SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Desaťvalec Audi R8

Nabrúsená verzia s desaťvalcom pokorí dvestokilometrovú rýchlosť za dvanásť sekúnd a na cestu svieti výlučne LED diódami. Na želanie budú k dispozícii keramické brzdy a sekvenčná prevodovka.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi robí všetko preto, aby model R8 patril medzi elitu najrýchlejších sériovo vyrábaných áut na svete. V tejto spoločnosti sa však patrí mať v údaji o zrýchlení na prvom mieste číslo tri. V marci príde na trh verzia R8 5.2 FSI quattro s desaťvalcom vybaveným priamym vstrekovaním paliva.

Osadením väčšieho motora pribudlo v porovnaní so základným osemvalcom iba 31 kilogramov. Vďaka výkonu 386 kW (525 koní) pripadne na jeden kilowatt iba 4,2 kilogramu hmotnosti auta. Audi R8 5,2 FSI s programom rýchleho kontrolovaného štartu „launch control“ dosiahne stokilometrovú rýchlosť za 3,9 sekundy a dvestovkou uháňa po dvanástich sekundách.

Klasika bez turba

V časoch prepĺňaných osemvalcov prichádza motor s litrovým výkonom sto koní bez turbodúchadla. Pre posádku bude určite vzrušujúce počúvať za chrbtom rev motora pri 8000 otáčkach, ktoré sú potrebné na dosiahnutie maximálneho výkonu. Krútiaci moment s maximom 530 Nm kulminuje podstatne skôr. Obmedzovač však zasiahne až pri 8700 otáčkach. Motor sériového modelu je takmer rovnaký s pretekárskou verziou postavenou podľa pravidiel triedy GT3.

Na uzavretú trať je dimenzovaná maximálna rýchlosť 316 kilometrov za hodinu a aj samotná konštrukcia motora. Desaťvalec má mazanie so suchou kľukovou skriňou, ktoré zabraňuje odliatiu oleja pri veľkom bočnom preťažení a zároveň dovoľuje znížiť ťažisko. Systém priameho vstrekovania benzínu pod vysokým tlakom 120 barov pochádza z dielne Audi. Rovnako od automobilky prichádza prísľub priemernej spotreby 13,7 litra na sto kilometrov.

Magnetické piliny

Najsilnejšiu verziu bude možné spoznať podľa 19 palcových kolies so špeciálne navrhnutým dizajnom a pneumatikami s rozmerom 235/35 vpredu a 295/30 vzadu.
V náplni tlmičov plávajú drobné magnetické čiastočky, ktorých orientácia sa mení zásahom elektroniky. Systém magnetic ride dokáže v priebehu krátkeho času meniť prietok kvapaliny a prispôsobiť účinok tlmičov podmienkam na ceste.

Odolná keramika

Audi okrem sériových bŕzd ponúka verziu s keramickými kotúčmi. Brzdami z uhlíkových vlákien a karbidu kremíka možno ušetriť citeľných deväť kilogramov a predĺžiť interval ich výmeny. Keď bude športové auto pár dní odpočívať jeho kotúče nezhrdzavejú, zvládnu častejšie výlety na pretekárske okruhy a na výmenu budú zrelé až po 300 000 tisíc kilometroch. V podstate by mali vydržať celú životnosť auta. Do keramických bŕzd zrejme investujú tí, ktorí plánujú rýchlu placku preháňať na pretekárskom okruhu. Brzdové kotúče na prednej náprave majú priemer 380 milimetrov, zadné majú priemer 356 milimetrov.

Z hlavy na cestu

Energeticky úsporné a trvácne LED diódy už dávno nesvietia iba na hlavách horolezcov a zadných svetlách áut. Dokonca v Audi R8 V10 nebudú mať za úlohu vytvoriť len charakteristickú očnú linku denného svetla, ale posvietia aj v noci. V hlavnom, stretávacom, aj diaľkovom svetle je 54 diód. Ich žiara teplotou farby 6.000 Kelvinov pripomína xenónové a denné svetlo. Okrem dobrého svetelného výkonu sa nemajú po dobu životnosti auta vôbec vypáliť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 842
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 480
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 313
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 527
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 508
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 384
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 241
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 048
  9. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 037
  10. Slovenský orloj – svetová atrakcia 2 895
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  2. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  3. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  4. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  6. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  7. Štefan Vidlár: Autority
  8. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 632
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 669
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 082
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 495
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 065
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 343
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 831
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 691
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu