Rodina „skautov“, doteraz obsahujúca modely Octavia a Roomster, sa rozrastá o nového člena. Škoda Fabia Scout vychádza z tradičnej Fabie Combi.
V porovnaní s ňou ale disponuje plastovými krytmi oboch nárazníkov, prahov a časti bočných dverí. Z rovnakého materiálu sú vyrobené aj lemy blatníkov. Štandardne má Fabia Scout strešný nosič v striebornej farbe a zliatinové disky Arktos s priemerom 16 palcov. Na želanie (a za príplatok) výrobca ponúka väčšie, 17-palcové kolesá s rovnakým dizajnom.
Interiér modelu Scout je v porovnaní s bežnou Fabiou doplnený o špeciálnu sadu kobercov a nerezové pedále.
HTP nebude
Fabia Scout nedisponuje pohonom všetkých štyroch kolies, preto sa bude najlepšie cítiť na spevnených vozovkách. Nezmenila sa ani svetlá výška vozidla. Paleta poháňacích jednotiek obsahuje spolu štyri motory.
Na výber sú dva benzínové agregáty - 1,4 16V (63 kW/86 k) s výrobcom udávanou priemernou spotrebou paliva 6,5 l/100 km a výkonnejší 1,6 16V (77 kW/105 k) so spotrebou 6,9 l/100 km. Škoda k nemu na prianie dodá šesťstupňovú automatickú prevodovku.
Diesel zastupujú dva agregáty vybavené priamym vstrekovaním nafty systémom čerpadlo-tryska. Trojvalec 1,4 TDI PD (59 kW/80 k) si v priemere vypýta 4,6 l paliva/100 km, štvorvalec 1,9 TDI PD (77 kW/105 k) spotrebuje o 0,3 l/100 km viac. Oba turbodiesle si je možné objednať aj s filtrom pevných častíc.
Škoda novú Fabiu Scout slávnostne predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. Predaje by mali odštartovať v máji. Cena vozidla zatiaľ nebola stanovená.