SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Toyota Avensis kombi - vážny konkurent

Avensis od Toyoty ešte nikdy neurobil v strednej triede veľkú dieru do sveta. Preto sa automobilka pri návrhu novej generácie zamerala hlavne na emotívnejší dizajn, kvalitu a dynamiku jazdy a popri tom vylepšila väčšinu kritizovaných partií.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Avensis od Toyoty ešte nikdy neurobil v strednej triede veľkú dieru do sveta. Vždy bol šedou myškou, ktorá robila len komparz elitnej nemeckej konkurencii. Verejnosť vedela a akceptovala, že je to spoľahlivé, poctivo urobené a úsporné auto, ale čo z toho, keď vyzeralo strašne nudne a rovnako aj jazdilo. Preto sa automobilka pri návrhu novej generácie zamerala hlavne na emotívnejší dizajn, kvalitu a dynamiku jazdy a popri tom vylepšila väčšinu kritizovaných partií.

Lexus v ľudovejšom vydaní

Toyota doposiaľ akosi nemala šťastie na solídne biznis auto, ktoré by sa mohlo sebavedomo postaviť lídrom segmentu. Jej luxusný súrodenec Lexus naopak úspešne prerazil, preto pri návrhu nového Avensisu konštruktéri viditeľne čerpali zo skúseností svojich kolegov.

Začali emotívnym dizajnom. Myslím si, že nie som sám, kto v Avensise vidí čiastočne Lexus IS. Pripomína ho tvar svetiel, maska chladiča, tvar dverí, silueta karosérie (v prípade sedanu) aj dizajn zadných svetiel. Možno aj preto sa mi nový vzhľad Avensisu páči od prvej chvíle, ako som ho uvidel, zvlášť kombík. Závisí samozrejme, z ktorého uhla sa na neho pozeráte, ale až na čistý bočný profil, kedy až príliš vyniknú jeho pridlhé previsy vpredu aj vzadu, nemám výhrady.

Avensis spočíva na novej platforme. V porovnaní s minulosťou, obe karosárske verzie majú teraz rovnaký rázvor náprav (2700 mm), ale širší rozchod kolies. Vpredu o 45 a vzadu o 30 mm. Šírka auta sa zväčšila o 50 na 1810 mm, výška je rovnaká a dĺžka sedana aj kombi narástla o 50 mm (4695 sedan, 4765 kombi). Karoséria bola zdokonalená nielen po estetickej, ale aj technickej stránke. Od laserových meraní každých dvier pri výrobe cez zjednodušený výrobný proces rozdelením na menší počet dielcov (má to priaznivý vplyv na tuhosť) až po výstupnú kontrolu kvality v špeciálnom tuneli. Nižší koeficient odporu vzduchu (sedan Cx = 0.28, kombi 0.29) sa podiela na zmenšení palivovej spotreby, hluku aj emisií.

Kultivovaný v mnohých oblastiach

Interiér je tradične konzervatívny, ale v porovnaní s predchodcom priam bije do očí vyššia kvalita materiálov aj dielenského spracovania. Neviem, či je to tým, že automobilka v snahe priblížiť sa európskym zákazníkom vyslala 35 inžinierov európskej Toyoty do Japonska, kde sa na vývoji Avensisu podielali od začiatku a pritom sa nainfikovali Lexusom. Luxusného brata pripomína mnohými prvkami, okrem iného napr. kľučkami dverí, kultivovaným otváraním a zatváraním dverí, hoci akustika pri zatváraní nie je až taká dokonalá, a tiež výplňami dverí s masívnymi madlami.

Mimochodom kultivovanosť vo všetkých možných podobách je slovo, ktoré si Avenis z DNA značky Lexus osvojil najviac. Kultivovaný je interiér, akustika jeho kabíny, zvukový prejav naftového motora (nielen zvnútra) a tiež obsluha a ovládanie auta. Toto auto vás nebude provokovať k pirátskemu blázneniu sa po cestách, hoci jeho podvozok je citeľne schopnejší. Jazdu v novom Avensise si budete užívať a vychutnávať ako v žiadnej inej osobnej Toyote doposiaľ a je jedno či to bude na diaľnici alebo pri presunoch po meste.

Riadenie je hladké a presné, a hoci ho posilňovač tradične oberá o lepšiu komunikáciu medzi vodičom a prednými kolesami, nepôsobí rušivo. Pri parkovaní točenie volantom odľahčí, vďaka čomu sa s autom rýchlejšie manévruje. Počas jazdy opäť patrične stuhne. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky sa naopak nezmenilo. V bežnom tempe sa s pákou narába presne, ale rýchle zmeny pri športovejšej jazde jej ani v novom Avensise nerobia dobre.

Lepšie sedenie

Najviac som inšpiráciu Lexusom ocenil v prípade sedadiel. Konečne sa nesedí na nich, ale v nich. V porovnaní s predošlým Avensisom majú väčšie a pohodlnejšie sedáky aj operadlá a príjemne mäkké čalúnenie - nie ako vo francúzskych autách, z ktorých po niekoľkých hodinách bolí celé telo, ale v zmysle prémiových luxusných značiek. To znamená, že aj po niekoľkých hodinách z nich vystúpite zrelaxovaní, pritom mäkkosť v tomto prípade neznamená, že musíte byť v každej zákrute zavesený na volante, aby ste nevypadli zo sedadiel.

Ergonómia ovládacích prvkov je dobrá. Výrobca väčšinu tlačidiel zväčšil a hmatovo aj opticky viac zvýraznil. Až na tlačidlo automatickej parkovacej brzdy, ktoré je nezmyselne schované ešte pod štartovacím tlačidlom na spodku palubnej dosky a dlhonohým môže dokonca trochu prekážať.

Vzdušný a priestranný interiér

S priestorom Avensis nemal problém ani v minulosti. Rázvor preto ostal nezmenený (2700 mm), ale vďaka novej platforme podrástol o 50 mm do šírky, čím kabína získala na vzdušnosti. Výborne je riešená najmä zadná časť s rovnou podlahou a veľkými výrezmi na chodidlá pod prednými sedadlami, kde si za seba bez problémov sadnú aj urastenejší pasažieri. Podľa našich meraní miesto na hlavu a pre ramená patrí v prípade kombi verzie medzi najlepšie v segmente.

Pútavý je tiež pohľad do batožinového priestoru, ktorý ponúka základný objem 543 l. V jeho prípade som ocenil posuvné koľajnice s fixovacím patentom, ale tiež vykrojenia v rohoch na drobnosti, dva pomocné háčiky na tašky a jednoduchý systém sklápania zadných sedadiel do jednej roviny s podlahou (bez snímania opierok hlavy).

Spomenúť treba ešte hlboký a dobre tvarovaný držiak na nápoje v stredovej konzole s trojposchodovou, veľmi hlbokou schránkou v lakťovej opierke. Celkovo je interiér v porovnaní s predchodcom výrazne dotiahnutejší, kvalitnejší a okrem tlačidla ručnej brzdy mu ťažko niečo vytknúť.

Jazdné vlastnosti sú vyvážené, ale na Nordschleife ho ťahať nebudete

Ani v jazdných a prevádzkových vlastnostiach nemá výraznejšie slabiny. Naftový štvorvalec 2.2 D-4D už na voľnobehu po naskočení pracuje tichšie a jemnejšie než predchodca. A keď sa jeho výkon 110 kW/150 k a krútiaci moment 340 Nm dostanú k slovu, spokojní budete určite aj s dynamikou. Nehovoriac o spotrebe. V meste sme jazdili za 6,5 l/100 km a mimo za 5,4 l/100 km, čo je v oboch prípadoch menej ako udáva výrobca. Jazdný prejav Avensisu kombi nie je emotívne strhujúci, ale bezpečný, čitateľný a teda vyzretý, ako celý zvyšok auta. Toyota má v strednej triede konečne dobré a po všetkých stránkach vyvážené auto.

Technické údaje - Toyota Avensis 2.2 D-4D

cena testovaného modelu od (€) 27.900
motor 2.2 D-4D
zdvihový objem (cm3) 2231
výkon (kW/k) 110/150
pri otáčkach (1/min) 3600
krútiaci moment (Nm) 340
pri otáčkach (1/min) 2000-2800
najvyššia rýchlosť (km/h) 210
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,2
nameraná spotreba (l/100 km) 6,5/5,4
objem batožinového priestoru (l) 543/1609

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  6. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  7. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 989
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 036
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 638
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 234
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 210
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 677
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 522
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 504
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 190
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 618
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 4 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  2. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  3. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  4. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  5. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  6. Zuzana Cascino: Striptér duše
  7. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  8. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 794
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 8 464
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 210
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 767
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 580
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 696
  7. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 4 624
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 064
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu