SME
reklama

Nový Ford Fiesta výborne jazdí a vyzerá

Nedokonalosti vyniknú najmä v kontraste s výbornými vlastnosťami. Malý Ford priťahuje pohľady, robí radosť šoférovi a rozčuľuje pár drobnosťami. Fiesta patrí na čelo triedy malých áut.

Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.Jazdné vlastnosti Fiesty sú prvotriedne. Rovnako dizajn ju pasuje za kráľovnú krásy v triede. Pod pozlátkom sa nájde pár škaredých detailov.

BRATISLAVA, BREZNO. Nová Fiesta žiari všade tam, kde príde. Ľudia na ulici sa obzerajú za peknými tvarmi a žiarivou metalízou. Bordová nepristane iba ženám na nechty, ale tiež peknému autu. Trojdverová Fiesta v akciovom vybavení má veľký zadný spojler. Okno pod ním kefy v umyvárni nevyčistia. Výhľadu dozadu však neprekáža. V tejto triede veľmi odvážne pôsobia smerovky v spätných zrkadlách a odrazové sklíčka v zadnom nárazníku.

Dizajn karosérie je dotiahnutý do posledného detailu. S vábivými líniami súvisí nízka úroveň aerodynamického hluku. Komfort pri 130 kilometrovej rýchlosti sa dá porovnať aj s autom nižšej strednej triedy. V tejto súvislosti by sa nám páčila dlhšia päťka alebo ťažší stály prevod. Vytočený motor sa začína posádke prihovárať. Uvedomujeme si, že ťažší prevod by mohol podstatne zhoršiť dynamické parametre. Natiahnutie predného A stĺpiku dopredu umožňuje zväčšiť priestor vpredu, ale zároveň vytvorí vo výhľade šikmo dopredu bariéru, na ktorú si zvykáme už aj v tejto kategórii. Fiesta je teda v jednej partii s Puntom, Corsou a Peugeotom 207.

5012_FIESTA_JAZDA_big.jpg

Zadok trojdverovej verzie vyzerá veľmi športovo. Podstatné je, že zapadne do celkového výrazu auta.

Hlboká studňa

Daňou za efektné tvary a šípový profil je vysoká nakladacia hrana a tým pádom hlboký kufor. Normovaný objem 295 litrov naháňa viac výškou ako dĺžkou alebo šírkou. Jeho využiteľnosť nie je taká bravúrna ako číselný objem. Sedenie vpredu a vzadu zodpovedá danej triede. Zvlášť prekvapujúco veľa miesta je na zadných dvoch sedadlách trojdverovej verzie.

5031_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Interiér nepôsobí stiesnene, vpredu aj vzadu je veľa miesta. Odkladacích priestorov mohlo byť viac.



Rodina s deťmi a autosedačkami lepšie využije päťdverovú karosériu. Trojdverová verzia ponúka atraktívnejší dizajn a pohodlné nastupovanie dopredu. Viac miesta si treba nechať na otvorenie dverí a počítať s poriadnym natiahnutím sa za pásom. Sedenie s nohami výrazne spustenými dole je pohodlné, ale posúva sedadlo vodiča bližšie k volantu. Tým pádom je pás ukotvený dosť vzadu.

Nové tvary

Fiesta si dokáže získať interiérom a stvárnením palubnej dosky. Ford urobil trochu riskantný krok a experimentoval. Fieste tak vtlačil nové typické črty. Na ovládanie autorádia sa dá rýchlo zvyknúť, navyše je doplnené ovládaním na volante. Prvotná dezorientácia pri pohľade na displej autorádia vymizne a už v krátkom čase vodič vie, kde má ktorý údaj hľadať. Kontrastnejšie a výraznejšie zobrazovanie by na stredovom displeji neuškodilo.

5025_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Na ovládanie autorádia si treba zvykať. Je trochu iné ako v ostatných autách značky, ale veľmi intuitívne.

O detailoch

Kontrasty a presnú charakteristiku automobilového priemyslu vyjadrujú detaily. Fiesta má príkladne a s fantáziou spracované ovládanie autorádia, dobre tvarovaný volant, zaujímavé tvary prístrojovej dosky a štýl, za aký by sa nemuselo hanbiť ani prvotriedne športové auto.

5024_FIESTA_DETAIL_big.jpg

K prepracovaným detailom nemožno priradiť ovládanie ventilácie. Otáča sa iba vonkajšia obruč, pritom ide ťažko. Plast je tvrdý a nepríjemne hranatý.

Na druhej strane otrasne vyzeral vstup na externé audio zariadenie alebo ovládače ventilačnej sústavy. Nastaviteľné krúžky sú škaredé a zle sa s nimi manipuluje. Naopak, prepínač svetiel alebo páčky pod volantom nabádajú k pohladkaniu.

5026_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Meracie prístroje patria medzi najviditeľnejšie výstrelky. V malom aute sú akceptovateľné, aj keď väčšie cifderníky by sa nám páčili viac.

5028_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Niektoré detaily vyzerajú aj fungujú veľmi dobre.

Výrobca si nerobil veľa starostí s uchytením plató, ktoré visí na tenkých šnúrkach. S piatymi dverami sme museli pri zatváraní silnejšie buchnúť. Na jednej strane v nás vyvolala Fiesta dojem prepracovaného auta a na druhej starne sme sa občas cítili ako v predsériovej verzii.

5030_FIESTA_DETAIL_big.jpg

Piate dvere potrebovali na zatvorenie poriadny švih.

Láska na prvú jazdu

Spomenuté nedokonalosti Fiesty vynikajú iba preto, že to ostatné dosahuje vysokú úroveň. Stačí prejsť dve tri zákruty, pár krát preradiť a Fiesta si každého získa. Ford si dal záležať na jazdných vlastnostiach, bezpečnosti a v neposlednom rade aj výbave. Fiesta ponúka kolenné airbagy, hoci kolená majú vpredu veľa miesta. Podvozok nemá slabšie miesto a ponúka najmä bezpečný prejazd zákruty.

5017_FIESTA_JAZDA_big.jpg

Dobrý pocit z riadenia umocňujú prijateľné náklony v zákrutách. Podvozok však nestratil primeranú dávku komfortu.

Motor má dobrý ťah, ale vo svižnejšom tempe si svoje vypýta. Nové auto rado prekračovalo sedemlitrovú hranicu. Z objemu, aj výkonu jasne vyplýva určenie na prevažnú jazdu po meste a blízkom okolí. Tomu sú veľmi dobre prispôsobené prevody a pružnosť na nižších stupňoch. Komplexne je však Fiesta jedno z najlepších áut svojej triedy, s talentom podmaniť si každého, kto si sadne za volant.

Kupujem – Nekupujem

Fiesta sa stáva módnou záležitosťou. Ford však nezabúda na jazdné vlastnosti. Pocit z riadenia a výborný podvozok jednoducho rozhodli. Kúpil by som ju aj napriek vyššej spotrebe na diaľnici. Na test sme mali nový surový motor. Oči musím zažmúriť nad doslova odpornými ovládačmi kúrenia. (Rastislav Chvála)

Ford Fiesta 3D 1,4 16V - základné údaje

Cena modelu od 10590 eur (319 034 korún)
Cena skúš. verzie 11415 eur (343 888 korún)
Motor -
Typ 1,4 Duratec
Výkon (kw/k) 71/96
Krútiaci moment (Nm) 128
Emisie CO2 (g/km) 133
Rozmery -
Dĺžka (mm) 3950
Šírka (mm) 1722
Výška (mm) 1481
Objem palivovej nádrže (l) 45
Priemer otočenia (m) 10,2
Batožinový priestor (l) 295
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Spotreba mesto(l/100 km) 7,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
Spotreba v teste (l/100 km) 7,2

SME spokojní
SME nespokojní
dizajn vysoká nakladacia hrana
podvozok spotreba na diaľnici
sedenie ovládanie kúrenia
odhlučnenie malá nádrž
riadenie -
priestor na sedenie -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 815
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 474
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 145
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu