SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Mercedes E hlási návrat k hranám

Ženevský stánok Mercedes-Benz patrí novej triede E. Napriek prítomnosti množstva modernej techniky nám „Éčko" pripomína svojich predchodcov z 80. a 90. rokov 20 storočia. Minimálne dizajnom karosérie a interiéru.

Na jeseň môžeme očakávať odhalenie ďalších dvoch derivátov novej triedy E - kombi a kabrioletu.Na jeseň môžeme očakávať odhalenie ďalších dvoch derivátov novej triedy E - kombi a kabrioletu. (Zdroj: Mercedes)

ŽENEVA. Okrúhle predné svetlá triedy E sú definitívne minulosťou. Dizajnéri sa pri návrhu najnovšej generácie sedanu vyššej strednej triedy inšpirovali približne 60-ročnou históriou tohto modelu. „Éčko" nepodľahlo módnym trendom. Línia strechy smerom dozadu klesá iba veľmi pozvoľne, takže nejde o žiadny pokus evokovať kupé.

Štylisti radšej dopriali cestujúcim na zadných sedadlách dostatok priestoru v oblasti hláv. Napriek hranatým základným tvarom má vraj nový Mercedes-Benz triedy E najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede - cx=0,25. Karoséria je v porovnaní s predchodcom dlhšia o zanedbateľných 12 milimetrov, rázvor osí kolies ale narástol o významných 110 mm.

Najaerodynamickejšie kupé

Zatiaľ čo sedan triedy E mohli niektorí šťastlivci vidieť už na autosalóne v Detroite, kupé si na ženevskom výstavisku Palexpo odkrútilo svetovú premiéru. V ponuke nahradzuje dosluhujúce CLK napriek tomu, že novinka sa radí do vyššej strednej triedy, zatiaľ čo predchodca patril o segment nižšie. Aj kupé charakterizujú elegantné a zároveň veľmi aerodynamické tvary. Výrobca o ňom hovorí ako o najaerodynamickejšom kupé v triede (cx=0,24).

Nový Mercedes E sedan a Coupé ponúkajú celý rad elektronických systémov podporujúcich radosť z jazdy i bezpečnosť. Agility Control spoločne s tlmičmi Dynamic Driving dokáže prispôsobiť vlastnosti podvozka aktuálnej situácii na vozovke a štýlu jazdy vodiča. K ďalším moderným technológiám v aute patrí systém rozpoznávania dopravných značiek, automatické brzdenie v prípade, ak si to situácia vyžiada alebo upozornenie vodiča na únavu.

Štvorvalec s nízkou spotrebou

Na pohon Mercedesu-Benz E v oboch karosárskych verziách slúžia štvor-, šesť- a osemvalcové motory. Finančne najdostupnejšou alternatívou je preplňovaný štvorvalec 1,8 l (150 kW/204 k). Rovnakým výkonom disponuje turbodiesel 2,2 l.

Na opačnej strane ponuky stojí zážihový osemvalec s objemom 5,5 l, ktorý vyprodukuje 285 kW (382 k). V úlohe špičkovej motorizácie ho v krátkom čase vystrieda agregát s objemom 6,3 l (331 kW/450 k) vyhradený pre kupé vo verzii AMG.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  7. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 232
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 691
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 633
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 381
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 017
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 431
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 425
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 12 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  2. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  3. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  4. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  5. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  6. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  7. Zuzana Cascino: Striptér duše
  8. Ladislav Boršoš: Valloslava/nahlas…
  1. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 5 088
  2. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  3. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 864
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  5. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte. 2 559
  6. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 279
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 242
  1. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  2. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  3. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
Skryť Zatvoriť reklamu