Obe výstavné premiéry značky Audi na ženevskom autosalóne disponujú pohonom všetkých štyroch kolies quattro. Každá z nich ale mieri na iný typ vozovky. Zatiaľ, čo A4 allroad quattro zvládne jazdu v ľahšom teréne, supervýkonné TT RS sa bude najlepšie cítiť na pretekárskom okruhu.
Inšpirovaný úspechom A6 allroad
Kombíku strednej triedy A4 allroad quattro nerobí problém ani výlet mimo spevnené cesty. Zásluhou nových tlmičov a pružín má väčšiu svetlú výšku (180 mm). Dizajnéri preň navrhli peknú sadu plastových doplnkov. Obsahuje lemy blatníkov, nadstavce prahov a oboch nárazníkov. Zmenila sa aj maska chladiča so zvislým rebrovaním. Auto vďaka doplnkom pôsobí mohutnejším dojmom. O málo narástli aj jeho miery - dĺžka o 18 mm (4721 mm), šírka o 15 mm (1841 mm) a výška o 60 mm na 1495 mm. Objem batožinového priestoru - 490 až 1430 litrov - zostal zachovaný.
Na úvod tri motory
Ponuka motorov určených pre A4 Allroad quattro bude pri zahájení predajov obsahovať preplňovaný dvojliter TFSI (155 kW/211 k). Vznetové agregáty sú na výber dva - štvorvalec 2,0 TDI (120 kW/163 k) a šesťvalec 3,0 TDI (176 kW/240 k). Benzínový dvojliter a vznetový šesťvalec si zákazníci môžu objednať aj v kombinácii so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic. A4 allroad quattro disponuje stálym pohonom všetkých kolies. Na prednú nápravu sa v závislosti od aktuálnej jazdnej situácie môže prenášať 40 až 65 percent krútiaceho momentu.
Základná výbavová verzia bude v Nemecku obsahovať elektromechanickú parkovaciu brzdu, hmlové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, zliatinové disky kolies s priemerom 17 palcov,... Predávať ju začnú v lete za cenu od 37 100 eur.
Päťvalec pre najrýchlejšie „TT-čko“
Audi hlási návrat k legendárnym preplňovaným päťvalcom, ktoré sa v 80-tych a 90-tych rokoch 20. storočia stali doslova legendárnymi. Pod kapotou vrcholnej verzie Audi TT s označením RS sa ukrýva zbrusu nový preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 l. Disponuje priamym vstrekovaním benzínu common rail pod tlakom 120 bar a turbodúchadlom schopným vyvinúť tlak 1,2 bar. Audi TT RS dosahuje výkon 250 kW (340 k) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm v rozsahu 1600-5300 ot./min.
0-100 km/h pod päť sekúnd
Motor s kompaktnými mierami (dĺžka 490 mm) a hmotnosťou 193 kilogramov najsilnejšiemu „TT-čku“ umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Najvyššia rýchlosť je limitovaná elektronikou na obligátnych 250 km/h. Podľa výrobcu auto bez obmedzovača dokáže vyvinúť až 280 km/h. TT RS je štandardne vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies quattro. Od svojich slabších súrodencov sa navonok líši sadou aerodynamických doplnkov a diskami kolies s priemerom 18 palcov. Audi TT RS obúva pneumatiky s rozmerom 245/45.