TRNAVA. Na spevňovaní krajnice pracovali cestári pri Zelenči aj v prvý pracovný deň tohto týždňa. Pravidelné dopravné zápchy na ceste do hlavného mesta tak dočasne zhorší aj znížená maximálna povolená rýchlosť. Na opravovanom úseku diaľnice môžu ísť vodiči najviac osemdesiatkou. Práce potrvajú do konca apríla.
((video))
Ďalšia etapa rozširovania dialnice na tri jazdné pruhy v oboch smeroch by mala začať v máji a potrvať až do mája nasledujúceho roku. Pôjde však len o dočasné riešenie na zvýšenie dopravnej priepustnosti. Stavebné náklady do roku 2010 majú predstavovať 36,5 mil. eur a budú financované zo štátneho rozpočtu.
"Úplná rekonštrukcia diaľnice začne pravdepodobne v roku 2011, kedy dôjde k dobudovaniu aj telesa diaľnice, aby bol komfortný trojpruh v zmysle všetkých predpisov a príslušných noriem, vrátane odstavného pruhu. Zároveň sa budú budovať dve dvojpruhové jednosmerné komunikácie na každej strane diaľnice. Po úplnom ukončení rekonštrukcie aj križovatiek a mostov ponad diaľnicu budeme mať k dispozícii kompletnú komfortnú šesťpruhovú diaľnicu s ďalšími pruhmi," povedal generálny riaditeľ Národnej dialničnej spoličnosti Igor Choma
V rokoch 2013 a 2014, keď bude diaľničný úsek úplne rozšírený a zmodernizovaný, by mal byť pripravený aj na zvýšenú dopravnú záťaž. Tá dosiahla v roku 2007 na tomto úseku 45-tisíc až 52- tisíc vozidiel denne, minulý rok to bolo ešte o tritisíc áut viac.
Autor: len