SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Volvo S80 dostane nové motory

Po troch rokoch výroby sa vlajková loď z dielne automobilky Volvo podrobila omladzovacej kúre. Zmeny sa najviac dotkli techniky v útrobách auta, menej jeho zovňajšku.

Exteriér automobilu zaznamenal iba drobné dizajnérske úpravy. Má výraznejšiu masku chladiča s väčším logom výrobcu.Exteriér automobilu zaznamenal iba drobné dizajnérske úpravy. Má výraznejšiu masku chladiča s väčším logom výrobcu. (Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Volvo s aktuálnou generáciou modelu S80 vraj medzi zákazníkmi zožalo veľký úspech. Švédi chcú byť lepší, preto luxusnú limuzínu podrobili modernizácii. Čo sa zmenilo? Na prvý pohľad takmer nič.

Sebavedomejší

Exteriér automobilu zaznamenal iba drobné dizajnérske úpravy. Má výraznejšiu masku chladiča s väčším logom výrobcu, aby bolo každému okamžite jasné, že ide o Volvo. K sebavedomejšiemu výrazu majú prispieť kovové doplnky a lišty v oboch nárazníkoch. Ozdoby vyrobené z kovu pribudli aj v interiéri. Okrem nich konštruktéri upravili jeho tri základné časti - volant, sedadlá a hlavicu radiacej páky.

Dva nové päťvalce

Najvýznamnejšie úpravy na prvý pohľad nevidno. Paleta poháňacích jednotiek pre Volvo S80 obsahuje dva nové vznetové päťvalce. Slabší 2,4D (129 kW/175 k) bol vyvinutý s ohľadom na čo najnižšiu palivovú spotrebu a malú produkciu emisií CO2. Prepĺňa ho turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Systém vstrekovania paliva dokáže znížiť spotrebu v porovnaní so starším agregátom 2,4D vďaka extrémne rýchlym a presným sekvenciám vstrekovania. Podľa meraní výrobcu sa hodnoty pohybujú okolo 5,8 l/100 km a 154 gramov CO2 na kilometer.

Silnejší päťvalec D5 (151 kW/205 k) je prepĺňaný až dvojicou turbodúchadiel rozličnej veľkosti. Oba agregáty dosahujú najvyšší krútiaci moment 420 Nm. Hodnotu otáčok, pri ktorých sa vrchol dostaví, výrobca neuviedol. Nízkou produkciou emisií CO2 je motor D5 vraj najlepší vo svojej triede. Pre limuzínu S80 Volvo predpisuje 164 gramov na kilometer, spotreba paliva predstavuje 6,2 l nafty/100 km.

Na želanie so športovým podvozkom

Modernizované Volvo S80 bude k dispozícii so športovým podvozkom. Zásluhou použitia kratších pružín má o 20 mm nižšiu svetlú výšku vpredu a o 15 mm vzadu, pričom regulovať ju dokáže automaticky bez ohľadu na zaťaženie vozidla. K lepším jazdným vlastnostiam auta prispievajú tvrdšie silentbloky a tuhšie stabilizátory.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 082
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 862
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 049
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 092
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 609
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 338
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 129
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 686
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 313
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 975
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 080
  5. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 053
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 037
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 942
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 896
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu