BRATISLAVA. Prestížny stuttgartský výrobca športových automobilov pilne pracuje na príprave druhej generácie SUV Cayenne. Keď v roku 2002 Porsche uviedlo na trh svoje prvé športovo-úžitkové auto, skalní priaznivci značky mu predpovedali krátku budúcnosť. Opak sa ale stal pravdou. Nedávno vyrobili už 250 000-i exemplár. Porsche s Cayenne prelomilo aj ďalšie tabu, keď pod jeho kapotu začalo montovať turbodiesel pochádzajúci od Audi.
Dynamickejší zjav Porsche Cayenne II oficiálne odhalia na budúci rok. Bude využívať úplne novú platformu, ktorú zdedí aj nástupca VW Touareg a Audi Q7. Auto vraj má pôsobiť výrazne atletickejším dojmom. Súčasnému SUV od Porsche totiž mnohí zákazníci vyčítali prílišnú ťažkopádnosť.
Testovacie prototypy síce už niekoľko mesiacov brázdia cesty, dizajn novinky je ale starostlivo ukrytý pod maskovaním. Napriek tomu svetlo sveta uzrela prvá snímka odhaľujúca aspoň zadnú časť vozidla zbavenú kamufláže. Zverejnil ju Vince Burlapp.
Cayenne Hybrid Stuttgartská automobilka s novým Cayenne pridá niektorým svojim fanúšikom ďalšie vrásky na čelách. V ponuke bude okrem zážihových a vznetových verzií aj model poháňaný hybridným systémom. Má kombinovať prepĺňaný šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu 3,0 TFSI (245 kW/333 k) a elektromotor. Akumulátory budú kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti umiestnené pod podlahou batožinového priestoru. Krútiaci moment na všetky štyri kolesá prenesie osemstupňová prevodovka. Kombinovaná spotreba vraj nepresiahne hranicu 9 l na 100 km.
V Porsche už postavili štúdiu hybridného modelu. Jeho technika sa zatiaľ ukrýva v útrobách prvej generácie Cayenne. Finálnu verziu začnú vyrábať spoločne s ostatnými modelmi radu Cayenne II na budúci rok.