SME

Práce na rozšírení diaľnice do Trnavy sa začnú v sobotu

Stavebné práce na rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Trnavy na šesť pruhov sa začnú v sobotu. Do konca apríla budúceho roka, keď sa očakáva dokončenie projektu za približne 36,5 milióna eur (1,1 miliardy Sk), musia motoristi počítať s dopravnými obmedz

BRATISLAVA. eniami. Novinárom to dnes povedal šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma. S komplexnou rekonštrukciou obzvlášť vyťaženej vozovky sa počíta od roku 2011.

Počas prípravných stavebných prác na zhruba 35-kilometrovom úseku D1, ktoré sú rozdelené na osem kratších úsekov a potrvajú do konca apríla, sa bude spevňovať krajnica súčasnej vozovky. "Žiadny z úsekov nebude dlhší ako 5,5 kilometra," poznamenal Choma. Doprava bude vedená v dvoch jazdných pruhoch v každom smere, maximálna rýchlosť však bude znížená na 80 kilometrov za hodinu. Štandardne je možné po diaľniciach na Slovensku jazdiť najviac 130 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od mája sa následne začne rekonštruovať stredný deliaci pás, kde okrem iného súčasné oceľové zvodidlá nahradia bezpečnejšie betónové. Naďalej však na diaľnici zostanú motoristom k dispozícii štyri pruhy pri nižšej povolenej rýchlosti. Po ukončení prác vzniknú tri jazdné pruhy v každom smere, budú však užšie než v súčasnosti.

Okrem rozšírenia D1 sa počíta s vybudovaním súbežných dvojpruhových ciest v každom smere, ktoré budú slúžiť ako zberné komunikácia pre priľahlé obce a mestá. Pomôcť by tiež mali v prípade nehôd na D1, ktoré komplikujú dopravu hlavne v čase dopravnej špičky. Vyťaženým diaľničným úsekom od Bratislavy po Trnavu prejde v pracovných dňoch podľa Chomu asi 55.000 vozidiel denne.

Aj po rozšírení D1 sa vodiči zrejme nevyhnú zápcham po príjazde do Bratislavy. Statické posudky totiž neumožnili rozšírenie Prístavného mosta, cez ktorý diaľnica vedie. Most cez Dunaj pritom nevyužíva len tranzitná doprava, ale aj obyvatelia mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Úplná rekonštrukcia D1 od Bratislavy po Trnavu sa podľa Chomu začne pravdepodobne začiatkom roka 2011. Vyžiada si tiež prebudovanie zhruba polovice mostov, ktoré v súčasnosti neumožňujú plnohodnotné rozšírenie diaľnice.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 542
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 252
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 807
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 705
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 891
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 887
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 423
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 841
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 440
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 130
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 467
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu