BRATISLAVA. Benzínové autá sú pred naftou chránené užším hrdlom. Naftová nádrž pred tenkou benzínovou pištoľou zabezpečená nie je. Preto BMW zabudovalo do hrdla nádrže blokovaciu západku, ktorá bude súčasťou výbavy všetkých nový naftových modelov.
Šoféri áut iných značiek, musia dávať pozor, ktoré auto z firemného parku momentálne tankujú. Ak v strese naplníte naftovú nádrž benzínom, auto neštartujte a nechajte sa odtiahnuť do servisu.
Vo veľkom množstve nafty sa pár litrov benzínu stratí a v stave núdze stačí trocha oleja do dvojtaktných motorov na zamastenie benzínu. Takto môžete prejsť pár kilometrov. Potom treba dať motor prekontrolovať. Horšie je naplniť benzínom takmer prázdnu nádrž dieselového auta. Vtedy sa neslobodno ani pohnúť.
Jazda s nafťákom na benzín môže poškodiť vstrekovacie čerpadlo motora, ktoré patrí medzi drahé súčiastky v motore. Kto nevedomky zle natankuje, zaplatí a odíde môže spozorovať benzín v dieselovom motore stratou výkonu, nadmerným klepaním až šklbaním. Počas takéhoto správania auta treba motor rýchlo vypnúť a overiť si na pokladničnom bloku natankované palivo.
Zlé natankovanie paliva nemá za dôsledok iba deň strávený v servise, zbytočne vyhodené peniaze za palivo, ale v mnohých prípadoch stratu záruky na motor.