Druhá a záverečná etapa Start Autó Rally Eger mala na programe trať obsahujúcu štyri rýchlostné skúšky s dĺžkou bezmála 79 kilometrov. Karty v rámci hodnotenia majstrovstiev Slovenska boli rozdané jasne. Vedúci muž priebežného poradia - Jozef Béreš jr. - v sobotu prišiel o najväčšieho súpera, Poliaka Grzegorza Grzyba, ktorý musel odstúpiť po problémoch s prevodovkou. Béreš vstúpil do záverečného dňa podujatia s cieľom ustrážiť si viac ako 40 sekundový náskok pred najbližším prenasledovateľom - Igorom Drotárom.
Napokon sa mu to bez väčších problémov podarilo a v cieli spolu so spolujazdcom Róbertom Müllerom oslavoval vydarený prvý krok na ceste za obhajobou minuloročného titulu majstra Slovenska. Striebro si z Egera odniesli Drotár s Bánocim a bronz domáca dvojica Hadik - Juhász.
Chvála v top 10 Posádka denníka SME s Rasťom Chválom za volantom a Zuzanou Lieskovcovou na „horúcom“ sedadle spolujazdca vyrážala do posledného dňa z priebežnej štrnástej pozície. Ani tentokrát im nebolo súdené odjazdiť plný počet meraných kilometrov, keďže v záverečnom teste havarovalo maďarské duo Tobak - Vinoczai a všetky posádky štartujúce za ním absolvovali na danom úseku voľný prejazd.
Napriek tomu si Chvála v záverečnej etape dokázal vylepšiť svoju pozíciu a do cieľa pri premiérovom vystúpení za volantom Mitsubishi Lancer Evo IX dorazil na peknom ôsmom mieste.
Auto bolo v poriadku Výsledky rely v Maďarsku poznačili početné havárie a poruchy áut na dlhých rovinách. Posádka SME jazdila na aute prenajatom od automobilového pretekára Milana Lišku z Plzne, ktorý s ním štartoval na Rallye Monte Carlo a teraz sa rozhodol vyjsť v ústrety posádke zo Slovenska. Sám sa zúčastnil testov a konzultoval s Rasťom spôsob jazdy na novom aute. O technickú prípravu Mitsubishi Evo IX. sa po vydarenom minulom roku opäť staral ďalší bývalý pretekár Jiří Pertlíček so svojím tímom. Auto fungovalo bez jedinej poruchy.
Technickí komisári si aj tohto roku vybrali zo štartového poľa pred samotným záverom súťaže auto posádky denníka SME na previerku. Vozidlo pripravované v Plzni spĺňalo všetky predpisy, takže posádka mohla podpísať protokol a vrátiť auto do cieľového parkoviska. Zo slovenských posádok musel náhodnou kotrolou prejsť aj špeciál Octavia WRC, ktorú pilotuje Igor Drotár.
Celkovým víťazom Spitzmüller V rámci absolútneho poradia triumfovali Spitzmüller a Kazár, ktorí ale do posledných kilometrov museli odolávať tlaku posádky Herczik - Baranyai. Napokon ich v cieli od seba delilo 13,8 sekundy. Tretiu priečku obsadili Érdi jr s Csokóm. Najlepší zo Slovákov - Béreš jr. - skončil v celkovom poradí na solídnej šiestej priečke.
Majstrovstvá Slovenska v automobilových súťažiach budú pokračovať na prelome apríla a mája (30.4. - 1.5.) v Prešove. Druhé podujatie maďarského šampionátu sa uskutoční v termíne 24. - 26. apríla v Miskolci.
Rely Eger - celkové poradie: 1. Spitzmüller/Kazár (H) Mitsubishi Lancer WRC 1:13:04,0 h,
2. Herczik/Baranyai (H) Subaru Impreza WRC +13,8 s,
3. Érdi/Csokó (H) Subaru Impreza WRC +1:20,2 min,
4. „ASI“/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:48,0 min,
5. Hideg/Kerék (H) Mitsubishi Lancer Evo VI +3:09,0 min,
6. Béreš/Müller (SK) Peugeot 207 S2000 +3:56,4 min,
7. Drotár/Bánoci (SK) Škoda Octavia WRC +4:47,1 min,
8. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +6:05,7 min,
9. Trencsényi/Trencsényi (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +6:06,5 min,
10. Osváth/Farnadi (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +6:10,4 min.