SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Honda Civic 5D - priestranný, úsporný, bohatá výbava

Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ...

Japonská Honda odštartovala svoj ťažiskový model Civic siedmej generácie koncom roku 2000, keď uviedla do predaja štvordverový sedan. Vo februári tohto roku potom dvojdverové kupé a pred pár dňami aj päťdverový hatchback, od predaja ktorého si výrobca veľa sľubuje. Prezentácia Hondy Civic 5D v Ledniciach pri Břeclavi pred jej uvedením na slovenský a český trh bola príležitosťou pre bližšie zoznámenie sa s automobilom, ktorý vznikal dosť netradične – spôsobom z vnútra smerom von s cieľom vytvoriť čo možno najpriestrannejší interiér pri zachovaní vonkajších rozmerov kompaktného automobilu. Podarilo sa to až tak, že nový Civic je o niečo kratší oproti modelu predchádzajúcej generácie, má však podstatne priestrannejší interiér, teda viac miesta vpredu i vzadu, nad hlavou a okolo ramien, ale má aj zväčšený batožinový priestor oproti predchodcovi z 225 dm3 na 370 dm3. Netradične viac miesta je aj v priestore nôh vpredu i vzadu, kde zmizol stredový tunel, podlaha je teraz po celej šírke rovná a radiaca páka je umiestnená na prístrojovej doske. Zväčšenie vnútorného priestoru sa dosiahlo zväčšením rázvoru osí kolies a zmenšením previsov vpredu i vzadu, ale aj konštrukčnými zmenami na podvozku, ako je nové zavesenie predných kolies so vzperami McPherson. Dvojité lichobežníkové ramená vzadu zostali, zmenil sa však tvar palivovej nádrže tak, aby vyplnil voľný priestor pod podlahou. Výsledkom je rovná podlaha a viac priestoru pre voľný pohyb nôh cestujúcich na zadných sedadlách. Všetkými týmito úpravami sa zväčšil vnútorný priestor, najvýrečnejšie o ňom hovorí údaj zvaný tandem distance, čo je vzdialenosť medzi bedrovými bodmi cestujúcich vpredu a vzadu – 1010 mm, viac o celých 100 mm oproti predchádzajúcemu modelu. Sadnúť si potom do takto priestranného automobilu prináša pocit väčšej voľnosti. Zvyšné vlastnosti sa dostavia po spustení motora a v samotnej jazde. Slabšie motory s objemom 1,4 l (66 kW/90 k) nemalo ani jedno predvádzacie vozidlo, ale výkonnejšie motory 1,6 l s výkonom 81 kW/110 k (152 Nm pri 4300 min-1). Oba motory majú šestnásťventilovú techniku a mali by byť aj neobyčajne úsporné – podľa výrobcu činí kombinovaná spotreba 6,4 a 6,7 l/100 km. Civic s výkonnejším a pomerne pružným motorom 1,6 l v súčinnosti s päťstupňovou prevodovkou s ručným radením je neobyčajne dynamický a rýchly, pričom jeho jazdné vlastnosti umožňujú rýchlu a bezpečnú jazdu aj na cestách s množstvom zákrut a horším povrchom vozovky, čo potvrdili naše jazdy na juhu Moravy. Motor má kultivovaný chod v celom rozsahu otáčok, ochotne reaguje na pokyny plynového pedálu a je aj dobre odhlučnený. Veľká pozornosť sa venovala bezpečnosti novej Hondy. Vyššia je tuhosť karosérie, až 57 % karosérie je teraz z vysokopevnostnej ocele, karoséria je schopná absorbovať viac energie, štandardne sa montujú štyri airbagy, bezpečnostné pásy vpredu sú s predpínačmi, vzadu všetky trojbodové. Štandardnou výbavou okrem spomínaného je imobilizér, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie predných dverových okien, autorádio s prehrávačom a iné. Novú generáciu Hondy Civic doplní ešte na jeseň tohto roku trojdverový hatchback. Teraz uvedený päťdverový je veľmi dobrým spestrením trhu kompaktných automobilov nižšej strednej triedy. Cena s motorom 1,4 l sa podľa výbavy odvíja od sumy 514 900 Sk, s výkonnejším motorom 1,6 l od 552 900 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 357
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 168
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 953
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 151
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 711
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 189
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


12 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


12 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  3. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  8. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 465
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 895
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 923
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 595
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 545
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 256
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu