BRATISLAVA. Nástupca dovtedajšej limuzíny označovanej V8 sa na autosalóne IAA vo Frankfurte predstavil ako štúdia ASF (Audi Space Frame) s karosériou vyrobenou z hliníka. O tri roky neskôr ju v takmer identickej podobe začali vyrábať.
Luxusná limuzína v porovnaní s konkurentmi ostatných značiek disponovala najmä nižšou hmotnosťou. Poháňať ju mohol šesťvalec 2,8 l, ktorý montovali do VW Golf VR6, ale aj špičkový osemvalec 4,2 l dosahujúci 250 kW (340 k). Audi svoj najprestížnejší model predávalo s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Perličkou bol fakt, že za klimatizáciu si zákazníci kupujúci základnú verziu museli priplácať.
Spoločnosť IMV Automotive z Mníchova v roku 1997 predstavila koncept Audi A8 Coupé. Elegantný dvojdverový automobil sa však do sériovej výroby nikdy nedostal. V roku 2003 uzrela svetlo sveta druhá generácia Audi A8 vyrábaná dodnes. Charakterizuje ju modernejšia technika a dravo pôsobiaci dizajn. Aj ona sa čoskoro dočká nástupcu. Ten by mal prísť v druhej polovici budúceho roka. Audi plánuje presadiť znižovanie objemu motorov (tzv. downsizing) aj v triede luxusných vozidiel. Základnú verziu preto bude poháňať prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 l.