BRATISLAVA. Peugeot vie, ako vytvoriť ľudové auto. Legendárny model 205 zbiehal z výrobných pásov celých 14 rokov a dokopy vzniklo 5,3 milióna exemplárov. Ani najväčší optimisti nečakali, že nástupca s označením 206 tento výkon poľahky prekoná. Aktuálne má Peugeot na konte 6,5 milióna vyrobených „dvestošestiek“. Po predstavení radu 207 sa zdalo, že jeho starší súrodenec pomaly zmizne do zabudnutia.
Opak je ale pravdou, francúzska automobilka mu po viac ako desiatich rokoch výroby venovala rozsiahly facelift. Novinka doplní už aj tak široké portfólio značky v dvoch najnižších segmentoch na trhu. Pre ľudí hľadajúcich výlučne mestské vozidlo je určený model 107, kto hľadí aj na imidž zvolí 1007. Mladé rodiny uprednostnia „dospelú“ 207-čku. 206+ má za úlohu osloviť zákazníkov citlivých na cenu auta, ale zároveň hľadajúcich dostatočnú priestorovú ponuku i výbavu.
Známa tvár…
Modernizácia sa dotkla v prvom rade názvu auta. K tradičnému označeniu 206 pribudlo znamienko +. Francúzsky výrobca akoby chcel naznačiť, že vynovený model zákazníkovi ponúkne v porovnaní s predchodcom niečo naviac.
Má sebavedomejší výraz vďaka výraznejším tvarom prednej časti. Nový nárazník s veľkým otvorom privádzajúcim vzduch do motorového priestoru, veľké svetlomety a ozdobná mriežka z logom francúzskeho výrobcu sú na nerozoznanie od novšieho modelu 207, ktorý patrí k najpredávanejším automobilom v Európe.
Dizajnéri zachovali aj odkaz pôvodnej „dvestošestky“ v podobe dvojitého nasávacieho otvoru na kapote motora. Vzadu pribudol nový nárazník s hranatejším tvarom čiernej oterovej lišty. Koncové svetlá si svoj tvar zachovali. Zmenila sa ale ich grafika, ktorá čiastočne imituje použitie diódovej techniky.
…aj palubná doska
Oblé tvary palubnej dosky z druhej polovice 90-tych rokov vyšli z módy. Nahradila ju preto nová. Štylisticky vychádza z Peugeotu 207, kvalitou použitých materiálov za ním zaostáva, kvôli snahe dosiahnuť čo najnižšiu nadobúdaciu hodnotu vozidla.
Z pôvodnej „dvestošestky“ zostali zachované iba ovládače ventilácie, sedadlá a výplne dverí. Ponuka miesta v interiéri ostáva na nezmenenej úrovni. Batožinový priestor troj- a päťdverového hatchbacku so základným objemom 245 litrov je možné sklopením zadných operadiel navýšiť na 992 l.
Osvedčená technika
Nový Peugeot 206+ od uplynulého roka predávajú na trhoch Južnej Ameriky a v Číne, kde nesie označenie 207 a zákazníci majú k dispozícii aj karosársku verziu kombi a sedan. Európania sa musia uspokojiť s hatchbackom.
Na pohon budú slúžiť dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec, kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najmä pre pohyb v meste je určená základná motorizácia s objemom 1,1 l (44 kW/60 k). Vyšším výkonom - 55 kW (75 k) - disponuje agregát 1,4 l. Zákazníci hľadiaci najmä na čo najnižšiu palivovú spotrebu si vyberú osvedčený turbodiesel 1,4 HDi (50 kW/68 k) vybavený priamym vstrekovaním paliva common rail. Jeho pýchou je okrem iného aj hodnota emisií CO2 stlačená na hranicu 110 g/km. Paleta poháňacích jednotiek sa bude na jednotlivých trhoch líšiť.
Svetová premiéra v Lipsku, slovenská v Bratislave
Výroba 206+ prebieha v závode Peugeot vo francúzskom Mulhouse. Na niektorých trhoch už novinku začali predávať napriek tomu, že oficiálnu výstavnú premiéru absolvuje až na autosalóne AMI 2009 v Lipsku. Najnovší lev z Francúzska slovenským zákazníkom prvýkrát odhalia na Bratislavskom autosalóne. Ceny sú však známe už dnes. Začínajú od hranice 8250 eur.