SME
reklama

Skúsili sme Soul. Je to najlepšia Kia?

Nový model určený na život v meste dokáže nadchnúť a dobre poslúžiť. Auto vyzerá moderne má veľa miesta na sedenie ale malý kufor. Na ceste výborne sedí a ľahko sa ovláda.

Soul sa podaril. Dobre vyzerá, dobre jazdí a nestojí veľa. Palubný počítač oželieme, lebo v štandarde je ESP.Soul sa podaril. Dobre vyzerá, dobre jazdí a nestojí veľa. Palubný počítač oželieme, lebo v štandarde je ESP. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Kia Soul vo fáze prototypu príliš nerozbúrila hladinu motoristickej vášne. Keď prišiel sériový model s výrazným rukopisom štúdie, o Soule sa začalo hovoriť nahlas, ako o dobre zvládnutom peknom aute. Kia dala svetu dôkaz - dizajnom svojich áut už nemusí kopírovať, ale dokáže ísť vzorom všetkým autám.

Soul ponúka zvláštny súlad extravagancie a solídneho dizajnu. Jednotlivé časti sú zladené a Soulu sa obrnený štýl hodí. Súdime tak podľa pohľadov okoloidúcich a neustáleho otáčania ľudí za Soulom. Bokom pri konštrukcii auta neostali jazdné vlastnosti, ovládateľnosť a miesto na sedenie.

sneh.jpg

Vizitkou dobrého rozloženia hmotnosti a podvozka je ľahké ovládanie na snehu. S vypnutým ESP zadná časť rýchlo naznačí šmyk, ale zároveň sa ľahko koriguje. Auto má krátke previsy vpredu aj vzadu.

Na kufor veľa miesta nezvýšilo, pretože je hlboký a krátky. Na druhej strane, 340 litrov bez dvojitej podlahy je viac ako poskytuje bežné malé auto. Kia sa vydala na skusy medzi mestské crossovery bez zjavnej inšpirácie konkurentmi. O to viac sme sa tešili za volant.

Kia mladým

Dizajn Soulu, doplnky a nálepky na auto, svetelné efekty v interiéri a kvalitné audio favorizujú mladých ľudí. Treba pripomenúť, že najviac „fun“ je najdrahšia verzia TX. Auto zachytáva súčasný štýl a potreby pohybu v meste. Neobídu zle ani starší, pretože z auta je dobrý výhľad, ľahko sa s ním parkuje, má vyšší podvozok, krátke previsy a prakticky riešené nárazníky.

emocie.jpg

Dizajn sa hodí do každého prostredia. Na rozdiel od chladnej krásy námestí, tu Soul rozprúdil emócie.

Do auta sa ľahko nastupuje a vyšší posed bude vyhovovať všetkým. Pozor jedine na výber diskov, pretože na osemnásťpalcových kolesách a nízkoprofilových pneumatikách je Kia vyslovene tvrdá. Predná náprava by mohla byť o niečo mäkšia.

kolesa.jpg

Základné verzie LX a EX majú v štandarde 15 a 16 palcové kolesá. Najdrahšia a zároveň testovaná verzia ponúka „osemnástky“. Nízky profil pneumatík znižuje komfort na zlých slovenských cestách. Odporúčame viac pneumatiky a menej disku.

Napokon je to asi jediné negatívum v súvislosti s rozbitými ulicami mesta. Riešením tvrdosti prednej nápravy by bolo použitie pneumatík s menším priemerom diskov a vyšším profilovým číslom. Základné verzie ponúkajú 15 a 16 palcové disky a hrubšie pneumatiky.

Krátky kufor

Prvé informácie od ľudí, ktorí so Soulom jazdili hovorili o malom batožinovom priestore. O pár centimetrov dlhšie kompakty ponúkajú dlhší batožinový priestor a lepšie využiteľný. Soul po tejto stránke presahuje možnosti malého auta a ponúka dosť miesta na sedenie.

kufor.jpg

Vstup do batožinového priestoru má pravidelný tvar. Dvojité dno batožinového priestoru je v ponuke od druhého stupňa vybavenia.

Zadné operadlá sú polohovateľné a zá príplatok je možné doobjednať dvojité dno kufra. Vzhľadom na vysokú nakladaciu hranu, aj celkovú výšku auta, sa dvojité dno javí ako veľmi praktické. Najmä pri nakladaní bežných vecí, ktoré nepadnú hlboko.

Dobrá výbava

Z príplatkového vybavenia zaujala cúvacia kamera s výstupným displejom v spätnom zrkadle. Kamera má dobrý širokouhlý záber a kvalitný obraz. Umiestnenie obrazu v spätnom zrkadle je veľmi praktické. Gýčové blikanie LED diód v reproduktoroch sa dá našťastie vypnúť.

kamera-cuvanie.jpg

Dobre je vyriešená kamera na cúvanie. Obraz je kvalitný a vložený v spätnom zrkadle. Praktický doplnok nie je lacný, stojí 830 eur.

Kia neútočí iba päťročnou zárukou, ale výbavou a zameraním na bezpečnosť. Každý Soul má štandardne šesť airbagov, ABS a stabilizačný systém ESP. Vo vrcholnej verzii TX by sme radšej privítali palubný počítač, než osvetlenie reproduktorov. Jedine, že by časy magnetofónov s blikajúcimi reproduktormi ešte nepominuli.

Potrebuje šestku

Z dvoch ponúkaných motorov sme vyskúšali naftovú verziu s manuálnou prevodovkou. Dobre známy malý diesel 1,6 CRDi VGT s pomerne vysokým výkonom 94 kW (128 k)by potreboval šesťstupňovú prevodovku. Najmä na diaľnici by otáčky klesli na úroveň, kde má motor vrchol krútiaceho momentu. Na druhej strane mestu prevodovka vyhovuje.

motor.jpg

Ťažisko auta je v skutočnosti nižšie ako sa zdá na prvý pohľad podľa výšky prednej kapoty. Dôkazom je motor uložený pomerne nízko.

Pri 1500 otáčkach je agregát až príliš pridusený, ale po prekročení 1900 otáčok vrcholí krútiaci moment 260 Nm a vodič môže využiť dobrý ťah. Na dané určenie auta viac výkonu netreba, ale pocitovo sa nám nezdá, že by mal Soul až taký vysoký výkon.

 

svietenie.jpg

Farebné podsvietenie reproduktorov môže trvalo svietiť, reagovať na hudbu alebo robiť náladu. Štandardný prvok najdrahšej verzie a súčasť audiosústavy sme najradšej vypínali.

V dobre vybavenom aute chýbal palubný počítač na meranie čiastkovej spotreby. Podľa dotankovania do nádrže sme nedosiahli výrobcom udávaný priemer 5,2 litra na sto kilometrov, ale tiež slušných 5,8 litra na 100 kilometrov.

Historický model

Peknému štvormetrovému autu pristane malý diesel a krémová farba. Chýbal nám palubný počítač a klaksón občas prestal fungovať. Okrem priaznivej nadobúdacej ceny nemožno zabudnúť na päťročnú záruku. Potešila nás ovládateľnosť auta na snehu, prítomnosť stabilizačného systému ESP, ktorý je navyše v štandarde. S ohľadom na zámer, cenu a poslanie auta je to asi najlepšia Kia všetkých čias.

Kupujem – nekupujem

Soul by som si dokázal kúpiť ako alternatívu k autám segmentu B, pretože ponúkne viac priestoru a dobre vyzerá. Jediným zneistením je tvrdá predná náprava. Patrí však k horúcim kandidátom a dostáva nálepku „kupujem“. (Rastislav Chvála)
Technické údaje – Kia Soul 1,6 CRDi VGT

Cena modelu od 11 610 eur
Cena testovanej verzie 16 740 eur
Motor -
Typ vznetový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1582
Výkon (kw/k) 94/128
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 260
Pri otáčkach (ot./min) 1990-2750
Emisie CO2 (g/km) 137
Emisná norma EURO 4
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2550
Dĺžka (mm) 4105
Širka (mm) 1785
Výška (mm) 1610
Pohotovostná hmot (kg) 1270
Užitočná hmotnosť (kg) 510
Batožinový priestor (l) 340
Objem pal. nádrže (l) 48
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 182
Spotreba mesto (l/100 km) 6,3
Spotreba mimo mesto (l/ 100 km) 4,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,2
Spotreba v teste (l/100 km) 5,8


SME spokojní
SME nespokojní
Dizajn Hluk na diaľnici
Priestor Tvrdá predná náprava
Výhľad -
Parkovanie -
Jazdné vlastnosti na snehu -
Výbava -
Cena -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 235
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 552
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 002
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 849
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 358
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 280
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 653
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 68 047
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 199
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 677
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 522
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 388
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 313
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu