SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Prešovskí krajskí cestári začali opravovať výtlky na komunikáciách

Prešovský samosprávny kraj potrebuje opraviť približne 38 000 metrov štvorcových vozoviek, ktoré sú po zime plné výtlkov. Ako uviedla hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková, na rekonštrukciu ...

PREŠOV. Prešovský samosprávny kraj potrebuje opraviť približne 38 000 metrov štvorcových vozoviek, ktoré sú po zime plné výtlkov. Ako uviedla hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková, na rekonštrukciu narušených vozoviek budú potrebovať 4 800 ton obaľovacej zmesi. S prácami začali od apríla na miestach, kde teplota neklesla pod päť stupňov. Prioritou sú cesty 1. triedy a úseky so zvýšenou intenzitou dopravy. Dôsledky zimy sa mimoriadne nepriaznivo podpísali na stave komunikácií v okresoch Poprad a Stará Ľubovňa. Správa a údržba ciest (SÚC) PSK má vypracovaný harmonogram prác na tri mesiace dopredu. V prípade potreby budú cestári pracovať aj počas letnej sezóny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

SÚC PSK môže do opráv výtlkov nasadiť denne 200 zamestnancov s potrebnou technikou. Obnova komunikácií sa bude robiť v obciach Snakov, Hrabské, Vyšný Tvarožec, Nižný Tvarožec, Bogliarka, Lukov, Kríže, Hudcovce, Pčoliné, Jasenov, Malý Šariš, Jarovnice, Chminianske Jakubovany, Lačnov, Ovčie, Hniezdne, Stráňany, Veľký Lipník, Reľov, Ďurková, Jarabiná, Banské, Cabov a ďalších, prakticky na celom území kraja.

Ako informovala Fitzeková, PSK spravuje 2 484 km ciest II. a III. triedy. Na nákup obaľovanej zmesi a opravu výtlkov vynaložili vlani 467 000 eur. „Po pripočítaní vlastných nákladov SÚC PSK sa celkový objem financií na opravu výtlkov v minulom roku vyšplhal na 710 000 eur,“ uviedla hovorkyňa. Približne s rovnakou sumou počítajú aj v tomto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Cestnú sieť prevzal PSK od štátu v roku 2004. V tom čase bolo 49,7 % ciest v nevyhovujúcom alebo havarijnom stave. Tento stav riešil PSK zabezpečením finančných prostriedky zo zdrojov Európskej investičnej banky, PPP projektov a momentálne i z ROP a programu Interreg medzi Poľskou republikou a Ukrajinou. „Aj napriek týmto finančným injekciám presahujúcim sumu 56,44 mil. € je stav v niektorých úsekoch ciest zrelý na komplexnú rekonštrukciu,“ skonštatovala Fitzeková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 15 976
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 256
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 963
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 916
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 823
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


23 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (II.) Stretnutie s mamou...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 585
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 404
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 270
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 095
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 798
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 022
  7. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 899
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu