SME

Príprava na súťaž o najúspornejšie auto

V stredu usporiadatelia oznámili výber približne 200 tímov, ktoré budú súťažiť v dosiahnutí najnižšej spotreby paliva. Doterajší rekord súťaže z roku 2005 drží švajčiarsky tím ETH Zürich, ktorému sa podarilo prejsť 3 836 km na ekvivalent jedného litra pal

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Shell Eco-marathon)

Prípravy na štart aktuálneho ročníka Shell Eco-marathon Europe 2009, celosvetovo jednej z najprestížnejších technických súťaží študentských vozidiel, sú v plnom prúde.

V stredu usporiadatelia oznámili výber približne 200 tímov - z Európy aj ostatných častí sveta - ktoré budú v dňoch 7. až 9. mája 2009 súťažiť v dosiahnutí najnižšej spotreby paliva. Doterajší rekord súťaže z roku 2005 drží švajčiarsky tím ETH Zürich, ktorému sa podarilo prejsť 3 836 km na ekvivalent jedného litra paliva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prelomový rok 2009

Tento rok sa bude konať jubilejný 25. ročník Shell Eco-marathon Europe. Obľúbenosť súťaže neustále narastá už od úvodného ročníka v roku 1985. V roku 2009 sa súťaž presúva na nové miesto, konkrétne na rýchlodráhu EuroSpeedway Lausitz v Nemecku.

SkryťVypnúť reklamu

Preteky prvýkrát opúšťajú hranice Francúzska a budú sa tak konať na treťom závodnom okruhu v histórii súťaže. Rýchlodráha EuroSpeedway Lausitz bola dokončená len v roku 2000 a predstavuje veľmi moderný areál, ktorý si získal povesť náročného okruhu. Preto je skvelým miestom pre hosťovanie študentských pretekov.

Doposiaľ najpestrejšia zmes národností

Vďaka novým tímom, ktoré sa zapoja do tohto ročníka, ešte nikdy medzi sebou nesúťažilo toľko národností. V roku 2009 Shell Eco-marathon Europe privíta tímy nielen z viac ako 25 európskych krajín, ale aj zo severnej Afriky a Ázie.

Medzi novými účastníckymi krajinami sú taktiež Rakúsko, Luxembursko, Malajzia, Maroko, Pakistan, Thajsko a Ukrajina. Prítomnosť dvanástich ázijských tímov svedčí o rastúcej popularite súťaže na ázijskom kontinente. V roku 2010 je preto na programe Shell Eco-marathon Asia.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský tím nebude chýbať

Shell Eco-marathon Europe je príležitosťou na stretnutie študentov zo stredných aj vysokých škôl a univerzít. V tomto roku sa s veľkými ambíciami opäť zúčastní na pretekoch aj slovenský tím zo Strojníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Tím v novom zložení bude viesť prof. Ing. Aurel Sloboda, PhD, ktorý sa zúčastňuje súťaže už od roku 1994. Aj tento rok postaví slovenský tím na štartovaciu čiaru v kategórii prototypov svoje vozidlo B&S 3, a to s viacerými úpravami.

Rastúca obľúbenosť kategórie „UrbanConcept" (vozidlá určené pre bežnú mestskú premávku)

Tímy môžu prihlásiť vozidlá využívajúce tradičné i netradičné palivá v dvoch kategóriách: "Prototypy" alebo "UrbanConcept".

SkryťVypnúť reklamu

Kategória "Prototypov" je určená pre skutočné špeciály s aerodynamickými tvarmi a futuristickým dizajnom. Vozidlá z kategórie „UrbanConcept" sú konštruované podľa kritérií pre tradičné cestné vozidlá, a preto sa viac podobajú tradičným automobilom.

Popularita kategórie „UrbanConcept" rastie každým rokom od doby, kedy bola v roku 2003 prvýkrát uvedená. Pre rok 2009 je v kategórii „UrbanConcept" prihlásených 28% súťažných vozidiel, čo predstavuje nárast o 20% v porovnaní s ich počtom v roku 2008.

Účelový pretek

Úspornejšia spotreba paliva a trvalo udržateľná mobilita sú a vždy budú hlavné dôvody existencie Shell Eco-marathonu. Táto výzva je prítomná nielen na trati: jedným z hlavných cieľov súťaže je podporiť zúčastnených študentov v rozvoji ich kariéry v technologických zameraniach na úspornú spotrebu palív.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Shell Eco-marathon dáva študentom možnosť podieľať sa na vývoji úspornejších foriem prepravy a ponúka im skvelú praktickú skúsenosť v rámci ich akademického štúdia.

Autor: tlačová správa Shell

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 773
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 657
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 414
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 299
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 809
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 492
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 912
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 215
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 926
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 504
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 788
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 318
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu