SME

Peugeot vytvoril ľudový hatchback. Z obľúbenej dvestošestky

Predajné úspechy Dacie Sandero konkurencii nedávajú spávať. Najnovšie aj Peugeot prichádza s dôkladne modernizovaným modelom 206.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot vie, ako vytvoriť ľudové auto. Legendárny model 205 zbiehal z výrobných pásov celých 14 rokov a dokopy vzniklo 5,3 milióna exemplárov. Ani najväčší optimisti nečakali, že nástupca s označením 206 tento výkon poľahky prekoná. Aktuálne má Peugeot na konte 6,5 milióna vyrobených „dvestošestiek“. Po predstavení radu 207 sa zdalo, že jeho starší súrodenec pomaly zmizne do zabudnutia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opak je ale pravdou, francúzska automobilka mu po viac ako desiatich rokoch výroby venovala rozsiahly facelift. Novinka doplní už aj tak široké portfólio značky v dvoch najnižších segmentoch na trhu. Pre ľudí hľadajúcich výlučne mestské vozidlo je určený model 107, kto hľadí aj na imidž zvolí 1007. Mladé rodiny uprednostnia „dospelú“ 207-čku. 206+ má za úlohu osloviť zákazníkov citlivých na cenu auta, ale zároveň hľadajúcich dostatočnú priestorovú ponuku i výbavu.

SkryťVypnúť reklamu

Známa tvár…

Modernizácia sa dotkla v prvom rade názvu auta. K tradičnému označeniu 206 pribudlo znamienko +. Francúzsky výrobca akoby chcel naznačiť, že vynovený model zákazníkovi ponúkne v porovnaní s predchodcom niečo naviac.

Má sebavedomejší výraz vďaka výraznejším tvarom prednej časti. Nový nárazník s veľkým otvorom privádzajúcim vzduch do motorového priestoru, veľké svetlomety a ozdobná mriežka z logom francúzskeho výrobcu sú na nerozoznanie od novšieho modelu 207, ktorý patrí k najpredávanejším automobilom v Európe.

Dizajnéri zachovali aj odkaz pôvodnej „dvestošestky“ v podobe dvojitého nasávacieho otvoru na kapote motora. Vzadu pribudol nový nárazník s hranatejším tvarom čiernej oterovej lišty. Koncové svetlá si svoj tvar zachovali. Zmenila sa ale ich grafika, ktorá čiastočne imituje použitie diódovej techniky.

SkryťVypnúť reklamu

…aj palubná doska

Oblé tvary palubnej dosky z druhej polovice 90-tych rokov vyšli z módy. Nahradila ju preto nová. Štylisticky vychádza z Peugeotu 207, kvalitou použitých materiálov za ním zaostáva, kvôli snahe dosiahnuť čo najnižšiu nadobúdaciu hodnotu vozidla.

Z pôvodnej „dvestošestky“ zostali zachované iba ovládače ventilácie, sedadlá a výplne dverí. Ponuka miesta v interiéri ostáva na nezmenenej úrovni. Batožinový priestor troj- a päťdverového hatchbacku so základným objemom 245 litrov je možné sklopením zadných operadiel navýšiť na 992 l.

Osvedčená technika

Nový Peugeot 206+ od uplynulého roka predávajú na trhoch Južnej Ameriky a v Číne, kde nesie označenie 207 a zákazníci majú k dispozícii aj karosársku verziu kombi a sedan. Európania sa musia uspokojiť s hatchbackom.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon budú slúžiť dva zážihové a jeden vznetový štvorvalec, kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najmä pre pohyb v meste je určená základná motorizácia s objemom 1,1 l (44 kW/60 k). Vyšším výkonom - 55 kW (75 k) - disponuje agregát 1,4 l. Zákazníci hľadiaci najmä na čo najnižšiu palivovú spotrebu si vyberú osvedčený turbodiesel 1,4 HDi (50 kW/68 k) vybavený priamym vstrekovaním paliva common rail. Jeho pýchou je okrem iného aj hodnota emisií CO2 stlačená na hranicu 110 g/km. Paleta poháňacích jednotiek sa bude na jednotlivých trhoch líšiť.

Svetová premiéra v Lipsku, slovenská v Bratislave

Výroba 206+ prebieha v závode Peugeot vo francúzskom Mulhouse. Na niektorých trhoch už novinku začali predávať napriek tomu, že oficiálnu výstavnú premiéru absolvuje až na autosalóne AMI 2009 v Lipsku. Najnovší lev z Francúzska slovenským zákazníkom prvýkrát odhalia na Bratislavskom autosalóne. Ceny sú však známe už dnes. Začínajú od hranice 8250 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 360
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 406
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 793
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 501
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 428
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 188
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 096
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 810
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 257
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu