SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Na nové hodnotenie crash testov doplatili prvé autá

Prvých šesť áut prešlo novým systémom hodnotenia bezpečnosti. Nie všetky získali päť hviezdičiek a doplatili na nový systém hodnotenia. Nemali predpísanú bezpečnostnú výbavu v štandarde.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRUSEL, BRATISLAVA. Predchádzajúce výsledné hodnotenie obsahovalo iba tri hlavné oblasti bezpečnosti. Teraz EuroNCAP kontroluje ochranu dospelých cestujúcich, ochranu detí, bezpečnosť chodcov a úroveň bezpečnostných systémov v aute. Bezpečnostná výbava a prítomnosť stabilizačného systému v štandardnom vybavení môže ovplyvniť zisk jednej hviezdičky.

V percentuálnom hodnotení ochrany dospelých cestujúcich je zahrnutý aj špeciálny Whiplash Test, ktorý hodnotí predné sedadlá a hlavové opierky pri náraze zozadu. Z testovanej šestice dostali najvyššie päťhviezdičkové ohodnotenie štyri autá: Mitsubishi Lancer, Mazda 6, Toyota Avensis a Toyota iQ.

Strata hviezdičky

Modely Citroen C3 Picasso a Subaru Impreza dostali o hviezdičku menej, pretože nie všetky modely sú štandardne ponúkané so stabilizačným systémom ESP. Doplatili na nový hodnotiaci systém, ktorý zohľadňuje štandardnú bezpečnostnú výbavu a prítomnosť ESP.

V nárazových testoch totiž nedopadli výrazne horšie ako konkurenti. Ani Mitsubishi Lancer neponúka ESP ako štandard vybavenia v každej krajine, ale spĺňa kritérium EuroNCAP, a ESP má ako štandard v 85 percentách objemu všetkých predaných áut a za príplatok musí byť dostupný v každej verzii. Citroen C3 Picasso je prvé auto v hodnotiacom systéme Euro NCAP, ktoré dostalo body za obmedzovač rýchlosti.

Subaru chráni chodcov

Všetky testované autá s výnimkou Subaru Impreza neuspeli v ochrane chodcov a neurobili dojem na inžinierov z Euro NCAP. Naopak Impreza dosiahla výborné výsledky a jej predná časť je k chodcom veľmi ohľaduplná. V novom teste sedadiel a opierok hlavy pri náraze zozadu obstála najlepšie Toyota Avensis, ktorá prichádza na trh s novým typom aktívnych opierok.

Tie sa v priebehu nárazu prisúvajú k hlave vodiča ale sledujú jej pohyb aj potom, čím zmierňujú zaťaženie krčnej chrbtice. Ako vidieť z výsledkov , Toyota ponúka v základnej výbave najviac prvkov aktívnej bezpečnosti, ktoré ju majú ochrániť pred kolíziou. Ak ani to nepomôže, posádka Toyoty sa nemusí obávať. Pozor musia dávať chodci, pretože v ich ochrane Toyota nevyniká podobne ako Mitsubishi.

Automobil
hviezdičky
ochrana dospelých
ochrana detí
ochrana chodcov
systémy bezpečnosti

Mitsubishi Lancer Sportback

5

81%

80%

34%

71%

Toyota iQ

5

91%

71%

54%

86%

Toyota Avensis

5

90%

86%

53%

86%

Subaru Impreza

4

84%

73%

72%

57%

Mazda6

5

77%

81%

49%

71%

CitroenC3 Picasso

4

81%

76%

43%

40%

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.