SME

Skúsili sme Soul. Je to najlepšia Kia?

Nový model určený na život v meste dokáže nadchnúť a dobre poslúžiť. Auto vyzerá moderne má veľa miesta na sedenie ale malý kufor. Na ceste výborne sedí a ľahko sa ovláda.

Soul sa podaril. Dobre vyzerá, dobre jazdí a nestojí veľa. Palubný počítač oželieme, lebo v štandarde je ESP.Soul sa podaril. Dobre vyzerá, dobre jazdí a nestojí veľa. Palubný počítač oželieme, lebo v štandarde je ESP. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Kia Soul vo fáze prototypu príliš nerozbúrila hladinu motoristickej vášne. Keď prišiel sériový model s výrazným rukopisom štúdie, o Soule sa začalo hovoriť nahlas, ako o dobre zvládnutom peknom aute. Kia dala svetu dôkaz - dizajnom svojich áut už nemusí kopírovať, ale dokáže ísť vzorom všetkým autám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Soul ponúka zvláštny súlad extravagancie a solídneho dizajnu. Jednotlivé časti sú zladené a Soulu sa obrnený štýl hodí. Súdime tak podľa pohľadov okoloidúcich a neustáleho otáčania ľudí za Soulom. Bokom pri konštrukcii auta neostali jazdné vlastnosti, ovládateľnosť a miesto na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu

Vizitkou dobrého rozloženia hmotnosti a podvozka je ľahké ovládanie na snehu. S vypnutým ESP zadná časť rýchlo naznačí šmyk, ale zároveň sa ľahko koriguje. Auto má krátke previsy vpredu aj vzadu.

Na kufor veľa miesta nezvýšilo, pretože je hlboký a krátky. Na druhej strane, 340 litrov bez dvojitej podlahy je viac ako poskytuje bežné malé auto. Kia sa vydala na skusy medzi mestské crossovery bez zjavnej inšpirácie konkurentmi. O to viac sme sa tešili za volant.

Kia mladým Dizajn Soulu, doplnky a nálepky na auto, svetelné efekty v interiéri a kvalitné audio favorizujú mladých ľudí. Treba pripomenúť, že najviac „fun“ je najdrahšia verzia TX. Auto zachytáva súčasný štýl a potreby pohybu v meste. Neobídu zle ani starší, pretože z auta je dobrý výhľad, ľahko sa s ním parkuje, má vyšší podvozok, krátke previsy a prakticky riešené nárazníky.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn sa hodí do každého prostredia. Na rozdiel od chladnej krásy námestí, tu Soul rozprúdil emócie.

Do auta sa ľahko nastupuje a vyšší posed bude vyhovovať všetkým. Pozor jedine na výber diskov, pretože na osemnásťpalcových kolesách a nízkoprofilových pneumatikách je Kia vyslovene tvrdá. Predná náprava by mohla byť o niečo mäkšia.

Základné verzie LX a EX majú v štandarde 15 a 16 palcové kolesá. Najdrahšia a zároveň testovaná verzia ponúka „osemnástky“. Nízky profil pneumatík znižuje komfort na zlých slovenských cestách. Odporúčame viac pneumatiky a menej disku.

Napokon je to asi jediné negatívum v súvislosti s rozbitými ulicami mesta. Riešením tvrdosti prednej nápravy by bolo použitie pneumatík s menším priemerom diskov a vyšším profilovým číslom. Základné verzie ponúkajú 15 a 16 palcové disky a hrubšie pneumatiky.

SkryťVypnúť reklamu

Krátky kufor Prvé informácie od ľudí, ktorí so Soulom jazdili hovorili o malom batožinovom priestore. O pár centimetrov dlhšie kompakty ponúkajú dlhší batožinový priestor a lepšie využiteľný. Soul po tejto stránke presahuje možnosti malého auta a ponúka dosť miesta na sedenie.

Vstup do batožinového priestoru má pravidelný tvar. Dvojité dno batožinového priestoru je v ponuke od druhého stupňa vybavenia.

Zadné operadlá sú polohovateľné a zá príplatok je možné doobjednať dvojité dno kufra. Vzhľadom na vysokú nakladaciu hranu, aj celkovú výšku auta, sa dvojité dno javí ako veľmi praktické. Najmä pri nakladaní bežných vecí, ktoré nepadnú hlboko.

Dobrá výbava Z príplatkového vybavenia zaujala cúvacia kamera s výstupným displejom v spätnom zrkadle. Kamera má dobrý širokouhlý záber a kvalitný obraz. Umiestnenie obrazu v spätnom zrkadle je veľmi praktické. Gýčové blikanie LED diód v reproduktoroch sa dá našťastie vypnúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobre je vyriešená kamera na cúvanie. Obraz je kvalitný a vložený v spätnom zrkadle. Praktický doplnok nie je lacný, stojí 830 eur.

Kia neútočí iba päťročnou zárukou, ale výbavou a zameraním na bezpečnosť. Každý Soul má štandardne šesť airbagov, ABS a stabilizačný systém ESP. Vo vrcholnej verzii TX by sme radšej privítali palubný počítač, než osvetlenie reproduktorov. Jedine, že by časy magnetofónov s blikajúcimi reproduktormi ešte nepominuli.

Potrebuje šestku Z dvoch ponúkaných motorov sme vyskúšali naftovú verziu s manuálnou prevodovkou. Dobre známy malý diesel 1,6 CRDi VGT s pomerne vysokým výkonom 94 kW (128 k)by potreboval šesťstupňovú prevodovku. Najmä na diaľnici by otáčky klesli na úroveň, kde má motor vrchol krútiaceho momentu. Na druhej strane mestu prevodovka vyhovuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ťažisko auta je v skutočnosti nižšie ako sa zdá na prvý pohľad podľa výšky prednej kapoty. Dôkazom je motor uložený pomerne nízko.

Pri 1500 otáčkach je agregát až príliš pridusený, ale po prekročení 1900 otáčok vrcholí krútiaci moment 260 Nm a vodič môže využiť dobrý ťah. Na dané určenie auta viac výkonu netreba, ale pocitovo sa nám nezdá, že by mal Soul až taký vysoký výkon.

 

Farebné podsvietenie reproduktorov môže trvalo svietiť, reagovať na hudbu alebo robiť náladu. Štandardný prvok najdrahšej verzie a súčasť audiosústavy sme najradšej vypínali.

V dobre vybavenom aute chýbal palubný počítač na meranie čiastkovej spotreby. Podľa dotankovania do nádrže sme nedosiahli výrobcom udávaný priemer 5,2 litra na sto kilometrov, ale tiež slušných 5,8 litra na 100 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Historický model Peknému štvormetrovému autu pristane malý diesel a krémová farba. Chýbal nám palubný počítač a klaksón občas prestal fungovať. Okrem priaznivej nadobúdacej ceny nemožno zabudnúť na päťročnú záruku. Potešila nás ovládateľnosť auta na snehu, prítomnosť stabilizačného systému ESP, ktorý je navyše v štandarde. S ohľadom na zámer, cenu a poslanie auta je to asi najlepšia Kia všetkých čias.

Kupujem – nekupujem

Soul by som si dokázal kúpiť ako alternatívu k autám segmentu B, pretože ponúkne viac priestoru a dobre vyzerá. Jediným zneistením je tvrdá predná náprava. Patrí však k horúcim kandidátom a dostáva nálepku „kupujem“. (Rastislav Chvála)

Technické údaje – Kia Soul 1,6 CRDi VGT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena modelu od 11 610 eur

Cena testovanej verzie 16 740 eur

Motor -

Typ vznetový štvorvalec

Zdvihový objem (cm3) 1582

Výkon (kw/k) 94/128

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 260

Pri otáčkach (ot./min) 1990-2750

Emisie CO2 (g/km) 137

Emisná norma EURO 4

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2550

Dĺžka (mm) 4105

Širka (mm) 1785

Výška (mm) 1610

Pohotovostná hmot (kg) 1270

Užitočná hmotnosť (kg) 510

Batožinový priestor (l) 340

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem pal. nádrže (l) 48

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,3

Maximálna rýchlosť (km/h) 182

Spotreba mesto (l/100 km) 6,3

Spotreba mimo mesto (l/ 100 km) 4,6

Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,2

Spotreba v teste (l/100 km) 5,8

SME spokojní SME nespokojní

Dizajn Hluk na diaľnici

Priestor Tvrdá predná náprava

Výhľad -

Parkovanie -

Jazdné vlastnosti na snehu -

Výbava -

Cena -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 710
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 514
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 283
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 877
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 724
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 869
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


16
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 910
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 443
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 428
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 448
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 132
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 083
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 955
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu