BRATISLAVA. Toyota ukončila špekulácie o pripravovanom kompaktnom vane a konečne odhalila jeho podobizeň. Nové Verso vraj bolo vyvinuté prioritne pre potreby európskych zákazníkov. Po stránke dizajnu, hlavne prednou časťou, nadväzuje na Avensis. Že aj rodinný van môže pôsobiť dynamickým dojmom ukázali dizajnéri Toyoty predovšetkým pri tvarovaní profilu auta. Výrazný oblúk predného blatníka a stúpajúca línia od predných dverí až k D-stĺpiku vozidlu dodávajú atletickejší nádych.
Slobodnejší dizajn
Koeficient odporu vzduchu Versa dosahuje priaznivú hodnotu Cx=0,29. V porovnaní s predchodcom - Corollou Verso - je o 70 mm dlhší. V interiéri má ponúknuť päť miest, ďalšie dve sedadlá, vhodné ale asi iba pre deti, bude možné namontovať do batožinového priestoru.
Väčší, ale šetrnejší ako predchodca
Technické detaily týkajúce sa novinky si predstavitelia japonskej značky na teraz nechávajú pre seba. Zverejnia ich až počas oficiálnej výstavnej premiéry auta, ktorá prebehne na budúci týždeň. Poháňacie jednotky určené pre nové Verso majú byť v priemere o 12 percent úspornejšie v spotrebe paliva ako predchodcovia.
Pod kapotou konkurenta Renaultu Scénic alebo Citroënu C4 Picasso, môžeme očakávať zážihové motory 1,6 l (97 kW/132 k) a 1,8 l (108 kW/147 k). Paleta vznetových agregátov má podľa nepotvrdených informácií obsahovať dvojliter (93 kW/126 k) a motor 2,2 D-CAT dosahujúci v slabšej verzii 110 kW (150 k) alebo až 130 kW/177 k).