ŽENEVA. Praktické auto na každý deň a širšie využitie pri záľubách a práci nemusí byť ozruta a nemusí mať pohon všetkých kolies. Stačí využiť rozumne priestor a ponúknuť vyšší podvozok. Priekopníkom bol v tomto ohľade Ford Fusion. O niečo väčšie a modernejšie riešenie prináša Peugeot 3008.
V interiéri je vysoký stredový tunel s krátkou radiacou pákou. Nie len vodič, ale aj ostatní cestujúci sa cítia byť pánmi situácie. Majú dobrý rozhľad, priestor nad hlavou a pohodlné sedadlá. Technickou novinkou, nevídanou v tejto triede, je head up displej. Údaje o rýchlosti sa premietajú na vysunuté sklo v zornom poli vodiča. V mestskej premávke, kde nemožno ani na chvíľu sklopiť oči, bude head up displej užitočný.
Väčší význam než displej má dvojdielny kufor, dvojdielne, horizontálne delené piate dvere a tiež variabilita vnútorného priestoru. Zadné sedadlá sa nedajú pozdĺžne posúvať, ale sa sklápajú. Z pohľadu jazdných vlastností je zaujímavý zadný stabilizátor nápravy, ktorý zabraňuje náklonom auta s vyšším ťažiskom v zákrutách. Stabilizačný aj trakčný systém funguje vo viacerých režimoch, ktoré si vodič navolí na stredovom tuneli.
Elektronika tak nemusí voliť kompromisné a pre pohyb na prašných cestách škodlivé riešenie. Nápad prevzatý zo skutočných offroadov alebo športových vozidiel umožní maximálne využiť trakciu prednej nápravy. Na rybačku alebo lyžovačku to rozhodne postačí. Peugeot 3008 bol veľmi pozitívnym prekvapením na salóne. Aspoň pre nás.