SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Audi oslavuje storočnicu tromi premiérami

Ingolstadtský výrobca v Ženeve vystavuje niekoľko áut minulosti pri príležitosti stého výročia založenia značky Audi. Okrem nich sa publiku v rámci svetovej premiéry predstavili aj A4 allroad quattro a športiak TT RS.

(Zdroj: Audi)

Obe výstavné premiéry značky Audi na ženevskom autosalóne disponujú pohonom všetkých štyroch kolies quattro. Každá z nich ale mieri na iný typ vozovky. Zatiaľ, čo A4 allroad quattro zvládne jazdu v ľahšom teréne, supervýkonné TT RS sa bude najlepšie cítiť na pretekárskom okruhu.

Inšpirovaný úspechom A6 allroad

Kombíku strednej triedy A4 allroad quattro nerobí problém ani výlet mimo spevnené cesty. Zásluhou nových tlmičov a pružín má väčšiu svetlú výšku (180 mm). Dizajnéri preň navrhli peknú sadu plastových doplnkov. Obsahuje lemy blatníkov, nadstavce prahov a oboch nárazníkov. Zmenila sa aj maska chladiča so zvislým rebrovaním. Auto vďaka doplnkom pôsobí mohutnejším dojmom. O málo narástli aj jeho miery - dĺžka o 18 mm (4721 mm), šírka o 15 mm (1841 mm) a výška o 60 mm na 1495 mm. Objem batožinového priestoru - 490 až 1430 litrov - zostal zachovaný.

Na úvod tri motory

Ponuka motorov určených pre A4 Allroad quattro bude pri zahájení predajov obsahovať preplňovaný dvojliter TFSI (155 kW/211 k). Vznetové agregáty sú na výber dva - štvorvalec 2,0 TDI (120 kW/163 k) a šesťvalec 3,0 TDI (176 kW/240 k). Benzínový dvojliter a vznetový šesťvalec si zákazníci môžu objednať aj v kombinácii so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic. A4 allroad quattro disponuje stálym pohonom všetkých kolies. Na prednú nápravu sa v závislosti od aktuálnej jazdnej situácie môže prenášať 40 až 65 percent krútiaceho momentu.

Základná výbavová verzia bude v Nemecku obsahovať elektromechanickú parkovaciu brzdu, hmlové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, zliatinové disky kolies s priemerom 17 palcov,... Predávať ju začnú v lete za cenu od 37 100 eur.

Päťvalec pre najrýchlejšie „TT-čko“

Audi hlási návrat k legendárnym preplňovaným päťvalcom, ktoré sa v 80-tych a 90-tych rokoch 20. storočia stali doslova legendárnymi. Pod kapotou vrcholnej verzie Audi TT s označením RS sa ukrýva zbrusu nový preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 l. Disponuje priamym vstrekovaním benzínu common rail pod tlakom 120 bar a turbodúchadlom schopným vyvinúť tlak 1,2 bar. Audi TT RS dosahuje výkon 250 kW (340 k) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm v rozsahu 1600-5300 ot./min.

0-100 km/h pod päť sekúnd

Motor s kompaktnými mierami (dĺžka 490 mm) a hmotnosťou 193 kilogramov najsilnejšiemu „TT-čku“ umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Najvyššia rýchlosť je limitovaná elektronikou na obligátnych 250 km/h. Podľa výrobcu auto bez obmedzovača dokáže vyvinúť až 280 km/h. TT RS je štandardne vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies quattro. Od svojich slabších súrodencov sa navonok líši sadou aerodynamických doplnkov a diskami kolies s priemerom 18 palcov. Audi TT RS obúva pneumatiky s rozmerom 245/45.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 024
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 376
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 395
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 014
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 931
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 427
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 184
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 786
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 518
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Plošne testovanie na Covid-19.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.