BRATISLAVA. Sedem rokov sa vo výrobe udržala prvá generácia SUV Kia Sorento. Jej rovnomenný nástupca je s rozmermi 4685 x 1885 x 1710 mm dlhší a širší. Kórejci ho radia do nového segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle). Doménou novinky je jazda po spevnených vozovkách.
Má platformu s nezávislým zavesením kolies - vpredu typu McPherson, vzadu viacprvkovú nápravu. Pohyb v ľahšom teréne vodičovi okrem pohonu všetkých kolies uľahčí aj rad elektronických pomocníkov, ktorí sú pripravení asistovať mu pri pohýnaní sa v kopci (HAC), zvládnuť prudšie klesanie (DBC) alebo predísť šmyku (ESC). Nové Sorento môže byť vybavené aj systémom kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS).
Do útrob sebavedomo tvarovanej karosérie sa zmestí až sedem pasažierov. Pohon auta zabezpečuje jeden zo štyroch motorov. V Európe budú k dispozícii iba dva - zážihový štvorvalec s objemom 2,4 l (129 kW/175 k) a turbodiesel 2,2 l (147 kW/200 k). Výhradne pre domáci trh je určený šesťvalec 2,7 l (121 kW/165 k), schopný spaľovať okrem benzínu aj skvapalnený ropný plyn (LPG). Americkí zákazníci si Sorento môžu objednať v kombinácii so šesťvalcovým agregátom 3,5 l (206 kW/280 k).
KND-5 Concept
Juhokórejská automobilka Kia plánuje na budúci rok začať predávať nový sedan vyššej strednej triedy. Vychádzať bude zo štúdie Kia KND-5 predstavenej v Soule. Vozidlo s dĺžkou 4945 mm má karosériu pripomínajúcu štvordverové kupé. Výrobca koncept okorenil panoramatickou sklenenou strechou, svetlami s diódovou technológiou a diskami s priemerom 20 palcov. Biela nie je iba karoséria, ale aj väčšia časť vnútorného priestoru.
Pod prednou kapotou sa ukrýva šesťvalec Lambda s objemom 3,5 l, produkujúci výkon 202 kW (275 k). Sériová verzia, ktorá pravdepodobne dostane označenie Kia VG, bude v ponuke aj s menším agregátom - štvorvalcom Theta s objemom 2,4 l. Či sa tento automobil objaví aj na trhoch v Európe zatiaľ nie je známe.
Forte LPi Hybrid Concept
Nemenej zaujímavou štúdiou, ktorá sa ale čoskoro objaví v sériovej výrobe, je sedan Forte s hybridným pohonom. Pozornosť na výstavisku pútal nielen výrazným žlto-zeleným lakom karosérie, ale hlavne technikou ukrytou v jeho útrobách. Kórejskí technici upravili benzínový štvorvalec Gamma s objemom 1,6 l (84 kW/114 k) tak, aby bol schopný spaľovať aj plyn (LPG). Spoločnosť mu pod prednou kapotou robí elektromotor. Krútiace momenty oboch agregátov prenáša bezstupňová prevodovka CVT na predné kolesá.
Podľa meraní výrobcu vozidlo poháňané benzínom, plynom a elektrickou energiou prejde na jeden liter LPG vzdialenosť 17,2 kilometra, s rovnakým množstvom benzínu absolvuje 21,5 km. Kia model Forte LPi Hybrid plánuje začať predávať už v auguste. Zatiaľ ale iba na domácom trhu. Pôjde o prvý hromadne produkovaný automobil využívajúci polymérové lítiové batérie. V porovnaní s lítiovo-iónovými článkami sú výkonnejšie a zároveň kompaktnejšie.
Forte LPi Hybrid Concept patrí do radu ekologicky ladených výrobkov - Eco Dynamics - značky Kia. Kórejci pri príležitosti autosalónu v Soule oznámili, že v roku 2011 predstavia sedan strednej triedy s hybridným pohonom a o rok neskôr aj sériové vozidlo jazdiace na vodík.