SME

Autosalón Ženeva: Štúdia Ford dovolí „vznášať sa v priestore“

Ford v Ženeve dráždi priaznivcov športovej jazdy nekompromisným Focusom RS. V expozícii ale najviac žiari koncept iosis Max.

(Zdroj: Ford)

V poradí tretia štúdia s charakteristickým kinetickým dizajnom z radu iosis naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia kompaktného auta pre voľný čas (MAV + multi-activity vehicle) s modrým oválom v znaku. My v prototype iosis Max vidíme novú generáciu Fordu C-Max. Dostane dynamickejšie a atraktívnejšie tvary príbuzné s modelmi Ka, Fiesta, Kuga alebo Mondeo a novú techniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nekonvenčný interiér

Iosis Max disponuje viacerými zaujímavými riešeniami. Po praktickej stránke poteší najmä prístup do interiéru. Iosis Max má konvenčné predné a posuvné zadné dvere. Zásluhou absencie B-stĺpikov je priestor pre nastupovanie, pripadne vystupovanie z auta mimoriadne veľkorysý.

SkryťVypnúť reklamu

Prevažne futuristické tvary interiéru dopĺňajú štyri samostatné sedadlá. Konštruktéri ich neukotvili do podlahy. Doslova visia na stredovom tuneli, ktorý vraj predstavuje chrbticu celého auta. Pasažieri počas jazdy majú zažívať pocity, akoby sa vznášali v priestore. Pocit veľkej vzdušnosti znásobuje presklenná strecha.

Dvojdielne veko kufra

Spôsob prístupu do batožinového priestoru sa v ostatnom čase pre konštruktérov stáva doslova výzvou. Po Škode Superb a BMW GT prichádza s vlastným inovatívnym vekom kufra aj Ford. Dvojdielne piate dvere na štúdii iosis Max sa nevyklápajú ako obyčajne, ale vysúvajú smerom hore.

Vodič si môže vybrať či vysunie iba časť so sklom, alebo celé dvere. Podľa konštruktérov ich riešenie umožňuje pohodlnejší prístup do batožinového priestoru ako konvenčné piate dvere. Sme zvedaví, či sa táto zaujímavosť dostane do sériovej výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Posol inovácie

Ford pripravuje nový rad poháňacích jednotiek EcoBooost. Charakterizuje ich „downsizing“ (relatívne malý objem+turbo). Pod kapotou konceptu iosis Max sa ukrýva prvá lastovička - preplňovaný štvorvalec 1,6 EcoBoost (132 kW/180 k, emisie 132 g CO2/km), vybavený priamym vstrekovaním benzínu.

Okrem efektívneho spaľovania má čo najnižšie emisie a spotrebu zabezpečiť inteligentný alternátor a systém štart/stop. Motor skombinovali so šesťstupňovou automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift.

Agregáty radu EcoBoost sa v sériovej výrobe objavia na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 828
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 627
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 524
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 181
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 140
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 836
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 732
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 128
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 597
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 441
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 209
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 697
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 747
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu