Honda Civic 5D - priestranný, úsporný, bohatá výbava

Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ...

Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ktorého si výrobca veľa sľubuje. Prezentácia Hondy Civic 5D v Ledniciach pri Břeclavi pred jej uvedením na slovenský a český trh bola príležitosťou pre bližšie zoznámenie sa s automobilom, ktorý vznikal dosť netradične – spôsobom z vnútra smerom von s cieľom vytvoriť čo možno najpriestrannejší interiér pri zachovaní vonkajších rozmerov kompaktného automobilu. Podarilo sa to až tak, že nový Civic je o niečo kratší oproti modelu predchádzajúcej generácie, má však podstatne priestrannejší interiér, teda viac miesta vpredu i vzadu, nad hlavou a okolo ramien, ale má aj zväčšený batožinový priestor oproti predchodcovi z 225 dm3 na 370 dm3. Netradične viac miesta je aj v priestore nôh vpredu i vzadu, kde zmizol stredový tunel, podlaha je teraz po celej šírke rovná a radiaca páka je umiestnená na prístrojovej doske. Zväčšenie vnútorného priestoru sa dosiahlo zväčšením rázvoru osí kolies a zmenšením previsov vpredu i vzadu, ale aj konštrukčnými zmenami na podvozku, ako je nové zavesenie predných kolies so vzperami McPherson. Dvojité lichobežníkové ramená vzadu zostali, zmenil sa však tvar palivovej nádrže tak, aby vyplnil voľný priestor pod podlahou. Výsledkom je rovná podlaha a viac priestoru pre voľný pohyb nôh cestujúcich na zadných sedadlách. Všetkými týmito úpravami sa zväčšil vnútorný priestor, najvýrečnejšie o ňom hovorí údaj zvaný tandem distance, čo je vzdialenosť medzi bedrovými bodmi cestujúcich vpredu a vzadu – 1010 mm, viac o celých 100 mm oproti predchádzajúcemu modelu. Sadnúť si potom do takto priestranného automobilu prináša pocit väčšej voľnosti. Zvyšné vlastnosti sa dostavia po spustení motora a v samotnej jazde. Slabšie motory s objemom 1,4 l (66 kW/90 k) nemalo ani jedno predvádzacie vozidlo, ale výkonnejšie motory 1,6 l s výkonom 81 kW/110 k (152 Nm pri 4300 min-1). Oba motory majú šestnásťventilovú techniku a mali by byť aj neobyčajne úsporné – podľa výrobcu činí kombinovaná spotreba 6,4 a 6,7 l/100 km. Civic s výkonnejším a pomerne pružným motorom 1,6 l v súčinnosti s päťstupňovou prevodovkou s ručným radením je neobyčajne dynamický a rýchly, pričom jeho jazdné vlastnosti umožňujú rýchlu a bezpečnú jazdu aj na cestách s množstvom zákrut a horším povrchom vozovky, čo potvrdili naše jazdy na juhu Moravy. Motor má kultivovaný chod v celom rozsahu otáčok, ochotne reaguje na pokyny plynového pedálu a je aj dobre odhlučnený. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti novej Hondy. Vyššia je tuhosť karosérie, až 57 % karosérie je teraz z vysokopevnostnej ocele, karoséria je schopná absorbovať viac energie, štandardne sa montujú štyri airbagy, bezpečnostné pásy vpredu sú s predpínačmi, vzadu všetky trojbodové. Štandardnou výbavou okrem spomínaného je imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných dverových okien, autorádio s prehrávačom a iné. Novú generáciu Hondy Civic doplní ešte na jeseň tohto roku trojdverový hatchback. Teraz uvedený päťdverový je veľmi dobrým spestrením trhu kompaktných automobilov nižšej strednej triedy. Cena s motorom 1,4 l sa podľa výbavy odvíja od sumy 514 900 Sk, s výkonnejším motorom 1,6 l od 552 900 Sk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 133
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 302
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 135
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 935
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 819
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 281
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 088
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 267
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 412
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 047

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Prečo je GPS satelit a bábovka od babičky tá istá vec.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.