SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 - kultivovaný silák

V čase, keď Suzuki Grand Vitara oslavuje 20. narodeniny, na náš trh vstúpila inovovaná verzia jej tretej generácie.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Za najpodstatnejšie však považujeme technické zmeny, predovšetkým nové benzínové motory. Skúšali sme top verziu s 3.2 l V6 motorom, ktorý príjemne prekvapí hospodárnosťou prevádzky.

Ľahký facelifting

Keď automobil dosiahne polčas svojho životného cyklu, väčšina výrobcov sa sústredí na vyhladzovanie vrások a zmenu fazóny najviac kritizovaných partií. Pod povrchom siahnu len na to najnutnejšie, prípadne zásahy do techniky vypustia úplne. Automobilka Suzuki sa v prípade Grand Vitary rozhodla pre iný postup.

Dizajn tretej generácie tohto modelu je natoľko nadčasový, že aj dnes, presne po 3 rokoch od jej uvedenia na trh vyzerá stále moderne. Preto sa vonkajšie retuše dotkli iba detailov. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, ktorý zväčšuje dĺžku auta o 30 na 4500 mm. Maska chladiča s výraznejším vzorovaním dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz, 17 a 18-palcové kolesá dostali modernejší dizajn a novinkou sú ukazovatele smeru integrované v bočných spätných zrkadlách.

401_vitara_big.jpg

Interiér dostal nové poťahové a obkladové materiály.

Interiér sa môže pochváliť novými poťahovými aj obkladovými materiálmi. Pribudla kvalitnejšia audiosústava. Displej infromačne obohateného palubného počítača sa presunul tam kam patrí, teda do stredu prístrojového panela a konečne udáva aj priemernú palivovú spotrebu. Prepracovaný bol tiež stredový ovládací panel, kde pribudlo tlačidlo asistenta pre zjazd z kopca a na vypínanie ESP.

Iba jedna, kompletná výbava

Značka Suzuki je známa tým, že v rámci svojej agresívnej obchodnej politiky ponúka dobre vybavené autá za rozumnú cenu. Veď nie náhodou skončila v rebríčku predaja za prvý mesiac tohto roka na druhom mieste hneď za Škodou. Preto asi nikoho neprekvapí, že v kombinácii s najvyššou motorizáciou dostanete tento model za príjemných 29.500 € (888.717 Sk), a to v iba v jednej výbave so všetkým, čo si môžete želať. Žiadne ďalšie prvky sa doobjednať nedajú.

403_vitara_big.jpg

Najvýraznejším poznávacím znakom inovovanej Grand Vitary sú spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru.

Žiaľ, ani navigačný systém, ktorý je v iných európskych krajinách bežne v ponuke. Na palube nájdete dvojzónovú klimatizáciu, tempomat, elektrické ovládanie všetkých okien, vyhrievané kožené sedadlá a 5-stupňovú automatickú prevodovku. K štandardu tiež patria xenónové reflektory, ESP, ABS, 6 airbagov a strešné okno.

V interiéri návrhári hľadeli v prvom rade na účelovosť. Preto netreba ohŕňať nos nad tvrdou, ale hodnotnou povrchovou úpravou väčšiny plastov. Ich výhodu spoznáte pri pravidelnom čistení interiéru, zvlášť po jazde v teréne. Na rozbitých cestách zasa oceníte príkladné lícovanie jednotlivých dielov palubnej dosky a tuhosť karosérie.

Priestorom uspokojí

V meste aj teréne sme ocenili pohodlné nastupovanie vďaka nízkemu prahu a dverám otvárateľným v dostatočne veľkom uhle. Vpredu aj vzadu sa sedí vyššie a všetci piati pasažieri nemajú dôvod sa sťažovať na miesto v oblasti kolien aj hlavy. Podobne, ako prední, aj zadní cestujúci majú možnosť upravovať si sklon operadiel, čím si môžu zvýšiť pohodlie najmä na dlhých cestách.

402_vitara_big.jpg

Nový benzínový šesťvalec a päťstupňová automatická prevodovka dodali Grand Vitare viac kultivovanosti a komfortu jazdy.

Priestor pre batožinu je na tom horšie. V päťmiestnom usporiadaní odvezie len 398 l, čo je približne o 100 l menej než väčšina konkurencie. Pri naplnení kufra až po strop doň napracete batožinu v objeme 758 l.

Silné japonské srdce

K dvom doterajším pohonným jednotkám, zážihovému dvojlitru a naftovému agregátu 1.9 DDiS pribudli v rámci modernácie dva nové benziňáky - štvorvalec 2.4 VVT (124 kW/169 k) a vidlicový šesťvalec 3.2 V6 (171 kW/233 k). Oba agregáty pochádzajú z vlastnej produkcie automobilky Suzuki. My sme testovali vrchol ponuky, ktorý okrem kultivovaného chodu poteší na danú objemovú kategóriu prekvapivo nízkou spotrebou.

405_vitara_big.jpg

Výkonný V6 motor spotrebuje v priemere 10,7 l/100 km.

V prevažne mestskom režime si z nádrže odpil iba 10,7 l/100 km. To je hodnota, na akú sa nedostanú ani niektoré SUV s naftovým šesťvalcovým motorom. Na rozdiel od väčšiny konkurentov má pritom Grand Vitara permanentne poháňané všetky 4 kolesá a spolupracuje len s päťstupňovým automatom, s ktorým si inak dobre rozumie. Radí štandardne a má cit pre zmenu štýlu jazdy. Pre bežného zákazníka bude však dôležitejšie, že nový zážihový šesťvalec v kombinácii s automatom dodal jazde s Grand Vitarou viac kultivovanosti, pohodlia pri presunoch v meste a viac výkonovej rezervy na bezpečnú jazdu po diaľnici a v teréne.

Stále dobre pripravená do terénu

Mimo asfaltovej cesty sme okrem väčšieho krútiaceho momentu ocenili prednosti unikátnej konštrukcie so samonosnou karosériou a nezávisle zavesenými kolesami, ktorá autu zaručuje dobrú pohyblivosť po nerovnom povrchu a zároveň veľmi slušné jazdné vlastnosti na asfalte.

K dobrej stabilite testovaného V6 modelu prispievajú štandardne obúvané 18-palcové kolesá. Ich vplyvom a tiež rámu integrovaného do karosérie však Grand Vitara na nerovnostiach trochu poskakuje. Robustnejší podvozok, ale zase v teréne oveľa viac znesie.

404_vitara_big.jpg

Zadné bubnové brzdy nahradili kotúčové.

Modely vybavené systémom ESP majú klasický medzinápravový diferenciál a prípadné prekĺzavanie kolies je korigované elektronicky. Výsledkom je veľmi dobrá trakcia s ohľadom na úspornosť prevádzky. Naďalej sú na výber tri režimy pohonu - 4H automaticky pripája prednú nápravu pri preklze zadných kolies, 4H Lock pevne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy v pomere 50:50 a 4L Lock je redukovaný prevod.

Nízko ležiace ťažisko dané rámom integrovaným do karosérie zlepšuje ovládateľnosť na klzkom povrchu a v zákrutách. Pomerne vysoká Grand Vitara netrpí prehnaným nakláňaním a dobre sa ovláda. Ocenili sme tiež presné riadenie s klasickým hydraulickým posilňovačom a kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Doteraz mala Grand Vitara vzadu "bubny". Ďalšími technickými novinkami vo výbave sú systém "hill hold control" umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prúdké klesanie "hill descent control".

Technické parametre - Suzuki Grand Vitara 3.2 V6

Cena modelu od 21 599 eur (650 691,47 Sk)
Cena skúš. verzie 29 500 eur (888 717,00 Sk)
Motor -
Typ 3.2 V6
Zdvihový objem (cm3) 3195
Výkon (kw/k) 171/233
Pri otáčkach (ot./min.) 6200
Krútiaci moment (Nm) 291
Pri otáčkach (ot./min) 3200
Emisie CO2 (g/km) 245
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2640
Dĺžka (mm) 4500
Širka (mm) 1810
Výška (mm) 1695
Pohotovostná hmot (kg) 1753
Objem palivovej nádrže (l) 66
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 14,7
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 10,7
Spotreba v teste (l/100 km) 10,7

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 153
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 118
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 136
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 744
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 762
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 366
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 409
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 264
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 184
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric