MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Spojenie tradičnej českej značky Škoda s automobilkou Volkswagen prinieslo modernizáciu a rast výroby. Od historického spojenia v roku 1991 zišlo z výrobných liniek sedem miliónov automobilov s logom Škoda.
Transformáciu automobilky začal Favorit, vyrábaný od roku 1988 až do roku 1994. Po tom prišla na rad Felícia. Zásadná zmena prišla v roku 1996 s modelom Škoda Octavia, ktorá sa teší veľkej obľube zákazníkov a dodnes sa vyrába pod označením Tour.
Octavia a Fabia v kurze
Prvá Octavia prešla výraznejšou modernizáciou v roku 2004. K základným verziám neskôr pribudol športový model RS a terénny Scout. Nemenej významným modelom v novodobej histórii je Fabia. Prvý krát ju predstavili vo Frankfurte v roku 1999.
Dopomohli Superb a Roomster
V roku 2001 vstúpila Škoda Auto do segmentu vyššej strednej triedy s modelom Škoda Superb. Vlajková loď českej automobilky sa dočkala svojho nástupcu. Vlani prišiel na trh Superb so systémom otvárania piatych dverí TwinDoor. Okrem toho sa na siedmych miliónoch vyrobených kusov podieľal aj Roomster, ktorého výroba začala v roku 2006.
Favorit | 768.690 vozidiel | 1991 – 1995 |
Felicia | 1.420.441 vozidiel | 1994 – 2001 |
Octavia Tour | 1.389.546 vozidiel | 1996 – súčasnosť |
Fabia | 1.788.063 vozidiel | 1999 – 2008 |
Superb | 136.068 vozidiel | 2001 – 2008 |
Octavia | 900.535 vozidiel | 2004 – súčasnosť |
Roomster | 157.834 vozidiel | 2006 – súčasnosť |
Fabia II. gen. | 407.634 vozidiel | 2006 – súčasnosť |
Superb II. gen. | 31.189 vozidiel | 2008 – súčasnosť |
Spolu | 7.000.000 vozidiel |
Autor: rch,škoda