SME

Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 - kultivovaný silák

V čase, keď Suzuki Grand Vitara oslavuje 20. narodeniny, na náš trh vstúpila inovovaná verzia jej tretej generácie.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Modernizácia sa dotkla takmer každej oblasti. Za najpodstatnejšie však považujeme technické zmeny, predovšetkým nové benzínové motory. Skúšali sme top verziu s 3.2 l V6 motorom, ktorý príjemne prekvapí hospodárnosťou prevádzky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľahký facelifting Keď automobil dosiahne polčas svojho životného cyklu, väčšina výrobcov sa sústredí na vyhladzovanie vrások a zmenu fazóny najviac kritizovaných partií. Pod povrchom siahnu len na to najnutnejšie, prípadne zásahy do techniky vypustia úplne. Automobilka Suzuki sa v prípade Grand Vitary rozhodla pre iný postup.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn tretej generácie tohto modelu je natoľko nadčasový, že aj dnes, presne po 3 rokoch od jej uvedenia na trh vyzerá stále moderne. Preto sa vonkajšie retuše dotkli iba detailov. Karosériu skrášľuje nový predný nárazník, ktorý zväčšuje dĺžku auta o 30 na 4500 mm. Maska chladiča s výraznejším vzorovaním dodáva celej prednej časti ešte dynamickejší výraz, 17 a 18-palcové kolesá dostali modernejší dizajn a novinkou sú ukazovatele smeru integrované v bočných spätných zrkadlách.

Interiér dostal nové poťahové a obkladové materiály.

Interiér sa môže pochváliť novými poťahovými aj obkladovými materiálmi. Pribudla kvalitnejšia audiosústava. Displej infromačne obohateného palubného počítača sa presunul tam kam patrí, teda do stredu prístrojového panela a konečne udáva aj priemernú palivovú spotrebu. Prepracovaný bol tiež stredový ovládací panel, kde pribudlo tlačidlo asistenta pre zjazd z kopca a na vypínanie ESP.

SkryťVypnúť reklamu

Iba jedna, kompletná výbava Značka Suzuki je známa tým, že v rámci svojej agresívnej obchodnej politiky ponúka dobre vybavené autá za rozumnú cenu. Veď nie náhodou skončila v rebríčku predaja za prvý mesiac tohto roka na druhom mieste hneď za Škodou. Preto asi nikoho neprekvapí, že v kombinácii s najvyššou motorizáciou dostanete tento model za príjemných 29.500 € (888.717 Sk), a to v iba v jednej výbave so všetkým, čo si môžete želať. Žiadne ďalšie prvky sa doobjednať nedajú.

Najvýraznejším poznávacím znakom inovovanej Grand Vitary sú spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru.

Žiaľ, ani navigačný systém, ktorý je v iných európskych krajinách bežne v ponuke. Na palube nájdete dvojzónovú klimatizáciu, tempomat, elektrické ovládanie všetkých okien, vyhrievané kožené sedadlá a 5-stupňovú automatickú prevodovku. K štandardu tiež patria xenónové reflektory, ESP, ABS, 6 airbagov a strešné okno.

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri návrhári hľadeli v prvom rade na účelovosť. Preto netreba ohŕňať nos nad tvrdou, ale hodnotnou povrchovou úpravou väčšiny plastov. Ich výhodu spoznáte pri pravidelnom čistení interiéru, zvlášť po jazde v teréne. Na rozbitých cestách zasa oceníte príkladné lícovanie jednotlivých dielov palubnej dosky a tuhosť karosérie.

Priestorom uspokojí V meste aj teréne sme ocenili pohodlné nastupovanie vďaka nízkemu prahu a dverám otvárateľným v dostatočne veľkom uhle. Vpredu aj vzadu sa sedí vyššie a všetci piati pasažieri nemajú dôvod sa sťažovať na miesto v oblasti kolien aj hlavy. Podobne, ako prední, aj zadní cestujúci majú možnosť upravovať si sklon operadiel, čím si môžu zvýšiť pohodlie najmä na dlhých cestách.

Nový benzínový šesťvalec a päťstupňová automatická prevodovka dodali Grand Vitare viac kultivovanosti a komfortu jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priestor pre batožinu je na tom horšie. V päťmiestnom usporiadaní odvezie len 398 l, čo je približne o 100 l menej než väčšina konkurencie. Pri naplnení kufra až po strop doň napracete batožinu v objeme 758 l.

Silné japonské srdce K dvom doterajším pohonným jednotkám, zážihovému dvojlitru a naftovému agregátu 1.9 DDiS pribudli v rámci modernácie dva nové benziňáky - štvorvalec 2.4 VVT (124 kW/169 k) a vidlicový šesťvalec 3.2 V6 (171 kW/233 k). Oba agregáty pochádzajú z vlastnej produkcie automobilky Suzuki. My sme testovali vrchol ponuky, ktorý okrem kultivovaného chodu poteší na danú objemovú kategóriu prekvapivo nízkou spotrebou.

Výkonný V6 motor spotrebuje v priemere 10,7 l/100 km.

V prevažne mestskom režime si z nádrže odpil iba 10,7 l/100 km. To je hodnota, na akú sa nedostanú ani niektoré SUV s naftovým šesťvalcovým motorom. Na rozdiel od väčšiny konkurentov má pritom Grand Vitara permanentne poháňané všetky 4 kolesá a spolupracuje len s päťstupňovým automatom, s ktorým si inak dobre rozumie. Radí štandardne a má cit pre zmenu štýlu jazdy. Pre bežného zákazníka bude však dôležitejšie, že nový zážihový šesťvalec v kombinácii s automatom dodal jazde s Grand Vitarou viac kultivovanosti, pohodlia pri presunoch v meste a viac výkonovej rezervy na bezpečnú jazdu po diaľnici a v teréne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále dobre pripravená do terénu Mimo asfaltovej cesty sme okrem väčšieho krútiaceho momentu ocenili prednosti unikátnej konštrukcie so samonosnou karosériou a nezávisle zavesenými kolesami, ktorá autu zaručuje dobrú pohyblivosť po nerovnom povrchu a zároveň veľmi slušné jazdné vlastnosti na asfalte.

K dobrej stabilite testovaného V6 modelu prispievajú štandardne obúvané 18-palcové kolesá. Ich vplyvom a tiež rámu integrovaného do karosérie však Grand Vitara na nerovnostiach trochu poskakuje. Robustnejší podvozok, ale zase v teréne oveľa viac znesie.

Zadné bubnové brzdy nahradili kotúčové.

Modely vybavené systémom ESP majú klasický medzinápravový diferenciál a prípadné prekĺzavanie kolies je korigované elektronicky. Výsledkom je veľmi dobrá trakcia s ohľadom na úspornosť prevádzky. Naďalej sú na výber tri režimy pohonu - 4H automaticky pripája prednú nápravu pri preklze zadných kolies, 4H Lock pevne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy v pomere 50:50 a 4L Lock je redukovaný prevod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nízko ležiace ťažisko dané rámom integrovaným do karosérie zlepšuje ovládateľnosť na klzkom povrchu a v zákrutách. Pomerne vysoká Grand Vitara netrpí prehnaným nakláňaním a dobre sa ovláda. Ocenili sme tiež presné riadenie s klasickým hydraulickým posilňovačom a kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Doteraz mala Grand Vitara vzadu "bubny". Ďalšími technickými novinkami vo výbave sú systém "hill hold control" umožňujúci jednoduchší rozjazd do kopca a asistent pre prúdké klesanie "hill descent control".

Technické parametre - Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 Cena modelu od 21 599 eur (650 691,47 Sk)

Cena skúš. verzie 29 500 eur (888 717,00 Sk)

Motor -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typ 3.2 V6

Zdvihový objem (cm3) 3195

Výkon (kw/k) 171/233

Pri otáčkach (ot./min.) 6200

Krútiaci moment (Nm) 291

Pri otáčkach (ot./min) 3200

Emisie CO2 (g/km) 245

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2640

Dĺžka (mm) 4500

Širka (mm) 1810

Výška (mm) 1695

Pohotovostná hmot (kg) 1753

Objem palivovej nádrže (l) 66

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,3

Maximálna rýchlosť (km/h) 200

Spotreba mesto(l/100 km) 14,7

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,4

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kombinovaná spotreba (l/100 km) 10,7

Spotreba v teste (l/100 km) 10,7

Suzuki

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 86 526
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 603
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 323
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 313
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 385
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 458
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu