V poradí tretia štúdia s charakteristickým kinetickým dizajnom z radu iosis naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia kompaktného auta pre voľný čas (MAV + multi-activity vehicle) s modrým oválom v znaku. My v prototype iosis Max vidíme novú generáciu Fordu C-Max. Dostane dynamickejšie a atraktívnejšie tvary príbuzné s modelmi Ka, Fiesta, Kuga alebo Mondeo a novú techniku.
Nekonvenčný interiér
Iosis Max disponuje viacerými zaujímavými riešeniami. Po praktickej stránke poteší najmä prístup do interiéru. Iosis Max má konvenčné predné a posuvné zadné dvere. Zásluhou absencie B-stĺpikov je priestor pre nastupovanie, pripadne vystupovanie z auta mimoriadne veľkorysý.
Prevažne futuristické tvary interiéru dopĺňajú štyri samostatné sedadlá. Konštruktéri ich neukotvili do podlahy. Doslova visia na stredovom tuneli, ktorý vraj predstavuje chrbticu celého auta. Pasažieri počas jazdy majú zažívať pocity, akoby sa vznášali v priestore. Pocit veľkej vzdušnosti znásobuje presklenná strecha.
Dvojdielne veko kufra
Spôsob prístupu do batožinového priestoru sa v ostatnom čase pre konštruktérov stáva doslova výzvou. Po Škode Superb a BMW GT prichádza s vlastným inovatívnym vekom kufra aj Ford. Dvojdielne piate dvere na štúdii iosis Max sa nevyklápajú ako obyčajne, ale vysúvajú smerom hore.
Vodič si môže vybrať či vysunie iba časť so sklom, alebo celé dvere. Podľa konštruktérov ich riešenie umožňuje pohodlnejší prístup do batožinového priestoru ako konvenčné piate dvere. Sme zvedaví, či sa táto zaujímavosť dostane do sériovej výroby.
Posol inovácie
Ford pripravuje nový rad poháňacích jednotiek EcoBooost. Charakterizuje ich „downsizing“ (relatívne malý objem+turbo). Pod kapotou konceptu iosis Max sa ukrýva prvá lastovička - preplňovaný štvorvalec 1,6 EcoBoost (132 kW/180 k, emisie 132 g CO2/km), vybavený priamym vstrekovaním benzínu.
Okrem efektívneho spaľovania má čo najnižšie emisie a spotrebu zabezpečiť inteligentný alternátor a systém štart/stop. Motor skombinovali so šesťstupňovou automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift.
Agregáty radu EcoBoost sa v sériovej výrobe objavia na budúci rok.