SME

Peugeot vytvoril ľudový hatchback. Z obľúbenej dvestošestky

Predajné úspechy Dacie Sandero konkurencii nedávajú spávať. Najnovšie aj Peugeot prichádza s dôkladne modernizovaným modelom 206.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot vie, ako vytvoriť ľudové auto. Legendárny model 205 zbiehal z výrobných pásov celých 14 rokov a dokopy vzniklo 5,3 milióna exemplárov. Ani najväčší optimisti nečakali, že nástupca s označením 206 tento výkon poľahky prekoná. Aktuálne má Peugeot na konte 6,5 milióna vyrobených „dvestošestiek“. Po predstavení radu 207 sa zdalo, že jeho starší súrodenec pomaly zmizne do zabudnutia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opak je ale pravdou, francúzska automobilka mu po viac ako desiatich rokoch výroby venovala rozsiahly facelift. Novinka doplní už aj tak široké portfólio značky v dvoch najnižších segmentoch na trhu. Pre ľudí hľadajúcich výlučne mestské vozidlo je určený model 107, kto hľadí aj na imidž zvolí 1007. Mladé rodiny uprednostnia „dospelú“ 207-čku. 206+ má za úlohu osloviť zákazníkov citlivých na cenu auta, ale zároveň hľadajúcich dostatočnú priestorovú ponuku i výbavu.

SkryťVypnúť reklamu

Známa tvár…

Modernizácia sa dotkla v prvom rade názvu auta. K tradičnému označeniu 206 pribudlo znamienko +. Francúzsky výrobca akoby chcel naznačiť, že vynovený model zákazníkovi ponúkne v porovnaní s predchodcom niečo naviac.

Má sebavedomejší výraz vďaka výraznejším tvarom prednej časti. Nový nárazník s veľkým otvorom privádzajúcim vzduch do motorového priestoru, veľké svetlomety a ozdobná mriežka z logom francúzskeho výrobcu sú na nerozoznanie od novšieho modelu 207, ktorý patrí k najpredávanejším automobilom v Európe.

Dizajnéri zachovali aj odkaz pôvodnej „dvestošestky“ v podobe dvojitého nasávacieho otvoru na kapote motora. Vzadu pribudol nový nárazník s hranatejším tvarom čiernej oterovej lišty. Koncové svetlá si svoj tvar zachovali. Zmenila sa ale ich grafika, ktorá čiastočne imituje použitie diódovej techniky.

SkryťVypnúť reklamu

…aj palubná doska

Oblé tvary palubnej dosky z druhej polovice 90-tych rokov vyšli z módy. Nahradila ju preto nová. Štylisticky vychádza z Peugeotu 207, kvalitou použitých materiálov za ním zaostáva, kvôli snahe dosiahnuť čo najnižšiu nadobúdaciu hodnotu vozidla.

Z pôvodnej „dvestošestky“ zostali zachované iba ovládače ventilácie, sedadlá a výplne dverí. Ponuka miesta v interiéri ostáva na nezmenenej úrovni. Batožinový priestor troj- a päťdverového hatchbacku so základným objemom 245 litrov je možné sklopením zadných operadiel navýšiť na 992 l.

Osvedčená technika

Nový Peugeot 206+ od uplynulého roka predávajú na trhoch Južnej Ameriky a v Číne, kde nesie označenie 207 a zákazníci majú k dispozícii aj karosársku verziu kombi a sedan. Európania sa musia uspokojiť s hatchbackom.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon budú slúžiť dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec, kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najmä pre pohyb v meste je určená základná motorizácia s objemom 1,1 l (44 kW/60 k). Vyšším výkonom - 55 kW (75 k) - disponuje agregát 1,4 l. Zákazníci hľadiaci najmä na čo najnižšiu palivovú spotrebu si vyberú osvedčený turbodiesel 1,4 HDi (50 kW/68 k) vybavený priamym vstrekovaním paliva common rail. Jeho pýchou je okrem iného aj hodnota emisií CO2 stlačená na hranicu 110 g/km. Paleta poháňacích jednotiek sa bude na jednotlivých trhoch líšiť.

Svetová premiéra v Lipsku, slovenská v Bratislave

Výroba 206+ prebieha v závode Peugeot vo francúzskom Mulhouse. Na niektorých trhoch už novinku začali predávať napriek tomu, že oficiálnu výstavnú premiéru absolvuje až na autosalóne AMI 2009 v Lipsku. Najnovší lev z Francúzska slovenským zákazníkom prvýkrát odhalia na Bratislavskom autosalóne. Ceny sú však známe už dnes. Začínajú od hranice 8250 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Plátené tašky a opakované použitie
  2. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  3. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  4. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  5. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  6. Takto chutí zlato
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 794
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 7 077
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 3 893
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 783
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 702
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 671
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 420
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 415
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Ficovci zatĺkli ďalší klinec do rakvy demokracie
  2. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti.
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 9
  4. Martin Fronk: Rodinný klub, štátny úväzok: Keď verejná inštitúcia patrí len „našim“
  5. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe?
  6. Veronika Mešková: O biznise s intuíciou, adopcii a zdravotných ťažkostiach
  7. Irena Šimuneková: Hadviga, v zeleni ukrytá...
  8. Ján Šeďo: "Po úraze ma skladali 2 mesiace, potom som si zlomil stehennú kosť".
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 629
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 543
  3. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 12 761
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 178
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 9 695
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 728
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 742
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 565
  1. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  2. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  3. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  4. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  5. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  6. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  8. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
SkryťZatvoriť reklamu