SME

Ford Kuga zaplnila voľné miesto

Kuga láka zovňajškom a pekným interiérom. Napriek poslaniu auta je podvozok naladený predovšetkým na kvalitné cesty. Elektronika v teréne príliš škrtí výkon motora. Naftový štvorvalec je v bežnej premávke veľmi úsporný.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Ochota Fordu vstúpiť do kategórie športovo úžitkových vozidiel dokazuje potenciál tejto triedy. Neskorý štart znamená veľkú snahu, pretože konkurenčné značky sú tu dobre zabývané. Jedným z prvých nástrojov na úspešný vstup je dizajn. Túto šancu Ford využil naplno, pretože jeho nový koncept dizajnu pristane aj športovo úžitkovému modelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kuga vyzerá z každého uhla pohľadu a najmä z diaľky presvedčivo. Horšie je to z blízka, kde prekážajú veľmi lacné a gýčové detaily. Napríklad zadné koncové svetlá sa majú z diaľky tváriť ako LED svetlá, pritom majú obyčajné žiarovky. Tento lacný efekt používali značky, ktoré nevedeli takéto svetlá ponúknuť, tak ich aspoň imitovali.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako zvláštne pôsobia otvory v čelnej maske vyplnené plastom, ktoré nemajú žiadnu, iba estetickú funkciu. Kuga má výbornú aerodynamiku karosérie a nízky hluk vo vysokých rýchlostiach. Celkový strih auta pôsobí dobre, najmä zadná časť s dvomi koncovkami výfuku.

Ostáva v duchu značky Interiér využíva súčasné črty, dielce a riešenia značky Ford. Premyslenému prístrojovému panelu, aj stredovej konzole vo všeobecnosti ťažko niečo vytknúť. Poteší tiež pozícia radiacej páky a interiéru a tvar odkladacieho priestoru pri ručnej brzde.

Vrchný diel čalúnenia dverí je látkový s vybraním na lakeť. Na to, aby si ho tam spolujazdec oprel, sedí príliš vysoko. O niečo menší by mohol byť stredový tunel v oblasti nôh vodiča. K vskutku dobrému interiéru by pasovali posuvné zadné sedadlá a väčší objem kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Poteší na cestách Kuga jazdí na bežných cestách takmer ako osobné auto a v princípe zapadne do širokého spektra automobilov kategórie SUV. Nastavenie podvozka preferuje bežné asfaltové cesty, po ktorých väčšina šoférov s takýmito autami jazdí.

Komfortná Kuga sa na zlých zvlnených poľných a lesných cestách začne kývať zo strany na stranu viac, ako by vodič čakal. Ostatné modely Fordu s nižším ťažiskom dokážu veľmi dobre tlmiť kmity karosérie.

Zo strany na stranu Kuga má vyššie ťažisko a tým pádom viac starostí s náklonmi a kmitaním, takže vlny na ceste za dedinou rozkmitajú aj posádku. Zrejme je to daň za veľmi dobré a bezpečné nastavenie podvozka na bežné cesty a vysoké rýchlosti. Kuga je zvlášť pokojná v dlhých zákrutách rýchlostných ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Dobré manévrovacie schopnosti sú dôkazom, toho že výrobca si je vedomý, kde sa autá, paradoxne určené na vidiek, pohybujú najviac. Ak prepadneme teoretickému predpokladu, že Kuga priťahuje ženy, môžeme ich potešiť, že za volantom nájdu jednoduchú obsluhu a pohodlné nastupovanie. Nebudú mať problémy s radením a ani parkovaním.

Prísne uberá výkon Tvrdenie značky o univerzálnom nastavení elektroniky na všetky druhy povrchu platí najmä pre ABS. Na kašovitom snehu alebo štrku Kuga veľmi dobre brzdí a pritom si drží zvolený smer. Antiblokovací systém nechá koleso vo vhodnom momente dlhšie zablokovať, aby sa zaborilo do mäkkého podkladu.

Uberanie výkonu motora pri prekĺznutí je príliš prudké. Pohýnaním na klzkom a nerovnom podklade trpí spojka, pretože ak vodič nepridá, motor mu po zásahu elektroniky zhasne alebo ostáva v otáčkach hlboko pod ideálom. Potom musí pridať poriadne a nával otáčok si odskáče spojka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je zvláštne, že systém krotí motor práve v aute, ktoré dokáže silu rozdeliť na všetky kolesá. Situáciu možno vyriešiť vypnutím stabilizačného systému pomocou palubného počítača. To, že nie je v aute vypínač ESP, ešte neznamená, že sa nedá vypnúť. Kuga prejde v ľahkom teréne približne to, čo konkurenčné modely.

Výkon dáva najskôr dopredu Spojka haldex čaká na prekĺznutie predných kolies a až potom pripája pohon zadných. Na cestách aj snehu treba jazdiť s vedomím predného pohonu a podľa toho sa správať. Prudké pridanie plynu spôsobí, ako je v týchto autách zvykom, nedotáčavé správanie. Kuga dostala prídavný pohon zadných kolies nato, aby šofér vyšiel bez cudzej pomoci ďalej ako s predným pohonom. Charakteristika podvozka je v tiahlych zákrutách príjemne neutrálna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdí úsporne Dvojlitrový diesel 2,0 TDCi s časticovým filtrom je zamatovým riešením, s príjemným zvukom a dobre rozloženým ťahom. Motor stráca na dnešných najlepších konkurentov vo výkone, aj krútiacom momente. Naopak, získava v spotrebe.

S väčším podielom jázd mimo mesta sa Kuga dokáže vmestiť do spotreby udávanej výrobcom. My sme dosiahli priemer 6,8 litra nafty na sto kilometrov. V meste a v ľahkom teréne si údaj netreba idealizovať a radšej počítať so spotrebou 7,8 litra na sto kilometrov.

Potenciálnym záujemcom zrejme predajcovia ponúknu akčné modely X, ktoré majú lepšie nakonfigurovanú výbavu než základné Trend a Titanium. Napríklad Trend má hlavové airbagy za príplatok. Kuga nemá výraznejšiu slabinu, je pekná, úsporná a tichá. Ford v podstate dôstojne zaplnil medzeru v ponuke. Neudal však v segmente tón ako sa mu to podarilo medzi malými a kompaktnými autami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Ktorýkoľvek iný Ford by som chcel mať v garáži, najmä Focus a Fiestu, ale bez novinky Kuga by som pokojne vydržal. Nie je to Ford, po ktorom túžim. (Rastislav Chvála)

Ford Kuga - technické údaje Cena modelu od 27 510 eur (828 766 korún)

Cena skúš. verzie 29 490 eur (888 415 korún)

Motor -

Typ 2,0 TDCi

Zdvihový objem (cm3) 1997

Výkon (kw/k) 100/136

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 320

Pri otáčkach (ot./min) 2000

Emisie CO2 (g/km) 169

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2690

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dĺžka (mm) 4443

Širka (mm) 1840

Výška (mm) 1710

Celková hmotnosť (kg) 2130

Svetlosť podvozka (mm) 195

Objem palivovej nádrže (l) 56

Objem batož. priestoru (l) 360-410

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,7

Maximálna rýchlosť (km/h) 180

Spotreba mesto(l/100 km) 8,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,4

Kombinovaná spotreba 6,4

Spotreba v teste (l/100 km) 6,8

SME spokojní SME nespokojní

atraktívny dizajn nevypínateľný airbag spolujazdca

úsporný motor kmitanie na rozbitej ceste

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výborné brzdy lacné detaily exteriéru

výbava a komfort prudký zásah protipreklzového systému

posed za volantom -

aerodynamika -

otváranie batožinového priestoru -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  4. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 22 969
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 536
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 132
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 794
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 684
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 6 362
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 095
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 886
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Diana Atzmon Weinberg: Jadrový Irán? Nie je to paranoja, ale realita
  2. Milan Resutík: Kde by na to vzali?
  3. Otilia Horrocks: Putinov svet
  4. Tomáš Čajda: Nevzali vám v Novom Meste dieťa do škôlky? Tu je jeden z dôvodov.
  5. Aleksander Prętnicki: Tieň nad Váhom
  6. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  7. Marek Brezovský: Róbert Fico prekvapil, robí čistky vo vlade
  8. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 162 477
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 547
  3. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 644
  4. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 734
  5. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 5 999
  6. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 4 563
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 453
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 241
  1. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  2. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  3. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  8. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
SkryťZatvoriť reklamu