SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Príprava na súťaž o najúspornejšie auto

V stredu usporiadatelia oznámili výber približne 200 tímov, ktoré budú súťažiť v dosiahnutí najnižšej spotreby paliva. Doterajší rekord súťaže z roku 2005 drží švajčiarsky tím ETH Zürich, ktorému sa podarilo prejsť 3 836 km na ekvivalent jedného litra pal

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Shell Eco-marathon)

Prípravy na štart aktuálneho ročníka Shell Eco-marathon Europe 2009, celosvetovo jednej z najprestížnejších technických súťaží študentských vozidiel, sú v plnom prúde.

V stredu usporiadatelia oznámili výber približne 200 tímov - z Európy aj ostatných častí sveta - ktoré budú v dňoch 7. až 9. mája 2009 súťažiť v dosiahnutí najnižšej spotreby paliva. Doterajší rekord súťaže z roku 2005 drží švajčiarsky tím ETH Zürich, ktorému sa podarilo prejsť 3 836 km na ekvivalent jedného litra paliva.

Prelomový rok 2009

Tento rok sa bude konať jubilejný 25. ročník Shell Eco-marathon Europe. Obľúbenosť súťaže neustále narastá už od úvodného ročníka v roku 1985. V roku 2009 sa súťaž presúva na nové miesto, konkrétne na rýchlodráhu EuroSpeedway Lausitz v Nemecku.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Preteky prvýkrát opúšťajú hranice Francúzska a budú sa tak konať na treťom závodnom okruhu v histórii súťaže. Rýchlodráha EuroSpeedway Lausitz bola dokončená len v roku 2000 a predstavuje veľmi moderný areál, ktorý si získal povesť náročného okruhu. Preto je skvelým miestom pre hosťovanie študentských pretekov.

Doposiaľ najpestrejšia zmes národností

Vďaka novým tímom, ktoré sa zapoja do tohto ročníka, ešte nikdy medzi sebou nesúťažilo toľko národností. V roku 2009 Shell Eco-marathon Europe privíta tímy nielen z viac ako 25 európskych krajín, ale aj zo severnej Afriky a Ázie.

Medzi novými účastníckymi krajinami sú taktiež Rakúsko, Luxembursko, Malajzia, Maroko, Pakistan, Thajsko a Ukrajina. Prítomnosť dvanástich ázijských tímov svedčí o rastúcej popularite súťaže na ázijskom kontinente. V roku 2010 je preto na programe Shell Eco-marathon Asia.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovenský tím nebude chýbať

Shell Eco-marathon Europe je príležitosťou na stretnutie študentov zo stredných aj vysokých škôl a univerzít. V tomto roku sa s veľkými ambíciami opäť zúčastní na pretekoch aj slovenský tím zo Strojníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach. Tím v novom zložení bude viesť prof. Ing. Aurel Sloboda, PhD, ktorý sa zúčastňuje súťaže už od roku 1994. Aj tento rok postaví slovenský tím na štartovaciu čiaru v kategórii prototypov svoje vozidlo B&S 3, a to s viacerými úpravami.

Rastúca obľúbenosť kategórie „UrbanConcept" (vozidlá určené pre bežnú mestskú premávku)

Tímy môžu prihlásiť vozidlá využívajúce tradičné i netradičné palivá v dvoch kategóriách: "Prototypy" alebo "UrbanConcept".

Skryť Vypnúť reklamu

Kategória "Prototypov" je určená pre skutočné špeciály s aerodynamickými tvarmi a futuristickým dizajnom. Vozidlá z kategórie „UrbanConcept" sú konštruované podľa kritérií pre tradičné cestné vozidlá, a preto sa viac podobajú tradičným automobilom.

Popularita kategórie „UrbanConcept" rastie každým rokom od doby, kedy bola v roku 2003 prvýkrát uvedená. Pre rok 2009 je v kategórii „UrbanConcept" prihlásených 28% súťažných vozidiel, čo predstavuje nárast o 20% v porovnaní s ich počtom v roku 2008.

Účelový pretek

Úspornejšia spotreba paliva a trvalo udržateľná mobilita sú a vždy budú hlavné dôvody existencie Shell Eco-marathonu. Táto výzva je prítomná nielen na trati: jedným z hlavných cieľov súťaže je podporiť zúčastnených študentov v rozvoji ich kariéry v technologických zameraniach na úspornú spotrebu palív.

Skryť Vypnúť reklamu

Shell Eco-marathon dáva študentom možnosť podieľať sa na vývoji úspornejších foriem prepravy a ponúka im skvelú praktickú skúsenosť v rámci ich akademického štúdia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 049
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 287
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 518
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 964
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 713
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 657
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 760
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 622
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 948
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.