Honda Civic 5D - priestranný, úsporný, bohatá výbava

Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ...

Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ktorého si výrobca veľa sľubuje. Prezentácia Hondy Civic 5D v Ledniciach pri Břeclavi pred jej uvedením na slovenský a český trh bola príležitosťou pre bližšie zoznámenie sa s automobilom, ktorý vznikal dosť netradične – spôsobom z vnútra smerom von s cieľom vytvoriť čo možno najpriestrannejší interiér pri zachovaní vonkajších rozmerov kompaktného automobilu. Podarilo sa to až tak, že nový Civic je o niečo kratší oproti modelu predchádzajúcej generácie, má však podstatne priestrannejší interiér, teda viac miesta vpredu i vzadu, nad hlavou a okolo ramien, ale má aj zväčšený batožinový priestor oproti predchodcovi z 225 dm3 na 370 dm3. Netradične viac miesta je aj v priestore nôh vpredu i vzadu, kde zmizol stredový tunel, podlaha je teraz po celej šírke rovná a radiaca páka je umiestnená na prístrojovej doske. Zväčšenie vnútorného priestoru sa dosiahlo zväčšením rázvoru osí kolies a zmenšením previsov vpredu i vzadu, ale aj konštrukčnými zmenami na podvozku, ako je nové zavesenie predných kolies so vzperami McPherson. Dvojité lichobežníkové ramená vzadu zostali, zmenil sa však tvar palivovej nádrže tak, aby vyplnil voľný priestor pod podlahou. Výsledkom je rovná podlaha a viac priestoru pre voľný pohyb nôh cestujúcich na zadných sedadlách. Všetkými týmito úpravami sa zväčšil vnútorný priestor, najvýrečnejšie o ňom hovorí údaj zvaný tandem distance, čo je vzdialenosť medzi bedrovými bodmi cestujúcich vpredu a vzadu – 1010 mm, viac o celých 100 mm oproti predchádzajúcemu modelu. Sadnúť si potom do takto priestranného automobilu prináša pocit väčšej voľnosti. Zvyšné vlastnosti sa dostavia po spustení motora a v samotnej jazde. Slabšie motory s objemom 1,4 l (66 kW/90 k) nemalo ani jedno predvádzacie vozidlo, ale výkonnejšie motory 1,6 l s výkonom 81 kW/110 k (152 Nm pri 4300 min-1). Oba motory majú šestnásťventilovú techniku a mali by byť aj neobyčajne úsporné – podľa výrobcu činí kombinovaná spotreba 6,4 a 6,7 l/100 km. Civic s výkonnejším a pomerne pružným motorom 1,6 l v súčinnosti s päťstupňovou prevodovkou s ručným radením je neobyčajne dynamický a rýchly, pričom jeho jazdné vlastnosti umožňujú rýchlu a bezpečnú jazdu aj na cestách s množstvom zákrut a horším povrchom vozovky, čo potvrdili naše jazdy na juhu Moravy. Motor má kultivovaný chod v celom rozsahu otáčok, ochotne reaguje na pokyny plynového pedálu a je aj dobre odhlučnený. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti novej Hondy. Vyššia je tuhosť karosérie, až 57 % karosérie je teraz z vysokopevnostnej ocele, karoséria je schopná absorbovať viac energie, štandardne sa montujú štyri airbagy, bezpečnostné pásy vpredu sú s predpínačmi, vzadu všetky trojbodové. Štandardnou výbavou okrem spomínaného je imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných dverových okien, autorádio s prehrávačom a iné. Novú generáciu Hondy Civic doplní ešte na jeseň tohto roku trojdverový hatchback. Teraz uvedený päťdverový je veľmi dobrým spestrením trhu kompaktných automobilov nižšej strednej triedy. Cena s motorom 1,4 l sa podľa výbavy odvíja od sumy 514 900 Sk, s výkonnejším motorom 1,6 l od 552 900 Sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 077
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 021
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 564
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 242
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 3 020
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 537
  7. Splnený sen 2 087
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 536
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 309
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 084

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odsúdili prvých exministrov. Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

EXministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení za kauzu nástenkový tender.

KOŠICE KORZÁR

Reklamka obvineného dodávala mestu aj tričká I love Košice

Od mesta mala najprv jednu zákazku za druhou.

DOMOV

Najskôr profesionálna robota, neskôr sa Žiga výhováral

Odmenu pre Bžána označil za nechutnú aj Fico.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.