BRATISLAVA. Mazda obohatila najmenšiu dvojku o športovo ladenú verziu GTA. Za veľmi nádejným športovým označením sa neskrýva extrémne výkonný motor, ani škrupinové sedadlá ako pri podobne označených modeloch talianskej značky Alfa Romeo. Napriek tomu ide o najsilnejšiu verziu modelového radu s benzínovým štvorvalcom 1,5 MZR a výkonom 76 kW (103 koní). Na pohľad nízky výkon nepôsobí dehonestujúco v kombinácii s ľahkým autom.
Diéta prospieva
Mazda 2 je na rozdiel od konkurenčných áut citeľne ľahšia. Odtučňovacia kúra sa prejavila na jednoduchej prístrojovej doske, hlučnejšej karosérii a niektorých detailoch. Napríklad, vnútorná strana tretích dverí, mechanizmus sklápania a posúvania predných sedadiel. Nižšia hmotnosť pozitívne ovplyvnila jazdné vlastnosti v ostrých zákrutách a prináša zaujímavý pomer výkonu k hmotnosti. Motor konkurenčnej Alfa Romeo MiTo musí ťahať minimálne od dvesto kilogramov ťažšie auto.
Efekt pre oči
Mazda 2 GTA dostala optickú súpravu doplnkov, ktoré ju navonok odlišujú od ostatných verzií. Vo výbave pribudlo bezkľúčové štartovanie a šestnásť palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami 195/45 R16. Posádku poteší jednoduchý prístrojový panel a autorádio s meničom na 6 CD. Diaľkový ovládač od auta stačí mať vo vrecku alebo kabelke bez nutnosti odomykať auto a strkať kľúč do spínacej skrinky. Pochvalu si zaslúži ovládanie na volante a napokon aj volant samotný. Pri cene presahujúcej 17 000 eur vyzerá prístrojový panel až príliš hravo.
Vo vysokých otáčkach
Vodič si užije radosť z jazdy iba vo vysokých otáčkach, pretože motor 1,5 MZR má slabý krútiaci moment. Spotreba prudko závisí od štýlu jazdy, pretože pri komótnej jazde v meste dokáže naplniť údaj výrobcu a spotrebuje do 7,6 litra na sto kilometrov. Rýchla jazda po diaľnici s päťstupňovou prevodovkou zdvihne spotrebu cez osem až na deväť litrov. Pri cielenej úspornej jazde priemer klesne na 6,2 litra. Mazda 2 GTA dokáže naplniť predstavy o peknom malom aute s dobrou výbavou. Verzia zaujme prehľadnými prístrojmi a vlastnosťami podvozka. Motor dokáže byť dravý, aj pažravý. Celkovo považujme dvojku GTA za veľmi okrajovú záležitosť.
Technické údaje - Mazda 1,5 MZR
Cena modelu od | 10 790 eur |
Cena skúš. verzie | 17 890 eur |
Motor | - |
Typ | 1,5 MZR |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 |
Výkon (kw/k) | 76/103 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6000 |
Krútiaci moment (Nm) | 135 |
Pri otáčkach (ot./min) | 4000 |
Emisie CO2 (g/km) | 135 |
Emisná norma | EURO 4 |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2490 |
Dĺžka (mm) | 3885 |
Širka (mm) | 1695 |
Výška (mm) | 1475 |
Pohotovostná hmot (kg) | 1030-1035 |
Objem palivovej nádrže (l) | 42,8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 250 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 10,4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 188 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 7,6 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 4,7 |
Kombinovaná spotreba | 5,7 |
Spotreba v teste (l/100 km) | 7,6 |