SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Videli sme Škodu Yeti a nové Polo. Naživo im spievala Pink

Volkswagen stiahol plachty z najdôležitejších výstavných premiér všetkých svojich značiek. Hlavnými hviezdami boli Škoda Yeti a nový Volkswagen Polo.

Yeti sa veľmi podobá na pôvodnú štúdiu.Yeti sa veľmi podobá na pôvodnú štúdiu. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. V predvečer prvého novinárskeho dňa 79. ročníka ženevského autosalónu koncern Oficiálny večer nabitý informáciami na záver okorenila americká speváčka Pink, ktorá v rámci krátkej koncertnej šou v premiére zaspievala pieseň z reklamného spotu na nový VW Polo.

Yeti naživo

Keď som pred niekoľkými dňami videl prvé špionážne snímky reálneho, už hotového Yetiho, pripomínal mi trochu Daciu Logan kombi. Na snímkach vyzeral ako mierne dvihnutý kombík s dlhým rázvorom náprav, teda stavbou karosérie na míle vzdialenou tomu, čo som na základe pôvodnej štúdie očakával.

Našťastie naživo vyzerá úplne inak. Je kratší, kompaktnejší a výškou karosérie má bližšie ku kategórii SUV než ku kombíkom. Musím súhlasiť s výrobcom, že vzhľad sériového vozidla na 80 až 90% zodpovedá rovnomennému konceptu predstavenému v roku 2005. Rozdiel je len v tom, že kľučky zadných bočných dverí nájdete na klasickom mieste a zadné svetlá nie sú integrované do zadných stĺpikov.

Platforma Octavie potvrdená

Novinka je postavená na platforme Octavie II, s ktorou ju vraj z výrobného hľadiska spája viac dielov než je na prvý pohľad vidno. Od nej prebrala tiež pohon všetkých štyroch kolies s elektronicky ovládanou medzinápravovou spojkou Haldex.

Dá sa teda predpokladať, že aj rázvor náprav bude približne rovnaký. Jediný údaj o mierach auta, ktorý poznáme, je dĺžka 4,2 m. Ostatné parametre a technické podrobnosti výrobca zatiaľ tají. Vieme len, že v dvojmiestnej „dodávkovej" úprave odvezie až 1760 l batožiny. Vzhľadom na celkovú dĺžku auta a pohon 4x4 môžeme teda za hlavných konkurentov Yetiho považovať Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai, ale aj Kiu Soul, pretože podobne ako Qashqai aj Yeti sa bude vyrábať aj s pohonom iba prednej nápravy.

Vzdušný a variabilný interiér

V čase krízy asi nikoho neprekvapí, ak sa výrobcovia snažia jednotlivé diely aplikovať v čo najväčšom počte modelov. Súčasný tlak na cenu vozidiel a znižovanie výrobných nákladov je enormný, preto Yeti využíva mnoho prvkov a dielov zo sesterských modelov. V kokpite napríklad hojne čerpal z faceliftovanej Octavie a Superba. Zadná časť bola zase inšpirovaná Roomsterom, vrátane troch samostatných zadných sedadiel. Presnejšie povedané, Yeti má tvarovo aj konštrukčne úplne tie isté zadné sedačky ako Roomster, len s iným čalúnením.

Dve krajné sú väčšie a stredné sedadlo, ktoré zároveň môže plniť funkciu lakťovej opierky alebo odkladacieho stolíka, je užšie. Všetky tri sedadlá sa dajú samostatne posúvať, sklápať a úplne vybrať, čím interiér získal náskok vo variabilite usporiadania vnútorného priestoru pred konkurenciou. Miesta je dnu nadpriemerne veľa vo všetkých smeroch. Rodinne založených zákazníkov poteší tiež pohľad do batožinového priestoru s množstvom chytrých fixovacích patentov na batožinu, ktorý má podľa môjho odhadu objem aspoň 500 litrov.

V porovnaní s originálnym exteriérom, ktorý nikoho nekopíruje, pôsobí interiér konzervatívnejším a fádnejším dojmom. Neprináša žiadne novinky ani revolučné riešenia, len umne kombinuje praktické a funkčné prvky, ktoré zaznamenali úspech v sesterských modeloch. Na auto tejto kategórie to však rozhodne stačí, zvlášť keď kvalita a spracovanie je na tradične vysokej úrovni a cenou by ho chcel náš importér priblížiť Octavii.

Len nové motory

Yetiho budú poháňať výhradne prepĺňané benzínové aj naftové agregáty najmodernejšej konštrukcie. Dôležitou vstupnou bránou do tohto segmentu bude základný model so zážihovým štvorvalcom 1.2 TSI (77 kW/105 k) a pohonom iba prednej nápravy. Zatiaľ jedinou benzínovou štvorkolkou má byť verzia 1.8 TSI (118 kW/160 k). Naftu zastúpi nový 2,0-litrový štvorvalec so vstrekovaním common-rail, dodávaný vo všetkých troch výkonových prevedeniach - 81 kW/110 k (4x2 aj 4x4), 103 kW/140 k (4x4) a 125 kW/170 k (4x4).

Malý Golf

Druhým vrcholom večera bolo odhalenie nového Volkswagenu Polo, ktorý je krajší, bezpečnejší a vo vnútri hodnotnejšie spracovaný.

Po uvedení nového Pola na trh nastanú pre Škodu Fabia asi ťažké časy. Malý Volkswagen, ktorý akoby z oka vypadol novému Golfu, využíva novšiu techniku a vyzerá neporovnateľne lepšie. Karoséria atletických tvarov priam srší dynamikou a na to dnes Európa letí.

Podobne ako exteriér aj kompletne prepracovaný interiér vsadil na úspešnejšieho brata Golfa. Z neho pochádzajú hodnotnejšie plasty, volant aj stredový ovládací panel.

Výrobca tvrdí, že nové Polo v porovnaní s predchodcom podrástlo o 36 mm do dĺžky a 32 mm do šírky. Po usadnutí na predné aj zadné sedadlá som však nemal pocit, že by sa v tomto smere niečo zlepšilo. Priestorové pomery sa mi zdajú byť rovnaké a ako v predošlom modeli. Preto v tejto oblasti bude mať Fabia zjavne navrch.

Sedem motorov a ESP v štandarde

Jedným z cieľov konštruktérov pri vývoji nového Pola bolo dosiahnuť čo najvyššiu aktívnu a pasívnu úroveň bezpečnosti. Volkswagen sa netají ambíciou získať najvyššie ocenenie v nárazových testoch Euro NCAP, preto Polo už v štandarde dostane systém ESP, kombinované hlavové airbagy ako aj akívne opierky hlavy. Bezpečnosť detí majú zvýšiť úchyty Isofix na zadných sedadlách v základnej výbave.

Na začiatok príde Polo do predaja so 4 benzínovými a 3 naftovými motormi. Z benzínov tri dobre poznáte (1.2 44 kW/60 k, 1.2 51 kW/70 k, 1.4 63 kW/85 k). Štvrtým je nový prepĺňaný zážihový štvorvalec 1.2 TSI s výkonom 77 kW/105 k, ktorý v priemere spotrebuje len 5,5 l/100 km.

Naftovú ponuku pokryje taktiež úplne nový 1,6 l turbodiesel so vstrekovaním common-rail. Na výber budú až tri výkonové verzie - 55 kW/75 k, 66 kW/90 k a 77 kW/105. Najúspornejší model VV Polo Blumotion (1.6 TDI 66 kW/90 k) spotrebuje podľa výrobcu iba 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 96 g/km emisií CO2.

Predaj odštartuje už v marci

Na nemeckom trhu začnú nové Polo predávať už 5. marca. Základná cena bohato vybaveného 3-dverového modelu bude začínať od 12.150 Eur, čo je na náš trh dosť vysoká suma. Očakávame preto, že slovenský importér zvolí radšej menšiu základnú výbavu, aby cenu stlačil čo najnižšie. Na Slovensko sa nové Polo dostane v priebehu mája.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 845
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 497
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 236
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 530
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 499
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 401
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 253
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 073
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 040
  10. Slovenský orloj – svetová atrakcia 2 863
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  2. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  3. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  4. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  5. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  6. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  7. Štefan Vidlár: Autority
  8. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 631
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 594
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 089
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 498
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 087
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 247
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 834
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 699
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu