Nástupca dosluhujúceho modelu CLK dostal označenie Mercedes-Benz triedy E Coupé. Názov predznamenáva, že tradičné dvojdverové kupé v portfóliu značky už nie je derivátom triedy C a poskočilo o segment vyššie, do vyššej strednej triedy.
Najlepší na svete?
Po štylistickej i technickej stránke má nové kupé logicky veľa spoločných komponentov s triedou E. Zhodná je nielen predná časť, ale aj palubná doska a niekoľko ďalších prvkov v interiéri. K perličkám auta patrí možnosť sklopiť zadné sedadlá a zväčšiť tak objem batožinového priestoru, čo nie je v tejto triede úplne obvyklé. Konštruktérom sa pri návrhu karosérie podarilo dosiahnuť veľmi dobrú hodnotu koeficientu odporu vzduchu - cx=0,24 - vraj najlepšiu u sériovo vyrábaného auta na svete.
Štyri až osem valcov
Na pohon Mercedesu-Benz E Coupé slúžia štvor, šesť a osemvalcové motory. Finančne najdostupnejšou alternatívou je preplňovaný štvorvalec 1,8 l (150 kW/204 k) s priemernou spotrebou 7,0 l benzínu/100 km. Rovnaký výkon, ale o takmer dva litre menší apetít má turbodiesel 2,2 l (spotreba 5,3 l/100 km).
Na opačnej strane ponuky stojí zážihový osemvalec s objemom 5,5 l, ktorý vyprodukuje 285 kW (382 k) pri priemernej spotrebe 10,9 l/100 km. V roli špičkovej motorizácie ho v krátkom čase vystrieda agregát s objemom 6,3 l (331 kW/450 k) vyhradený pre verziu AMG. Ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov poteší pripravovaný hybrid kombinujúci zážihový šesťvalec 3,5 l a elektromotor.
Najnovšie technológie
Nové Coupé majiteľovi ponúkne celý rad elektronických systémov podporujúcich radosť z jazdy i bezpečnosť. Agility Control spoločne s tlmičmi Dynamic Driving dokáže prispôsobiť vlastnosti podvozka aktuálnej situácii na vozovke a štýlu jazdy vodiča. K ďalším moderným technológiám v aute patrí systém rozpoznávania dopravných značiek, automatické brzdenie v prípade, ak si to situácia vyžiada alebo upozornenie vodiča na únavu.
Nový Mercedes-Benz E Coupé oficiálne odprezentujú na marcovom ženevskom autosalóne. Predaje v Európe by mali odštartovať v máji tohto roku.