SME

História: Elektromobily Mitsubishi majú tridsať rokov

Mitsubishi pracuje na vývoji vozidiel s elektrickým pohonom viac ako tri desaťročia. Prototypy začali vznikať v 70. rokoch minulého storočia.

Potenciál systému MIEV reprezentuje Lancer Evolution, ktorý má v každom náboji zabudovaný elektromotor s výkonom 50 kW.Potenciál systému MIEV reprezentuje Lancer Evolution, ktorý má v každom náboji zabudovaný elektromotor s výkonom 50 kW. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Prvý elektromobil s trojicou diamantov v znaku sa na japonských cestách objavil v roku 1994. Šlo o upravený sedan Libero, u nás známy pod názvom Lancer. Automobil využívali prevažne miestne úrady, firmy a niekoľko kusov putovalo aj k súkromným záujemcom. Mitsubishi žalo s elektrickým pohonom úspechy nielen medzi zákazníkmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Športiak FTO EV v roku 1999 za 24 hodín najazdil 2142,3 km, čím dosiahol nový svetový rekord. Žiadny iný elektromobil predtým nezvládol prejsť takú porciu kilometrov za jediný deň. Podobné kupé - Mitsubishi Eclipse EV - slávilo úspech na zvláštnej rallye, určenej výhradne pre elektromobily.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Elektromotor v kolese

Nová technológia MiEV (Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle) s elektromotormi zabudovanými priamo v nábojoch kolies, na japonskom trhu debutovala v roku 2005. Prvý zástupca pokrokového riešenia pohonu je model Colt EV s motormi umiestnenými v nábojoch zadných kolies. Na jedno nabitie lítiovo-iónových článkov zvládne absolvovať 150 kilometrov a vyvinie najvyššiu rýchlosť 150 km/h. Elektrický Colt stojí v prepočte za 14 288 eur.

Zavedú ich do praxe

Najnovšie poznatky konštruktérov stelesňujú koncepčné automobily radu i MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle). Hromadne produkované elektrické vozidlo Mitsubishi sa má na svetových trhoch objaviť už v blízkej budúcnosti. Momentálne sa s jeho hromadnou prevádzkou začína v uliciach Monte Carla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 15 021
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 483
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 8 220
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 149
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 105
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 382
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 297
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 763
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Prúty kráľa, naivita národa: Prečo sú v našej ríši rozbroje dôležitejšie ako chlieb?
  2. Vladimír Krátky: Fico : „ Zadarmo nepôjde žiadna smrtiaca pomoc na Ukrajinu ! “
  3. Katka Želinská: Hĺbky a hlbiny
  4. Martin Sečkár: Sklenený Strop
  5. Ivan Čáni: Danko mohol ruinovať štátne rozpočty viac ako Hlas SD trinástymi dôchodkami.
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik písal čurillovcom o strachu z inšpekcie
  7. Jakub Cipko: Je právo na výhradu vo svedomí len konzervatívny strašiak?
  8. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 15 008
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 822
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 456
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 266
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 084
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 783
  7. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 5 383
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 051
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
reklama
SkryťZatvoriť reklamu