšie výstrelky. V malom aute sú akceptovateľné, aj keď väčšie cifderníky by sa nám páčili viac.

5028_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Niektoré detaily vyzerajú aj fungujú veľmi dobre.

Výrobca si nerobil veľa starostí s uchytením plató, ktoré visí na tenkých šnúrkach. S piatymi dverami sme museli pri zatváraní silnejšie buchnúť. Na jednej strane v nás vyvolala Fiesta dojem prepracovaného auta a na druhej starne sme sa občas cítili ako v predsériovej verzii.

5030_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Piate dvere potrebovali na zatvorenie poriadny švih.

Láska na prvú jazdu

Spomenuté nedokonalosti Fiesty vynikajú iba preto, že to ostatné dosahuje vysokú úroveň. Stačí prejsť dve tri zákruty, pár krát preradiť a Fiesta si každého získa. Ford si dal záležať na jazdných vlastnostiach, bezpečnosti a v neposlednom rade aj výbave. Fiesta ponúka kolenné airbagy, hoci kolená majú vpredu veľa miesta. Podvozok nemá slabšie miesto a ponúka najmä bezpečný prejazd zákruty.

5017_FIESTA_JAZDA_big.jpg

Dobrý pocit z riadenia umocňujú prijateľné náklony v zákrutách. Podvozok však nestratil primeranú dávku komfortu.

Motor má dobrý ťah, ale vo svižnejšom tempe si svoje vypýta. Nové auto rado prekračovalo sedemlitrovú hranicu. Z objemu, aj výkonu jasne vyplýva určenie na prevažnú jazdu po meste a blízkom okolí. Tomu sú veľmi dobre prispôsobené prevody a pružnosť na nižších stupňoch. Komplexne je však Fiesta jedno z najlepších áut svojej triedy, s talentom podmaniť si každého, kto si sadne za volant.

Kupujem – Nekupujem

Fiesta sa stáva módnou záležitosťou. Ford však nezabúda na jazdné vlastnosti. Pocit z riadenia a výborný podvozok jednoducho rozhodli. Kúpil by som ju aj napriek vyššej spotrebe na diaľnici. Na test sme mali nový surový motor. Oči musím zažmúriť nad doslova odpornými ovládačmi kúrenia. (Rastislav Chvála)

Ford Fiesta 3D 1,4 16V - základné údaje

Cena modelu od 10590 eur (319 034 korún)
Cena skúš. verzie 11415 eur (343 888 korún)
Motor -
Typ 1,4 Duratec
Výkon (kw/k) 71/96
Krútiaci moment (Nm) 128
Emisie CO2 (g/km) 133
Rozmery -
Dĺžka (mm) 3950
Šírka (mm) 1722
Výška (mm) 1481
Objem palivovej nádrže (l) 45
Priemer otočenia (m) 10,2
Batožinový priestor (l) 295
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Spotreba mesto(l/100 km) 7,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2

SME spokojní
SME nespokojní
dizajn vysoká nakladacia hrana
podvozok spotreba na diaľnici
sedenie ovládanie kúrenia
odhlučnenie malá nádrž
riadenie -
priestor na sedenie -

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  7. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 056
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 233
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 701
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 636
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 388
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 018
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 429
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 13 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  2. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  3. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  4. Zuzana Cascino: Striptér duše
  5. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  6. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  7. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  8. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 760
  2. Stanislav Martinčko: Bude Róbert Fico aj Borisovi Kollárovi ďakovať za dobre odvedenú prácu? 3 171
  3. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  4. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 923
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  6. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 279
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 242
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  5. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  6. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu