SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Audi oslavuje storočnicu tromi premiérami

Ingolstadtský výrobca v Ženeve vystavuje niekoľko áut minulosti pri príležitosti stého výročia založenia značky Audi. Okrem nich sa publiku v rámci svetovej premiéry predstavili aj A4 allroad quattro a športiak TT RS.

(Zdroj: Audi)

Obe výstavné premiéry značky Audi na ženevskom autosalóne disponujú pohonom všetkých štyroch kolies quattro. Každá z nich ale mieri na iný typ vozovky. Zatiaľ, čo A4 allroad quattro zvládne jazdu v ľahšom teréne, supervýkonné TT RS sa bude najlepšie cítiť na pretekárskom okruhu.

Inšpirovaný úspechom A6 allroad

Kombíku strednej triedy A4 allroad quattro nerobí problém ani výlet mimo spevnené cesty. Zásluhou nových tlmičov a pružín má väčšiu svetlú výšku (180 mm). Dizajnéri preň navrhli peknú sadu plastových doplnkov. Obsahuje lemy blatníkov, nadstavce prahov a oboch nárazníkov. Zmenila sa aj maska chladiča so zvislým rebrovaním. Auto vďaka doplnkom pôsobí mohutnejším dojmom. O málo narástli aj jeho miery - dĺžka o 18 mm (4721 mm), šírka o 15 mm (1841 mm) a výška o 60 mm na 1495 mm. Objem batožinového priestoru - 490 až 1430 litrov - zostal zachovaný.

Na úvod tri motory

Ponuka motorov určených pre A4 Allroad quattro bude pri zahájení predajov obsahovať preplňovaný dvojliter TFSI (155 kW/211 k). Vznetové agregáty sú na výber dva - štvorvalec 2,0 TDI (120 kW/163 k) a šesťvalec 3,0 TDI (176 kW/240 k). Benzínový dvojliter a vznetový šesťvalec si zákazníci môžu objednať aj v kombinácii so sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic. A4 allroad quattro disponuje stálym pohonom všetkých kolies. Na prednú nápravu sa v závislosti od aktuálnej jazdnej situácie môže prenášať 40 až 65 percent krútiaceho momentu.

Základná výbavová verzia bude v Nemecku obsahovať elektromechanickú parkovaciu brzdu, hmlové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, zliatinové disky kolies s priemerom 17 palcov,... Predávať ju začnú v lete za cenu od 37 100 eur.

Päťvalec pre najrýchlejšie „TT-čko“

Audi hlási návrat k legendárnym preplňovaným päťvalcom, ktoré sa v 80-tych a 90-tych rokoch 20. storočia stali doslova legendárnymi. Pod kapotou vrcholnej verzie Audi TT s označením RS sa ukrýva zbrusu nový preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 l. Disponuje priamym vstrekovaním benzínu common rail pod tlakom 120 bar a turbodúchadlom schopným vyvinúť tlak 1,2 bar. Audi TT RS dosahuje výkon 250 kW (340 k) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm v rozsahu 1600-5300 ot./min.

0-100 km/h pod päť sekúnd

Motor s kompaktnými mierami (dĺžka 490 mm) a hmotnosťou 193 kilogramov najsilnejšiemu „TT-čku“ umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Najvyššia rýchlosť je limitovaná elektronikou na obligátnych 250 km/h. Podľa výrobcu auto bez obmedzovača dokáže vyvinúť až 280 km/h. TT RS je štandardne vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies quattro. Od svojich slabších súrodencov sa navonok líši sadou aerodynamických doplnkov a diskami kolies s priemerom 18 palcov. Audi TT RS obúva pneumatiky s rozmerom 245/45.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  7. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  10. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 038
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 165
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 654
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 521
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 327
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 923
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 493
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 491
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 349
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát SPD na kancelára Olaf Scholz.

Voľby v Nemecku sa skončili. SPD tvrdí, že získala mandát na vládnutie.


a 5 ďalší 14 h
Podávanie vakcín vo veľkokapacitnom očkovacom centre v Humennom.

Kedy sa už zbavíme celého tohto zlého sna?


Martin Pavelka 23. sep

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 8 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Viktor Pamula: Spišiaci stále nohami na zemi
  2. Kristína Jakubičková: Je sila osobnosti synonymom bezohľadnosti či fyzickej zdatnosti?
  3. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  4. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  5. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať?
  6. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  7. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  8. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 821
  2. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 227
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 5 987
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 919
  5. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 2 966
  6. Věra Tepličková: Predseda Fico ide do sveta 2 348
  7. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 268
  8. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 247
  1. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  2. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  3. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  4. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  5. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  7. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
Skryť Zatvoriť reklamu