SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Desaťvalec Audi R8

Nabrúsená verzia s desaťvalcom pokorí dvestokilometrovú rýchlosť za dvanásť sekúnd a na cestu svieti výlučne LED diódami. Na želanie budú k dispozícii keramické brzdy a sekvenčná prevodovka.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi robí všetko preto, aby model R8 patril medzi elitu najrýchlejších sériovo vyrábaných áut na svete. V tejto spoločnosti sa však patrí mať v údaji o zrýchlení na prvom mieste číslo tri. V marci príde na trh verzia R8 5.2 FSI quattro s desaťvalcom vybaveným priamym vstrekovaním paliva.

Osadením väčšieho motora pribudlo v porovnaní so základným osemvalcom iba 31 kilogramov. Vďaka výkonu 386 kW (525 koní) pripadne na jeden kilowatt iba 4,2 kilogramu hmotnosti auta. Audi R8 5,2 FSI s programom rýchleho kontrolovaného štartu „launch control“ dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 3,9 sekundy a dvestovkou uháňa po dvanástich sekundách.

Klasika bez turba

V časoch prepĺňaných osemvalcov prichádza motor s litrovým výkonom sto koní bez turbodúchadla. Pre posádku bude určite vzrušujúce počúvať za chrbtom rev motora pri 8000 otáčkach, ktoré sú potrebné na dosiahnutie maximálneho výkonu. Krútiaci moment s maximom 530 Nm kulminuje podstatne skôr. Obmedzovač však zasiahne až pri 8700 otáčkach. Motor sériového modelu je takmer rovnaký s pretekárskou verziou postavenou podľa pravidiel triedy GT3.

Na uzavretú trať je dimenzovaná maximálna rýchlosť 316 kilometrov za hodinu a aj samotná konštrukcia motora. Desaťvalec má mazanie so suchou kľukovou skriňou, ktoré zabraňuje odliatiu oleja pri veľkom bočnom preťažení a zároveň dovoľuje znížiť ťažisko. Systém priameho vstrekovania benzínu pod vysokým tlakom 120 barov pochádza z dielne Audi. Rovnako od automobilky prichádza prísľub priemernej spotreby 13,7 litra na sto kilometrov.

Magnetické piliny

Najsilnejšiu verziu bude možné spoznať podľa 19 palcových kolies so špeciálne navrhnutým dizajnom a pneumatikami s rozmerom 235/35 vpredu a 295/30 vzadu.
V náplni tlmičov plávajú drobné magnetické čiastočky, ktorých orientácia sa mení zásahom elektroniky. Systém magnetic ride dokáže v priebehu krátkeho času meniť prietok kvapaliny a prispôsobiť účinok tlmičov podmienkam na ceste.

Odolná keramika

Audi okrem sériových bŕzd ponúka verziu s keramickými kotúčmi. Brzdami z uhlíkových vlákien a karbidu kremíka možno ušetriť citeľných deväť kilogramov a predĺžiť interval ich výmeny. Keď bude športové auto pár dní odpočívať jeho kotúče nezhrdzavejú, zvládnu častejšie výlety na pretekárske okruhy a na výmenu budú zrelé až po 300 000 tisíc kilometroch. V podstate by mali vydržať celú životnosť auta. Do keramických bŕzd zrejme investujú tí, ktorí plánujú rýchlu placku preháňať na pretekárskom okruhu. Brzdové kotúče na prednej náprave majú priemer 380 milimetrov, zadné majú priemer 356 milimetrov.

Z hlavy na cestu

Energeticky úsporné a trvácne LED diódy už dávno nesvietia iba na hlavách horolezcov a zadných svetlách áut. Dokonca v Audi R8 V10 nebudú mať za úlohu vytvoriť len charakteristickú očnú linku denného svetla, ale posvietia aj v noci. V hlavnom, stretávacom, aj diaľkovom svetle je 54 diód. Ich žiara teplotou farby 6.000 Kelvinov pripomína xenónové a denné svetlo. Okrem dobrého svetelného výkonu sa nemajú po dobu životnosti auta vôbec vypáliť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 049
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 881
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 030
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 015
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 880
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 763
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 401
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 670
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 572
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 539
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.