SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Autosalón Ženeva: Audi oslavuje storočnicu tromi premiérami

Ingolstadtský výrobca v Ženeve vystavuje niekoľko áut minulosti pri príležitosti stého výročia založenia značky Audi. Okrem nich sa publiku v rámci svetovej premiéry predstavili aj A4 allroad quattro a športiak TT RS.

(Zdroj: Audi)

Obe výstavné premiéry značky Audi na ženevskom autosalóne disponujú pohonom všetkých štyroch kolies quattro. Každá z nich ale mieri na iný typ vozovky. Zatiaľ, čo A4 allroad quattro zvládne jazdu v ľahšom teréne, supervýkonné TT RS sa bude najlepšie cítiť na pretekárskom okruhu.

Inšpirovaný úspechom A6 allroad

Kombíku strednej triedy A4 allroad quattro nerobí problém ani výlet mimo spevnené cesty. Zásluhou nových tlmičov a pružín má väčšiu svetlú výšku (180 mm). Dizajnéri preň navrhli peknú sadu plastových doplnkov. Obsahuje lemy blatníkov, nadstavce prahov a oboch nárazníkov. Zmenila sa aj maska chladiča so zvislým rebrovaním. Auto vďaka doplnkom pôsobí mohutnejším dojmom. O málo narástli aj jeho miery - dĺžka o 18 mm (4721 mm), šírka o 15 mm (1841 mm) a výška o 60 mm na 1495 mm. Objem batožinového priestoru - 490 až 1430 litrov - zostal zachovaný.

Na úvod tri motory

Ponuka motorov určených pre A4 Allroad quattro bude pri zahájení predajov obsahovať preplňovaný dvojliter TFSI (155 kW/211 k). Vznetové agregáty sú na výber dva - štvorvalec 2,0 TDI (120 kW/163 k) a šesťvalec 3,0 TDI (176 kW/240 k). Benzínový dvojliter a vznetový šesťvalec si zákazníci môžu objednať aj v kombinácii so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic. A4 allroad quattro disponuje stálym pohonom všetkých kolies. Na prednú nápravu sa v závislosti od aktuálnej jazdnej situácie môže prenášať 40 až 65 percent krútiaceho momentu.

Základná výbavová verzia bude v Nemecku obsahovať elektromechanickú parkovaciu brzdu, hmlové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, zliatinové disky kolies s priemerom 17 palcov,... Predávať ju začnú v lete za cenu od 37 100 eur.

Päťvalec pre najrýchlejšie „TT-čko“

Audi hlási návrat k legendárnym preplňovaným päťvalcom, ktoré sa v 80-tych a 90-tych rokoch 20. storočia stali doslova legendárnymi. Pod kapotou vrcholnej verzie Audi TT s označením RS sa ukrýva zbrusu nový preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 l. Disponuje priamym vstrekovaním benzínu common rail pod tlakom 120 bar a turbodúchadlom schopným vyvinúť tlak 1,2 bar. Audi TT RS dosahuje výkon 250 kW (340 k) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm v rozsahu 1600-5300 ot./min.

0-100 km/h pod päť sekúnd

Motor s kompaktnými mierami (dĺžka 490 mm) a hmotnosťou 193 kilogramov najsilnejšiemu „TT-čku“ umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Najvyššia rýchlosť je limitovaná elektronikou na obligátnych 250 km/h. Podľa výrobcu auto bez obmedzovača dokáže vyvinúť až 280 km/h. TT RS je štandardne vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies quattro. Od svojich slabších súrodencov sa navonok líši sadou aerodynamických doplnkov a diskami kolies s priemerom 18 palcov. Audi TT RS obúva pneumatiky s rozmerom 245/45.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 036
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 847
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 155
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 466
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 091
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 271
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 075
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dědečka nakoniec po pojednávaní sudca Marek Filo prepustil.

Sudcovou úlohou nebolo dbať na priania verejnosti. Pozrime sa na argumentáciu sklamaných ľudí.


2 h
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


18 h
Peter Tkačenko

Hortovi, Hrušovskému a Paškovi by pri pohľade na dnešný parlament zabehlo.


19 h
Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan na summite v Prahe.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 12 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Možno Tanečnica poľná...
  2. Štefan Vidlár: Ožereš sa
  3. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  4. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  6. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  7. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  8. Erik Kriššák: Dotyk rán
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 983
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 234
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 908
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 258
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 073
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 610
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 870
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 820
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu