SME
reklama

Alfa Romeo odhalila MiTo GTA a omladený rad 159

Taliani sa na ženevskom autosalóne popýšia hneď niekoľkými zaujímavými novinkami. K najobdivovanejším exponátom v stánku Alfa Romeo bude bezpochyby patriť MiTo GTA. Premiéru absolvuje aj vynovený rad 159.

(Zdroj: Alfa Romeo)

Suverénne najrýchlejší automobil v modelovom rade MiTo sa v Ženeve predstaví vo forme štúdie. Produkčná verzia by ale mala prísť čoskoro. Na prvý pohľad badateľné modifikácie karosérie malého športiaka nemajú len estetický charakter. Dizajnérom sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu a zvýšiť prítlak na obe nápravy, aby bolo auto dostatočne stabilné aj vo vyšších rýchlostiach. V útrobách konceptu sa totiž ukrýva až 240 konských síl.

Turbo namiesto šesťvalca

177 kW produkuje nový, turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,75 l. Agregát okrem iného disponuje aj dvojitým variabilným časovaním ventilov a priamym vstrekovaním paliva. Konštruktéri o ňom hovoria, že výkonovými parametrami môže konkurovať atmosférickým šesťvalcom s objemom 3,0 l, zatiaľ čo spotrebou paliva sa radí medzi priemerne výkonné štvorvalce.

Zásluhou systému Alfa D.N.A. - dodávaného aj do slabších verzií MiTo - môže vodič manipulovať s nastavením podvozka, účinkom posilňovača riadenia i odozvou motora na stlačenie akcelerátora. Horúcu hlavu sú pripravené kedykoľvek schladiť brzdy Brembo. Kontakt medzi autom a vozovkou zabezpečujú pneumatiky Pirelli vyrobené špeciálne pre koncept MiTo GTA.

Nové motory TBi a JTDM pre rad 159

Modernizácia sedanu a kombi Alfa Romeo 159 sa dotkla techniky pod kapotou. Na pohon odteraz môže slúžiť preplňovaný štvorvalec s objemom 1,75 l pochádzajúci z MiTo GTA. V rade 159 ale dosahuje výkon „len“ 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 320 Nm pri 2000 ot/min. Alfa s ním dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h a 7,7, resp. 7,9 sekundy (Sportwagon). Maximálna rýchlosť pokorí hranicu 230 km/h, zatiaľ čo priemerná spotreba iba mierne presiahne hranicu 8 litrov benzínu na 100 km. Výrobca k motoru 1,8 TBi štandardne dodáva šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Rovnaký agregát bude k dispozícii aj pre Alfu Romeo Brera.

Druhou novou motorizáciou pre modelový rad 159 je štvorvalcový turbodiesel JTDM s objemom 2,0 l. Výkon 125 kW (170 k) a 360 Nm krútiaceho momentu dosahovaného pri otáčkach 1750/min. patria k najlepším hodnotám v danej objemovej kategórii. Priemerná spotreba nafty sa aj vďaka manuálnej prevodovke so šiestmi stupňami pohybuje na hranci 5,4 l/100 km. Kombi Sportwagon si vypýta o 0,1 l viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 765
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 074
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 922
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 627
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 340
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 117
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 068
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 353
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 688
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 439
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 435
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 347
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 051
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu