Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ktorého si výrobca veľa sľubuje. Prezentácia Hondy Civic 5D v Ledniciach pri Břeclavi pred jej uvedením na slovenský a český trh bola príležitosťou pre bližšie zoznámenie sa s automobilom, ktorý vznikal dosť netradične – spôsobom z vnútra smerom von s cieľom vytvoriť čo možno najpriestrannejší interiér pri zachovaní vonkajších rozmerov kompaktného automobilu. Podarilo sa to až tak, že nový Civic je o niečo kratší oproti modelu predchádzajúcej generácie, má však podstatne priestrannejší interiér, teda viac miesta vpredu i vzadu, nad hlavou a okolo ramien, ale má aj zväčšený batožinový priestor oproti predchodcovi z 225 dm3 na 370 dm3. Netradične viac miesta je aj v priestore nôh vpredu i vzadu, kde zmizol stredový tunel, podlaha je teraz po celej šírke rovná a radiaca páka je umiestnená na prístrojovej doske. Zväčšenie vnútorného priestoru sa dosiahlo zväčšením rázvoru osí kolies a zmenšením previsov vpredu i vzadu, ale aj konštrukčnými zmenami na podvozku, ako je nové zavesenie predných kolies so vzperami McPherson. Dvojité lichobežníkové ramená vzadu zostali, zmenil sa však tvar palivovej nádrže tak, aby vyplnil voľný priestor pod podlahou. Výsledkom je rovná podlaha a viac priestoru pre voľný pohyb nôh cestujúcich na zadných sedadlách. Všetkými týmito úpravami sa zväčšil vnútorný priestor, najvýrečnejšie o ňom hovorí údaj zvaný tandem distance, čo je vzdialenosť medzi bedrovými bodmi cestujúcich vpredu a vzadu – 1010 mm, viac o celých 100 mm oproti predchádzajúcemu modelu. Sadnúť si potom do takto priestranného automobilu prináša pocit väčšej voľnosti. Zvyšné vlastnosti sa dostavia po spustení motora a v samotnej jazde. Slabšie motory s objemom 1,4 l (66 kW/90 k) nemalo ani jedno predvádzacie vozidlo, ale výkonnejšie motory 1,6 l s výkonom 81 kW/110 k (152 Nm pri 4300 min-1). Oba motory majú šestnásťventilovú techniku a mali by byť aj neobyčajne úsporné – podľa výrobcu činí kombinovaná spotreba 6,4 a 6,7 l/100 km. Civic s výkonnejším a pomerne pružným motorom 1,6 l v súčinnosti s päťstupňovou prevodovkou s ručným radením je neobyčajne dynamický a rýchly, pričom jeho jazdné vlastnosti umožňujú rýchlu a bezpečnú jazdu aj na cestách s množstvom zákrut a horším povrchom vozovky, čo potvrdili naše jazdy na juhu Moravy. Motor má kultivovaný chod v celom rozsahu otáčok, ochotne reaguje na pokyny plynového pedálu a je aj dobre odhlučnený. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti novej Hondy. Vyššia je tuhosť karosérie, až 57 % karosérie je teraz z vysokopevnostnej ocele, karoséria je schopná absorbovať viac energie, štandardne sa montujú štyri airbagy, bezpečnostné pásy vpredu sú s predpínačmi, vzadu všetky trojbodové. Štandardnou výbavou okrem spomínaného je imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných dverových okien, autorádio s prehrávačom a iné. Novú generáciu Hondy Civic doplní ešte na jeseň tohto roku trojdverový hatchback. Teraz uvedený päťdverový je veľmi dobrým spestrením trhu kompaktných automobilov nižšej strednej triedy. Cena s motorom 1,4 l sa podľa výbavy odvíja od sumy 514 900 Sk, s výkonnejším motorom 1,6 l od 552 900 Sk.