Oficiálny názov novinky znie Fiat 500C (Cabrio), ale v skutočnosti ide o polokabriolet so shŕňacou plátenou strechou. Zachované má všetky stĺpiky a rámy dverí, otvárať je možné iba strešný diel nad hlavami pasažierov. Toto riešenie Fiatu ušetrilo financie i čas na vývoj, keďže polokabriolet sa od bežnej Päťstovky po technickej stránke líši podstatne menej ako prípadná kompletne otvorená verzia.
Zároveň autentickejšie pripomína svojho slávneho predchodcu. Pôvodný kabriolet Fiat 500 disponoval rovnakou koncepciou strechy ako jeho moderný nástupca. V závislosti od odtieňa karosérie sa líši farba strešného dielu. Na výber je béžová, čierna a červená. K štandardnej výbave patrí elektrické ovládanie strechy a integrovaný spojler doplnený o tretie brzdové svetlo.
Známu techniku dopĺňa systém Stop/Start
Techniku otvorený Fiat preberá z „obyčajnej“ Päťstovky. Zákazníci majú k dispozícii dva zážihové štvorvalce - 1,2 l (50 kW/68 k), 1,4 l (74 kW/101 k) a turbodiesel 1,3 Multijet (55 kW/75 k). Možno sa dočkáme aj „nabrúsenej“ verzie Abarth vybavenej benzínovým turbomotorom.
Novinkou pre celý modelový rad Fiat 500 je systém Stop/Start. Podľa konštruktérov dokáže vypínanie motora počas státia na križovatkách a v zápchach ušetriť v mestskej prevádzke približne osem percent paliva.
Talianska automobilka plánuje otvorený model 500C na najdôležitejších európskych trhoch začať predávať hneď po marcovej výstavnej premiére na autosalóne v Ženeve. Na Slovensko by novinka mala doraziť v lete, pravdepodobne v júli. Na budúci rok sa malý polokabriolet z Talianska objaví aj v USA.