SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Na nové hodnotenie crash testov doplatili prvé autá

Prvých šesť áut prešlo novým systémom hodnotenia bezpečnosti. Nie všetky získali päť hviezdičiek a doplatili na nový systém hodnotenia. Nemali predpísanú bezpečnostnú výbavu v štandarde.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRUSEL, BRATISLAVA. Predchádzajúce výsledné hodnotenie obsahovalo iba tri hlavné oblasti bezpečnosti. Teraz EuroNCAP kontroluje ochranu dospelých cestujúcich, ochranu detí, bezpečnosť chodcov a úroveň bezpečnostných systémov v aute. Bezpečnostná výbava a prítomnosť stabilizačného systému v štandardnom vybavení môže ovplyvniť zisk jednej hviezdičky.

V percentuálnom hodnotení ochrany dospelých cestujúcich je zahrnutý aj špeciálny Whiplash Test, ktorý hodnotí predné sedadlá a hlavové opierky pri náraze zozadu. Z testovanej šestice dostali najvyššie päťhviezdičkové ohodnotenie štyri autá: Mitsubishi Lancer, Mazda 6, Toyota Avensis a Toyota iQ.

Strata hviezdičky

Modely Citroen C3 Picasso a Subaru Impreza dostali o hviezdičku menej, pretože nie všetky modely sú štandardne ponúkané so stabilizačným systémom ESP. Doplatili na nový hodnotiaci systém, ktorý zohľadňuje štandardnú bezpečnostnú výbavu a prítomnosť ESP.

V nárazových testoch totiž nedopadli výrazne horšie ako konkurenti. Ani Mitsubishi Lancer neponúka ESP ako štandard vybavenia v každej krajine, ale spĺňa kritérium EuroNCAP, a ESP má ako štandard v 85 percentách objemu všetkých predaných áut a za príplatok musí byť dostupný v každej verzii. Citroen C3 Picasso je prvé auto v hodnotiacom systéme Euro NCAP, ktoré dostalo body za obmedzovač rýchlosti.

Subaru chráni chodcov

Všetky testované autá s výnimkou Subaru Impreza neuspeli v ochrane chodcov a neurobili dojem na inžinierov z Euro NCAP. Naopak Impreza dosiahla výborné výsledky a jej predná časť je k chodcom veľmi ohľaduplná. V novom teste sedadiel a opierok hlavy pri náraze zozadu obstála najlepšie Toyota Avensis, ktorá prichádza na trh s novým typom aktívnych opierok.

Tie sa v priebehu nárazu prisúvajú k hlave vodiča ale sledujú jej pohyb aj potom, čím zmierňujú zaťaženie krčnej chrbtice. Ako vidieť z výsledkov , Toyota ponúka v základnej výbave najviac prvkov aktívnej bezpečnosti, ktoré ju majú ochrániť pred kolíziou. Ak ani to nepomôže, posádka Toyoty sa nemusí obávať. Pozor musia dávať chodci, pretože v ich ochrane Toyota nevyniká podobne ako Mitsubishi.

Automobil
hviezdičky
ochrana dospelých
ochrana detí
ochrana chodcov
systémy bezpečnosti

Mitsubishi Lancer Sportback

5

81%

80%

34%

71%

Toyota iQ

5

91%

71%

54%

86%

Toyota Avensis

5

90%

86%

53%

86%

Subaru Impreza

4

84%

73%

72%

57%

Mazda6

5

77%

81%

49%

71%

CitroenC3 Picasso

4

81%

76%

43%

40%

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  6. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  2. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  3. Statute of limitations in consumer relations
  4. As prices rise, purchasing the right office is essential
  5. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  6. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  7. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 583
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 194
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 858
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 276
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 686
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 390
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 037
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 818
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  3. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  4. Anna Miľanová: Sen...
  5. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  6. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  8. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 347
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 13 674
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 085
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 107
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 282
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 017
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 974
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu