ní pred prekážkou.
Pretáčavý šmyk elektronika koriguje pribrzdením predného kolesa, ktoré sa nachádza na vonkajšej časti zákruty, nedotáčavosť pribrzdením zadného kolesa vo vnútri zákruty. Dodatočne stabilizačný systém dokáže obmedziť výkon motora, aby došlo k zníženiu rýchlosti vozidla.
Elektronické zariadenie schopné predchádzať šmyku zaviedla do sériovej výroby ako prvá automobilka Mitsubishi. V roku 1990 ho začali montovať do sedanu Diamante/Sigma. Systém TCS prostredníctvom niekoľkých senzorov sledoval najdôležitejšie časti vozidla. Ak napríklad pri prejazde zákruty došlo k veľkému náklonu karosérie, elektronika privrela škrtiacu klapku motora, čím sa znížil jeho výkon a tým aj rýchlosť vozidla. TCS nedokázalo skorigovať vzniknutú krízovú situáciu, ale snažilo sa jej predísť.
Pokrokovejšie zariadenie - používané s miernymi zmenami dodnes - vyvinul stuttgartský výrobca Mercedes-Benz v spolupráci so spoločnosťou Bosch. Ich “Elektronisches Stabilitätsprogramm“ alebo ESP dal všeobecné pomenovanie systému, ktorý každá automobilka označuje vlastným názvom. ESP prvýkrát začali inštalovať na jeseň roku 1995 do limuzíny Mercedes-Benz triedy S W140. Od augusta 1999 je súčasťou základnej výbavy každého osobného vozidla tejto značky.
S niekoľkomesačným oneskorením sa stabilizačný program dostal do ponuky ďalších producentov, na čele s BMW a Toyotou. „Ak by boli všetky autá vybavené stabilizačným programom, dalo by sa zabrániť ročne viac ako 20 tisícom ťažkých dopravných nehôd s viac ako 27 tisíc obeťami“, konštatuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler, Dr. Thomas Weber.
Európsky parlament v marci tohto roka schválil povinnosť montovať systém ESP od novembra roku 2011 do všetkých nových modelov osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. V novembri 2014 už musí byť ESP súčasťou každého registrovaného nového automobilu.