SME

Autosalón Ženeva: Mercedes E hlási návrat k hranám

Ženevský stánok Mercedes-Benz patrí novej triede E. Napriek prítomnosti množstva modernej techniky nám „Éčko" pripomína svojich predchodcov z 80. a 90. rokov 20 storočia. Minimálne dizajnom karosérie a interiéru.

Na jeseň môžeme očakávať odhalenie ďalších dvoch derivátov novej triedy E - kombi a kabrioletu.Na jeseň môžeme očakávať odhalenie ďalších dvoch derivátov novej triedy E - kombi a kabrioletu. (Zdroj: Mercedes)

ŽENEVA. Okrúhle predné svetlá triedy E sú definitívne minulosťou. Dizajnéri sa pri návrhu najnovšej generácie sedanu vyššej strednej triedy inšpirovali približne 60-ročnou históriou tohto modelu. „Éčko" nepodľahlo módnym trendom. Línia strechy smerom dozadu klesá iba veľmi pozvoľne, takže nejde o žiadny pokus evokovať kupé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štylisti radšej dopriali cestujúcim na zadných sedadlách dostatok priestoru v oblasti hláv. Napriek hranatým základným tvarom má vraj nový Mercedes-Benz triedy E najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede - cx=0,25. Karoséria je v porovnaní s predchodcom dlhšia o zanedbateľných 12 milimetrov, rázvor osí kolies ale narástol o významných 110 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Najaerodynamickejšie kupé

Zatiaľ čo sedan triedy E mohli niektorí šťastlivci vidieť už na autosalóne v Detroite, kupé si na ženevskom výstavisku Palexpo odkrútilo svetovú premiéru. V ponuke nahradzuje dosluhujúce CLK napriek tomu, že novinka sa radí do vyššej strednej triedy, zatiaľ čo predchodca patril o segment nižšie. Aj kupé charakterizujú elegantné a zároveň veľmi aerodynamické tvary. Výrobca o ňom hovorí ako o najaerodynamickejšom kupé v triede (cx=0,24).

Nový Mercedes E sedan a Coupé ponúkajú celý rad elektronických systémov podporujúcich radosť z jazdy i bezpečnosť. Agility Control spoločne s tlmičmi Dynamic Driving dokáže prispôsobiť vlastnosti podvozka aktuálnej situácii na vozovke a štýlu jazdy vodiča. K ďalším moderným technológiám v aute patrí systém rozpoznávania dopravných značiek, automatické brzdenie v prípade, ak si to situácia vyžiada alebo upozornenie vodiča na únavu.

SkryťVypnúť reklamu

Štvorvalec s nízkou spotrebou

Na pohon Mercedesu-Benz E v oboch karosárskych verziách slúžia štvor-, šesť- a osemvalcové motory. Finančne najdostupnejšou alternatívou je preplňovaný štvorvalec 1,8 l (150 kW/204 k). Rovnakým výkonom disponuje turbodiesel 2,2 l.

Na opačnej strane ponuky stojí zážihový osemvalec s objemom 5,5 l, ktorý vyprodukuje 285 kW (382 k). V úlohe špičkovej motorizácie ho v krátkom čase vystrieda agregát s objemom 6,3 l (331 kW/450 k) vyhradený pre kupé vo verzii AMG.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 101
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 873
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 564
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 350
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 193
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 725
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 652
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu