SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Peugeot vytvoril ľudový hatchback. Z obľúbenej dvestošestky

Predajné úspechy Dacie Sandero konkurencii nedávajú spávať. Najnovšie aj Peugeot prichádza s dôkladne modernizovaným modelom 206.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot vie, ako vytvoriť ľudové auto. Legendárny model 205 zbiehal z výrobných pásov celých 14 rokov a dokopy vzniklo 5,3 milióna exemplárov. Ani najväčší optimisti nečakali, že nástupca s označením 206 tento výkon poľahky prekoná. Aktuálne má Peugeot na konte 6,5 milióna vyrobených „dvestošestiek“. Po predstavení radu 207 sa zdalo, že jeho starší súrodenec pomaly zmizne do zabudnutia.

Opak je ale pravdou, francúzska automobilka mu po viac ako desiatich rokoch výroby venovala rozsiahly facelift. Novinka doplní už aj tak široké portfólio značky v dvoch najnižších segmentoch na trhu. Pre ľudí hľadajúcich výlučne mestské vozidlo je určený model 107, kto hľadí aj na imidž zvolí 1007. Mladé rodiny uprednostnia „dospelú“ 207-čku. 206+ má za úlohu osloviť zákazníkov citlivých na cenu auta, ale zároveň hľadajúcich dostatočnú priestorovú ponuku i výbavu.

Známa tvár…

Modernizácia sa dotkla v prvom rade názvu auta. K tradičnému označeniu 206 pribudlo znamienko +. Francúzsky výrobca akoby chcel naznačiť, že vynovený model zákazníkovi ponúkne v porovnaní s predchodcom niečo naviac.

Má sebavedomejší výraz vďaka výraznejším tvarom prednej časti. Nový nárazník s veľkým otvorom privádzajúcim vzduch do motorového priestoru, veľké svetlomety a ozdobná mriežka z logom francúzskeho výrobcu sú na nerozoznanie od novšieho modelu 207, ktorý patrí k najpredávanejším automobilom v Európe.

Dizajnéri zachovali aj odkaz pôvodnej „dvestošestky“ v podobe dvojitého nasávacieho otvoru na kapote motora. Vzadu pribudol nový nárazník s hranatejším tvarom čiernej oterovej lišty. Koncové svetlá si svoj tvar zachovali. Zmenila sa ale ich grafika, ktorá čiastočne imituje použitie diódovej techniky.

…aj palubná doska

Oblé tvary palubnej dosky z druhej polovice 90-tych rokov vyšli z módy. Nahradila ju preto nová. Štylisticky vychádza z Peugeotu 207, kvalitou použitých materiálov za ním zaostáva, kvôli snahe dosiahnuť čo najnižšiu nadobúdaciu hodnotu vozidla.

Z pôvodnej „dvestošestky“ zostali zachované iba ovládače ventilácie, sedadlá a výplne dverí. Ponuka miesta v interiéri ostáva na nezmenenej úrovni. Batožinový priestor troj- a päťdverového hatchbacku so základným objemom 245 litrov je možné sklopením zadných operadiel navýšiť na 992 l.

Osvedčená technika

Nový Peugeot 206+ od uplynulého roka predávajú na trhoch Južnej Ameriky a v Číne, kde nesie označenie 207 a zákazníci majú k dispozícii aj karosársku verziu kombi a sedan. Európania sa musia uspokojiť s hatchbackom.

Na pohon budú slúžiť dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec, kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najmä pre pohyb v meste je určená základná motorizácia s objemom 1,1 l (44 kW/60 k). Vyšším výkonom - 55 kW (75 k) - disponuje agregát 1,4 l. Zákazníci hľadiaci najmä na čo najnižšiu palivovú spotrebu si vyberú osvedčený turbodiesel 1,4 HDi (50 kW/68 k) vybavený priamym vstrekovaním paliva common rail. Jeho pýchou je okrem iného aj hodnota emisií CO2 stlačená na hranicu 110 g/km. Paleta poháňacích jednotiek sa bude na jednotlivých trhoch líšiť.

Svetová premiéra v Lipsku, slovenská v Bratislave

Výroba 206+ prebieha v závode Peugeot vo francúzskom Mulhouse. Na niektorých trhoch už novinku začali predávať napriek tomu, že oficiálnu výstavnú premiéru absolvuje až na autosalóne AMI 2009 v Lipsku. Najnovší lev z Francúzska slovenským zákazníkom prvýkrát odhalia na Bratislavskom autosalóne. Ceny sú však známe už dnes. Začínajú od hranice 8250 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 083
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 862
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 048
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 092
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 586
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 353
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 686
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 313
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 975
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 080
  5. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 053
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 037
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 942
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 896
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu