SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Autosalón Ženeva: Mercedes E hlási návrat k hranám

Ženevský stánok Mercedes-Benz patrí novej triede E. Napriek prítomnosti množstva modernej techniky nám „Éčko" pripomína svojich predchodcov z 80. a 90. rokov 20 storočia. Minimálne dizajnom karosérie a interiéru.

Na jeseň môžeme očakávať odhalenie ďalších dvoch derivátov novej triedy E - kombi a kabrioletu.Na jeseň môžeme očakávať odhalenie ďalších dvoch derivátov novej triedy E - kombi a kabrioletu. (Zdroj: Mercedes)

ŽENEVA. Okrúhle predné svetlá triedy E sú definitívne minulosťou. Dizajnéri sa pri návrhu najnovšej generácie sedanu vyššej strednej triedy inšpirovali približne 60-ročnou históriou tohto modelu. „Éčko" nepodľahlo módnym trendom. Línia strechy smerom dozadu klesá iba veľmi pozvoľne, takže nejde o žiadny pokus evokovať kupé.

Štylisti radšej dopriali cestujúcim na zadných sedadlách dostatok priestoru v oblasti hláv. Napriek hranatým základným tvarom má vraj nový Mercedes-Benz triedy E najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede - cx=0,25. Karoséria je v porovnaní s predchodcom dlhšia o zanedbateľných 12 milimetrov, rázvor osí kolies ale narástol o významných 110 mm.

Najaerodynamickejšie kupé

Zatiaľ čo sedan triedy E mohli niektorí šťastlivci vidieť už na autosalóne v Detroite, kupé si na ženevskom výstavisku Palexpo odkrútilo svetovú premiéru. V ponuke nahradzuje dosluhujúce CLK napriek tomu, že novinka sa radí do vyššej strednej triedy, zatiaľ čo predchodca patril o segment nižšie. Aj kupé charakterizujú elegantné a zároveň veľmi aerodynamické tvary. Výrobca o ňom hovorí ako o najaerodynamickejšom kupé v triede (cx=0,24).

Nový Mercedes E sedan a Coupé ponúkajú celý rad elektronických systémov podporujúcich radosť z jazdy i bezpečnosť. Agility Control spoločne s tlmičmi Dynamic Driving dokáže prispôsobiť vlastnosti podvozka aktuálnej situácii na vozovke a štýlu jazdy vodiča. K ďalším moderným technológiám v aute patrí systém rozpoznávania dopravných značiek, automatické brzdenie v prípade, ak si to situácia vyžiada alebo upozornenie vodiča na únavu.

Štvorvalec s nízkou spotrebou

Na pohon Mercedesu-Benz E v oboch karosárskych verziách slúžia štvor-, šesť- a osemvalcové motory. Finančne najdostupnejšou alternatívou je preplňovaný štvorvalec 1,8 l (150 kW/204 k). Rovnakým výkonom disponuje turbodiesel 2,2 l.

Na opačnej strane ponuky stojí zážihový osemvalec s objemom 5,5 l, ktorý vyprodukuje 285 kW (382 k). V úlohe špičkovej motorizácie ho v krátkom čase vystrieda agregát s objemom 6,3 l (331 kW/450 k) vyhradený pre kupé vo verzii AMG.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 624
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 655
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 857
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 487
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 427
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 382
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 081
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 1 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Milan Polešenský: Ktoré sú najlepšie a najhoršie miesta v Petržalke? Máme pocitovú mapu.
  2. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Oselný vrch
  3. Miroslav Ferkl: Ríša zla
  4. Eva Gallova: Pripravujete sa na zimu bez plynu?
  5. Marek Kytka: Slafkovský s Mešárom zažili neúspešný debut ... Tatar skóroval hneď v úvode prípravy!
  6. Věra Tepličková: V Česku sa zbláznili. Chcú, aby sme plnili medzinárodné dohody
  7. Karol Bujaček: Experiment, Vlna, Leviatan: Tri filmy, ktoré si človek zapamätá
  8. Ján Zelenák: e ako E
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 321
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 710
  3. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 391
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 387
  5. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 3 807
  6. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 779
  7. Ján Valchár: Denacifikované kormorány a úspešná ruská protidefenzíva 3 469
  8. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 3 389
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu