BRATISLAVA. Volvo s aktuálnou generáciou modelu S80 vraj medzi zákazníkmi zožalo veľký úspech. Švédi chcú byť lepší, preto luxusnú limuzínu podrobili modernizácii. Čo sa zmenilo? Na prvý pohľad takmer nič.
Sebavedomejší Exteriér automobilu zaznamenal iba drobné dizajnérske úpravy. Má výraznejšiu masku chladiča s väčším logom výrobcu, aby bolo každému okamžite jasné, že ide o Volvo. K sebavedomejšiemu výrazu majú prispieť kovové doplnky a lišty v oboch nárazníkoch. Ozdoby vyrobené z kovu pribudli aj v interiéri. Okrem nich konštruktéri upravili jeho tri základné časti - volant, sedadlá a hlavicu radiacej páky.
Dva nové päťvalce Najvýznamnejšie úpravy na prvý pohľad nevidno. Paleta poháňacích jednotiek pre Volvo S80 obsahuje dva nové vznetové päťvalce. Slabší 2,4D (129 kW/175 k) bol vyvinutý s ohľadom na čo najnižšiu palivovú spotrebu a malú produkciu emisií CO2. Prepĺňa ho turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Systém vstrekovania paliva dokáže znížiť spotrebu v porovnaní so starším agregátom 2,4D vďaka extrémne rýchlym a presným sekvenciám vstrekovania. Podľa meraní výrobcu sa hodnoty pohybujú okolo 5,8 l/100 km a 154 gramov CO2 na kilometer.
Silnejší päťvalec D5 (151 kW/205 k) je prepĺňaný až dvojicou turbodúchadiel rozličnej veľkosti. Oba agregáty dosahujú najvyšší krútiaci moment 420 Nm. Hodnotu otáčok, pri ktorých sa vrchol dostaví, výrobca neuviedol. Nízkou produkciou emisií CO2 je motor D5 vraj najlepší vo svojej triede. Pre limuzínu S80 Volvo predpisuje 164 gramov na kilometer, spotreba paliva predstavuje 6,2 l nafty/100 km.
Na želanie so športovým podvozkom Modernizované Volvo S80 bude k dispozícii so športovým podvozkom. Zásluhou použitia kratších pružín má o 20 mm nižšiu svetlú výšku vpredu a o 15 mm vzadu, pričom regulovať ju dokáže automaticky bez ohľadu na zaťaženie vozidla. K lepším jazdným vlastnostiam auta prispievajú tvrdšie silentbloky a tuhšie stabilizátory.