SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 - kultivovaný silák

V čase, keď Suzuki Grand Vitara oslavuje 20. narodeniny, na náš trh vstúpila inovovaná verzia jej tretej generácie.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Za najpodstatnejšie však považujeme technické zmeny, predovšetkým nové benzínové motory. Skúšali sme top verziu s 3.2 l V6 motorom, ktorý príjemne prekvapí hospodárnosťou prevádzky.

Ľahký facelifting

Keď automobil dosiahne polčas svojho životného cyklu, väčšina výrobcov sa sústredí na vyhladzovanie vrások a zmenu fazóny najviac kritizovaných partií. Pod povrchom siahnu len na to najnutnejšie, prípadne zásahy do techniky vypustia úplne. Automobilka Suzuki sa v prípade Grand Vitary rozhodla pre iný postup.

Dizajn tretej generácie tohto modelu je natoľko nadčasový, že aj dnes, presne po 3 rokoch od jej uvedenia na trh vyzerá stále moderne. Preto sa vonkajšie retuše dotkli iba detailov. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, ktorý zväčšuje dĺžku auta o 30 na 4500 mm. Maska chladiča s výraznejším vzorovaním dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz, 17 a 18-palcové kolesá dostali modernejší dizajn a novinkou sú ukazovatele smeru integrované v bočných spätných zrkadlách.

401_vitara_big.jpg

Interiér dostal nové poťahové a obkladové materiály.

Interiér sa môže pochváliť novými poťahovými aj obkladovými materiálmi. Pribudla kvalitnejšia audiosústava. Displej infromačne obohateného palubného počítača sa presunul tam kam patrí, teda do stredu prístrojového panela a konečne udáva aj priemernú palivovú spotrebu. Prepracovaný bol tiež stredový ovládací panel, kde pribudlo tlačidlo asistenta pre zjazd z kopca a na vypínanie ESP.

Iba jedna, kompletná výbava

Značka Suzuki je známa tým, že v rámci svojej agresívnej obchodnej politiky ponúka dobre vybavené autá za rozumnú cenu. Veď nie náhodou skončila v rebríčku predaja za prvý mesiac tohto roka na druhom mieste hneď za Škodou. Preto asi nikoho neprekvapí, že v kombinácii s najvyššou motorizáciou dostanete tento model za príjemných 29.500 € (888.717 Sk), a to v iba v jednej výbave so všetkým, čo si môžete želať. Žiadne ďalšie prvky sa doobjednať nedajú.

403_vitara_big.jpg

Najvýraznejším poznávacím znakom inovovanej Grand Vitary sú spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru.

Žiaľ, ani navigačný systém, ktorý je v iných európskych krajinách bežne v ponuke. Na palube nájdete dvojzónovú klimatizáciu, tempomat, elektrické ovládanie všetkých okien, vyhrievané kožené sedadlá a 5-stupňovú automatickú prevodovku. K štandardu tiež patria xenónové reflektory, ESP, ABS, 6 airbagov a strešné okno.

V interiéri návrhári hľadeli v prvom rade na účelovosť. Preto netreba ohŕňať nos nad tvrdou, ale hodnotnou povrchovou úpravou väčšiny plastov. Ich výhodu spoznáte pri pravidelnom čistení interiéru, zvlášť po jazde v teréne. Na rozbitých cestách zasa oceníte príkladné lícovanie jednotlivých dielov palubnej dosky a tuhosť karosérie.

Priestorom uspokojí

V meste aj teréne sme ocenili pohodlné nastupovanie vďaka nízkemu prahu a dverám otvárateľným v dostatočne veľkom uhle. Vpredu aj vzadu sa sedí vyššie a všetci piati pasažieri nemajú dôvod sa sťažovať na miesto v oblasti kolien aj hlavy. Podobne, ako prední, aj zadní cestujúci majú možnosť upravovať si sklon operadiel, čím si môžu zvýšiť pohodlie najmä na dlhých cestách.

402_vitara_big.jpg

Nový benzínový šesťvalec a päťstupňová automatická prevodovka dodali Grand Vitare viac kultivovanosti a komfortu jazdy.

Priestor pre batožinu je na tom horšie. V päťmiestnom usporiadaní odvezie len 398 l, čo je približne o 100 l menej než väčšina konkurencie. Pri naplnení kufra až po strop doň napracete batožinu v objeme 758 l.

Silné japonské srdce

K dvom doterajším pohonným jednotkám, zážihovému dvojlitru a naftovému agregátu 1.9 DDiS pribudli v rámci modernácie dva nové benziňáky - štvorvalec 2.4 VVT (124 kW/169 k) a vidlicový šesťvalec 3.2 V6 (171 kW/233 k). Oba agregáty pochádzajú z vlastnej produkcie automobilky Suzuki. My sme testovali vrchol ponuky, ktorý okrem kultivovaného chodu poteší na danú objemovú kategóriu prekvapivo nízkou spotrebou.

405_vitara_big.jpg

Výkonný V6 motor spotrebuje v priemere 10,7 l/100 km.

V prevažne mestskom režime si z nádrže odpil iba 10,7 l/100 km. To je hodnota, na akú sa nedostanú ani niektoré SUV s naftovým šesťvalcovým motorom. Na rozdiel od väčšiny konkurentov má pritom Grand Vitara permanentne poháňané všetky 4 kolesá a spolupracuje len s päťstupňovým automatom, s ktorým si inak dobre rozumie. Radí štandardne a má cit pre zmenu štýlu jazdy. Pre bežného zákazníka bude však dôležitejšie, že nový zážihový šesťvalec v kombinácii s automatom dodal jazde s Grand Vitarou viac kultivovanosti, pohodlia pri presunoch v meste a viac výkonovej rezervy na bezpečnú jazdu po diaľnici a v teréne.

Stále dobre pripravená do terénu

Mimo asfaltovej cesty sme okrem väčšieho krútiaceho momentu ocenili prednosti unikátnej konštrukcie so samonosnou karosériou a nezávisle zavesenými kolesami, ktorá autu zaručuje dobrú pohyblivosť po nerovnom povrchu a zároveň veľmi slušné jazdné vlastnosti na asfalte.

K dobrej stabilite testovaného V6 modelu prispievajú štandardne obúvané 18-palcové kolesá. Ich vplyvom a tiež rámu integrovaného do karosérie však Grand Vitara na nerovnostiach trochu poskakuje. Robustnejší podvozok, ale zase v teréne oveľa viac znesie.

404_vitara_big.jpg

Zadné bubnové brzdy nahradili kotúčové.

Modely vybavené systémom ESP majú klasický medzinápravový diferenciál a prípadné prekĺzavanie kolies je korigované elektronicky. Výsledkom je veľmi dobrá trakcia s ohľadom na úspornosť prevádzky. Naďalej sú na výber tri režimy pohonu - 4H automaticky pripája prednú nápravu pri preklze zadných kolies, 4H Lock pevne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy v pomere 50:50 a 4L Lock je redukovaný prevod.

Nízko ležiace ťažisko dané rámom integrovaným do karosérie zlepšuje ovládateľnosť na klzkom povrchu a v zákrutách. Pomerne vysoká Grand Vitara netrpí prehnaným nakláňaním a dobre sa ovláda. Ocenili sme tiež presné riadenie s klasickým hydraulickým posilňovačom a kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Doteraz mala Grand Vitara vzadu "bubny". Ďalšími technickými novinkami vo výbave sú systém "hill hold control" umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prúdké klesanie "hill descent control".

Technické parametre - Suzuki Grand Vitara 3.2 V6

Cena modelu od 21 599 eur (650 691,47 Sk)
Cena skúš. verzie 29 500 eur (888 717,00 Sk)
Motor -
Typ 3.2 V6
Zdvihový objem (cm3) 3195
Výkon (kw/k) 171/233
Pri otáčkach (ot./min.) 6200
Krútiaci moment (Nm) 291
Pri otáčkach (ot./min) 3200
Emisie CO2 (g/km) 245
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2640
Dĺžka (mm) 4500
Širka (mm) 1810
Výška (mm) 1695
Pohotovostná hmot (kg) 1753
Objem palivovej nádrže (l) 66
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 14,7
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 10,7
Spotreba v teste (l/100 km) 10,7

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 554
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 916
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 845
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 489
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 853
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 232
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 491
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 892
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 302
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 075
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 832
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 868
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu