Nestáva sa často, aby automobilka predstavila svoj nový model ešte pred ukončením vývojových prác. Väčšinou musia testovacie prototypy naháňať špionážni fotografi. Mercedes-Benz ale urobil výnimku a nový SLS AMG Gullwing novinárom ukázal približne rok pred odštartovaním predajov. Zdá sa, že finančne náročný vývoj superšportového automobilu, ktorý sa má stať súperom pre Aston Martin DB9 alebo Porsche 911 Turbo či Audi R8 V10, neovplyvnila ani toľkokrát omieľaná hospodárska kríza.
„Krídla“ namiesto dverí
Výkonný riaditeľ spoločnosti AMG Mercedes, Volker Mornhinweg, na tlačovej besede poodhalil nielen termín odštartovania predajov auta - jar roku 2010, ale aj jeho oficiálny názov. Pôvodne sa hovorilo o skratke SLC. Tú nahradí kombinácia SLS, doplnená o označenia AMG a Gullwing.
Názov auta úzko súvisí s výklopnými dverami. Podobné Mercedes-Benz montoval do legendárneho modelu 300 SL Gullwing. Dôkladná kamufláž nám ale bráni odhaliť krivky karosérie. Nový superšport je v porovnaní so svojim predchodcom - Mercedesom SLR - kratší a približne o 150 kg ľahší. Celková hmotnosť zásluhou využívania ľahkých materiálov, najmä hliníka, nemá presiahnuť hranicu 1620 kg. Vozidlo roluje na kolesách s priemerom 19 palcov vpredu a 20 vzadu (pneumatiky 265/35, resp. 295/30).
Srdce z dielní AMG
Pod dlhou prednou kapotou nového SLS sa ukrýva atmosférický osemvalec s objemom 6,2 l. Motorári z AMG ho vyladili na maximálny výkon 420 kW (571 k). Najvyšší krútiaci moment 650 Nm sa prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky prenáša na zadné kolesá.
Prevodové ústrojenstvo je kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti umiestnené tesne pred zadnou nápravou. Krútiaci moment motora sa na ňu prenáša kardanovým hriadeľom vyrobeným z uhlíkových vlákien. Vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 312 km/h. Podľa konštruktérov by zvládlo jazdiť ešte rýchlejšie, ale keď rýchlomer ukáže hodnotu 312, zasiahne elektronika a „ďalej“ už vodiča nepustí (kvôli bezpečnosti). Spomaľovanie auta majú na starosti brzdy s keramickými kotúčmi.
Premiéra na jeseň
Mercedes sa na autosalóne v Ženeve symbolicky rozlúčil s modelom SLR, ktorý tam ukázal v otvorenej verzii Stirling Moss. Na jeseň vo Frankfurte už plánujú odhaliť jeho nástupcu - SLS AMG Gullwing. Cena sa podľa predpokladov bude pohybovať okolo 140 000 - 150 000 eur. Prví štastlivci si autá preberú na jar roku 2010.