SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

História: Elektromobily Mitsubishi majú tridsať rokov

Mitsubishi pracuje na vývoji vozidiel s elektrickým pohonom viac ako tri desaťročia. Prototypy začali vznikať v 70. rokoch minulého storočia.

Potenciál systému MIEV reprezentuje Lancer Evolution, ktorý má v každom náboji zabudovaný elektromotor s výkonom 50 kW.Potenciál systému MIEV reprezentuje Lancer Evolution, ktorý má v každom náboji zabudovaný elektromotor s výkonom 50 kW. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Prvý elektromobil s trojicou diamantov v znaku sa na japonských cestách objavil v roku 1994. Šlo o upravený sedan Libero, u nás známy pod názvom Lancer. Automobil využívali prevažne miestne úrady, firmy a niekoľko kusov putovalo aj k súkromným záujemcom. Mitsubishi žalo s elektrickým pohonom úspechy nielen medzi zákazníkmi.

Športiak FTO EV v roku 1999 za 24 hodín najazdil 2142,3 km, čím dosiahol nový svetový rekord. Žiadny iný elektromobil predtým nezvládol prejsť takú porciu kilometrov za jediný deň. Podobné kupé - Mitsubishi Eclipse EV - slávilo úspech na zvláštnej rallye, určenej výhradne pre elektromobily.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Elektromotor v kolese

Nová technológia MiEV (Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle) s elektromotormi zabudovanými priamo v nábojoch kolies, na japonskom trhu debutovala v roku 2005. Prvý zástupca pokrokového riešenia pohonu je model Colt EV s motormi umiestnenými v nábojoch zadných kolies. Na jedno nabitie lítiovo-iónových článkov zvládne absolvovať 150 kilometrov a vyvinie najvyššiu rýchlosť 150 km/h. Elektrický Colt stojí v prepočte za 14 288 eur.

Zavedú ich do praxe

Najnovšie poznatky konštruktérov stelesňujú koncepčné automobily radu i MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle). Hromadne produkované elektrické vozidlo Mitsubishi sa má na svetových trhoch objaviť už v blízkej budúcnosti. Momentálne sa s jeho hromadnou prevádzkou začína v uliciach Monte Carla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 603
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 040
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 956
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 607
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 265
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 894
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 497
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


2 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


21 h
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  2. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  3. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  4. Štefan Vidlár: KET
  5. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  6. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  7. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  8. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 542
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 780
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 678
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 5 023
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 544
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 930
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 452
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 424
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu