SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Autosalón Ženeva: Štúdia Ford dovolí „vznášať sa v priestore“

Ford v Ženeve dráždi priaznivcov športovej jazdy nekompromisným Focusom RS. V expozícii ale najviac žiari koncept iosis Max.

(Zdroj: Ford)

V poradí tretia štúdia s charakteristickým kinetickým dizajnom z radu iosis naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia kompaktného auta pre voľný čas (MAV + multi-activity vehicle) s modrým oválom v znaku. My v prototype iosis Max vidíme novú generáciu Fordu C-Max. Dostane dynamickejšie a atraktívnejšie tvary príbuzné s modelmi Ka, Fiesta, Kuga alebo Mondeo a novú techniku.

Nekonvenčný interiér

Iosis Max disponuje viacerými zaujímavými riešeniami. Po praktickej stránke poteší najmä prístup do interiéru. Iosis Max má konvenčné predné a posuvné zadné dvere. Zásluhou absencie B-stĺpikov je priestor pre nastupovanie, pripadne vystupovanie z auta mimoriadne veľkorysý.

Prevažne futuristické tvary interiéru dopĺňajú štyri samostatné sedadlá. Konštruktéri ich neukotvili do podlahy. Doslova visia na stredovom tuneli, ktorý vraj predstavuje chrbticu celého auta. Pasažieri počas jazdy majú zažívať pocity, akoby sa vznášali v priestore. Pocit veľkej vzdušnosti znásobuje presklenná strecha.

Dvojdielne veko kufra

Spôsob prístupu do batožinového priestoru sa v ostatnom čase pre konštruktérov stáva doslova výzvou. Po Škode Superb a BMW GT prichádza s vlastným inovatívnym vekom kufra aj Ford. Dvojdielne piate dvere na štúdii iosis Max sa nevyklápajú ako obyčajne, ale vysúvajú smerom hore.

Vodič si môže vybrať či vysunie iba časť so sklom, alebo celé dvere. Podľa konštruktérov ich riešenie umožňuje pohodlnejší prístup do batožinového priestoru ako konvenčné piate dvere. Sme zvedaví, či sa táto zaujímavosť dostane do sériovej výroby.

Posol inovácie

Ford pripravuje nový rad poháňacích jednotiek EcoBooost. Charakterizuje ich „downsizing“ (relatívne malý objem+turbo). Pod kapotou konceptu iosis Max sa ukrýva prvá lastovička - preplňovaný štvorvalec 1,6 EcoBoost (132 kW/180 k, emisie 132 g CO2/km), vybavený priamym vstrekovaním benzínu.

Okrem efektívneho spaľovania má čo najnižšie emisie a spotrebu zabezpečiť inteligentný alternátor a systém štart/stop. Motor skombinovali so šesťstupňovou automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift.

Agregáty radu EcoBoost sa v sériovej výrobe objavia na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 010
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 256
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 964
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 918
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 803
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 493
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


23 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (II.) Stretnutie s mamou...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 703
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 292
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 283
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 095
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 799
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 056
  7. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 843
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu