SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 - kultivovaný silák

V čase, keď Suzuki Grand Vitara oslavuje 20. narodeniny, na náš trh vstúpila inovovaná verzia jej tretej generácie.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Za najpodstatnejšie však považujeme technické zmeny, predovšetkým nové benzínové motory. Skúšali sme top verziu s 3.2 l V6 motorom, ktorý príjemne prekvapí hospodárnosťou prevádzky.

Ľahký facelifting

Keď automobil dosiahne polčas svojho životného cyklu, väčšina výrobcov sa sústredí na vyhladzovanie vrások a zmenu fazóny najviac kritizovaných partií. Pod povrchom siahnu len na to najnutnejšie, prípadne zásahy do techniky vypustia úplne. Automobilka Suzuki sa v prípade Grand Vitary rozhodla pre iný postup.

Dizajn tretej generácie tohto modelu je natoľko nadčasový, že aj dnes, presne po 3 rokoch od jej uvedenia na trh vyzerá stále moderne. Preto sa vonkajšie retuše dotkli iba detailov. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, ktorý zväčšuje dĺžku auta o 30 na 4500 mm. Maska chladiča s výraznejším vzorovaním dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz, 17 a 18-palcové kolesá dostali modernejší dizajn a novinkou sú ukazovatele smeru integrované v bočných spätných zrkadlách.

401_vitara_big.jpg

Interiér dostal nové poťahové a obkladové materiály.

Interiér sa môže pochváliť novými poťahovými aj obkladovými materiálmi. Pribudla kvalitnejšia audiosústava. Displej infromačne obohateného palubného počítača sa presunul tam kam patrí, teda do stredu prístrojového panela a konečne udáva aj priemernú palivovú spotrebu. Prepracovaný bol tiež stredový ovládací panel, kde pribudlo tlačidlo asistenta pre zjazd z kopca a na vypínanie ESP.

Iba jedna, kompletná výbava

Značka Suzuki je známa tým, že v rámci svojej agresívnej obchodnej politiky ponúka dobre vybavené autá za rozumnú cenu. Veď nie náhodou skončila v rebríčku predaja za prvý mesiac tohto roka na druhom mieste hneď za Škodou. Preto asi nikoho neprekvapí, že v kombinácii s najvyššou motorizáciou dostanete tento model za príjemných 29.500 € (888.717 Sk), a to v iba v jednej výbave so všetkým, čo si môžete želať. Žiadne ďalšie prvky sa doobjednať nedajú.

403_vitara_big.jpg

Najvýraznejším poznávacím znakom inovovanej Grand Vitary sú spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru.

Žiaľ, ani navigačný systém, ktorý je v iných európskych krajinách bežne v ponuke. Na palube nájdete dvojzónovú klimatizáciu, tempomat, elektrické ovládanie všetkých okien, vyhrievané kožené sedadlá a 5-stupňovú automatickú prevodovku. K štandardu tiež patria xenónové reflektory, ESP, ABS, 6 airbagov a strešné okno.

V interiéri návrhári hľadeli v prvom rade na účelovosť. Preto netreba ohŕňať nos nad tvrdou, ale hodnotnou povrchovou úpravou väčšiny plastov. Ich výhodu spoznáte pri pravidelnom čistení interiéru, zvlášť po jazde v teréne. Na rozbitých cestách zasa oceníte príkladné lícovanie jednotlivých dielov palubnej dosky a tuhosť karosérie.

Priestorom uspokojí

V meste aj teréne sme ocenili pohodlné nastupovanie vďaka nízkemu prahu a dverám otvárateľným v dostatočne veľkom uhle. Vpredu aj vzadu sa sedí vyššie a všetci piati pasažieri nemajú dôvod sa sťažovať na miesto v oblasti kolien aj hlavy. Podobne, ako prední, aj zadní cestujúci majú možnosť upravovať si sklon operadiel, čím si môžu zvýšiť pohodlie najmä na dlhých cestách.

402_vitara_big.jpg

Nový benzínový šesťvalec a päťstupňová automatická prevodovka dodali Grand Vitare viac kultivovanosti a komfortu jazdy.

Priestor pre batožinu je na tom horšie. V päťmiestnom usporiadaní odvezie len 398 l, čo je približne o 100 l menej než väčšina konkurencie. Pri naplnení kufra až po strop doň napracete batožinu v objeme 758 l.

Silné japonské srdce

K dvom doterajším pohonným jednotkám, zážihovému dvojlitru a naftovému agregátu 1.9 DDiS pribudli v rámci modernácie dva nové benziňáky - štvorvalec 2.4 VVT (124 kW/169 k) a vidlicový šesťvalec 3.2 V6 (171 kW/233 k). Oba agregáty pochádzajú z vlastnej produkcie automobilky Suzuki. My sme testovali vrchol ponuky, ktorý okrem kultivovaného chodu poteší na danú objemovú kategóriu prekvapivo nízkou spotrebou.

405_vitara_big.jpg

Výkonný V6 motor spotrebuje v priemere 10,7 l/100 km.

V prevažne mestskom režime si z nádrže odpil iba 10,7 l/100 km. To je hodnota, na akú sa nedostanú ani niektoré SUV s naftovým šesťvalcovým motorom. Na rozdiel od väčšiny konkurentov má pritom Grand Vitara permanentne poháňané všetky 4 kolesá a spolupracuje len s päťstupňovým automatom, s ktorým si inak dobre rozumie. Radí štandardne a má cit pre zmenu štýlu jazdy. Pre bežného zákazníka bude však dôležitejšie, že nový zážihový šesťvalec v kombinácii s automatom dodal jazde s Grand Vitarou viac kultivovanosti, pohodlia pri presunoch v meste a viac výkonovej rezervy na bezpečnú jazdu po diaľnici a v teréne.

Stále dobre pripravená do terénu

Mimo asfaltovej cesty sme okrem väčšieho krútiaceho momentu ocenili prednosti unikátnej konštrukcie so samonosnou karosériou a nezávisle zavesenými kolesami, ktorá autu zaručuje dobrú pohyblivosť po nerovnom povrchu a zároveň veľmi slušné jazdné vlastnosti na asfalte.

K dobrej stabilite testovaného V6 modelu prispievajú štandardne obúvané 18-palcové kolesá. Ich vplyvom a tiež rámu integrovaného do karosérie však Grand Vitara na nerovnostiach trochu poskakuje. Robustnejší podvozok, ale zase v teréne oveľa viac znesie.

404_vitara_big.jpg

Zadné bubnové brzdy nahradili kotúčové.

Modely vybavené systémom ESP majú klasický medzinápravový diferenciál a prípadné prekĺzavanie kolies je korigované elektronicky. Výsledkom je veľmi dobrá trakcia s ohľadom na úspornosť prevádzky. Naďalej sú na výber tri režimy pohonu - 4H automaticky pripája prednú nápravu pri preklze zadných kolies, 4H Lock pevne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy v pomere 50:50 a 4L Lock je redukovaný prevod.

Nízko ležiace ťažisko dané rámom integrovaným do karosérie zlepšuje ovládateľnosť na klzkom povrchu a v zákrutách. Pomerne vysoká Grand Vitara netrpí prehnaným nakláňaním a dobre sa ovláda. Ocenili sme tiež presné riadenie s klasickým hydraulickým posilňovačom a kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Doteraz mala Grand Vitara vzadu "bubny". Ďalšími technickými novinkami vo výbave sú systém "hill hold control" umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prúdké klesanie "hill descent control".

Technické parametre - Suzuki Grand Vitara 3.2 V6

Cena modelu od 21 599 eur (650 691,47 Sk)
Cena skúš. verzie 29 500 eur (888 717,00 Sk)
Motor -
Typ 3.2 V6
Zdvihový objem (cm3) 3195
Výkon (kw/k) 171/233
Pri otáčkach (ot./min.) 6200
Krútiaci moment (Nm) 291
Pri otáčkach (ot./min) 3200
Emisie CO2 (g/km) 245
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2640
Dĺžka (mm) 4500
Širka (mm) 1810
Výška (mm) 1695
Pohotovostná hmot (kg) 1753
Objem palivovej nádrže (l) 66
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 14,7
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 10,7
Spotreba v teste (l/100 km) 10,7

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 744
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 286
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 837
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 729
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 9 093
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 736
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 448
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 631
  9. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 149
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 030

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Ako o Gorile klamal Jirko Malchárek

Pred rokmi rozhovory s Haščákom odmietal, dnes to nekomentuje.

Jirko Malchárek

Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili

Dohoda je uzavretá len v trestnej veci Kuciakovej vraždy.

Polícia odváža Zoltána Andruskóa z Úradu špeciálnej prokuratúry v Pezinku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR