Suverénne najrýchlejší automobil v modelovom rade MiTo sa v Ženeve predstaví vo forme štúdie. Produkčná verzia by ale mala prísť čoskoro. Na prvý pohľad badateľné modifikácie karosérie malého športiaka nemajú len estetický charakter. Dizajnérom sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu a zvýšiť prítlak na obe nápravy, aby bolo auto dostatočne stabilné aj vo vyšších rýchlostiach. V útrobách konceptu sa totiž ukrýva až 240 konských síl.
Turbo namiesto šesťvalca
177 kW produkuje nový, turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,75 l. Agregát okrem iného disponuje aj dvojitým variabilným časovaním ventilov a priamym vstrekovaním paliva. Konštruktéri o ňom hovoria, že výkonovými parametrami môže konkurovať atmosférickým šesťvalcom s objemom 3,0 l, zatiaľ čo spotrebou paliva sa radí medzi priemerne výkonné štvorvalce.
Zásluhou systému Alfa D.N.A. - dodávaného aj do slabších verzií MiTo - môže vodič manipulovať s nastavením podvozka, účinkom posilňovača riadenia i odozvou motora na stlačenie akcelerátora. Horúcu hlavu sú pripravené kedykoľvek schladiť brzdy Brembo. Kontakt medzi autom a vozovkou zabezpečujú pneumatiky Pirelli vyrobené špeciálne pre koncept MiTo GTA.
Nové motory TBi a JTDM pre rad 159
Modernizácia sedanu a kombi Alfa Romeo 159 sa dotkla techniky pod kapotou. Na pohon odteraz môže slúžiť preplňovaný štvorvalec s objemom 1,75 l pochádzajúci z MiTo GTA. V rade 159 ale dosahuje výkon „len“ 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 320 Nm pri 2000 ot/min. Alfa s ním dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h a 7,7, resp. 7,9 sekundy (Sportwagon). Maximálna rýchlosť pokorí hranicu 230 km/h, zatiaľ čo priemerná spotreba iba mierne presiahne hranicu 8 litrov benzínu na 100 km. Výrobca k motoru 1,8 TBi štandardne dodáva šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Rovnaký agregát bude k dispozícii aj pre Alfu Romeo Brera.
Druhou novou motorizáciou pre modelový rad 159 je štvorvalcový turbodiesel JTDM s objemom 2,0 l. Výkon 125 kW (170 k) a 360 Nm krútiaceho momentu dosahovaného pri otáčkach 1750/min. patria k najlepším hodnotám v danej objemovej kategórii. Priemerná spotreba nafty sa aj vďaka manuálnej prevodovke so šiestmi stupňami pohybuje na hranci 5,4 l/100 km. Kombi Sportwagon si vypýta o 0,1 l viac.