SME

Škoda pustila do sveta sedem miliónov áut

Po nežnej revolúcii nastal v škodovke zvrat. Pod krídlami koncernu Volkswagen rozšírila počet modelov o moderné autá. Každým rokom vzrastala výroba, až česká automobilka vyrobila sedemmiliónte vozidlo. Najžiadanejšia je Fabia.

Škoda v novodobej histórii vyrobila sedem miliónov áut. Jej cieľom ostáva vyprodukovať v jednom roku milión áut.Škoda v novodobej histórii vyrobila sedem miliónov áut. Jej cieľom ostáva vyprodukovať v jednom roku milión áut. (Zdroj: Škoda)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Spojenie tradičnej českej značky Škoda s automobilkou Volkswagen prinieslo modernizáciu a rast výroby. Od historického spojenia v roku 1991 zišlo z výrobných liniek sedem miliónov automobilov s logom Škoda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Transformáciu automobilky začal Favorit, vyrábaný od roku 1988 až do roku 1994. Po tom prišla na rad Felícia. Zásadná zmena prišla v roku 1996 s modelom Škoda Octavia, ktorá sa teší veľkej obľube zákazníkov a dodnes sa vyrába pod označením Tour.

Octavia a Fabia v kurze

Prvá Octavia prešla výraznejšou modernizáciou v roku 2004. K základným verziám neskôr pribudol športový model RS a terénny Scout. Nemenej významným modelom v novodobej histórii je Fabia. Prvý krát ju predstavili vo Frankfurte v roku 1999.

SkryťVypnúť reklamu

Dopomohli Superb a Roomster

V roku 2001 vstúpila Škoda Auto do segmentu vyššej strednej triedy s modelom Škoda Superb. Vlajková loď českej automobilky sa dočkala svojho nástupcu. Vlani prišiel na trh Superb so systémom otvárania piatych dverí TwinDoor. Okrem toho sa na siedmych miliónoch vyrobených kusov podieľal aj Roomster, ktorého výroba začala v roku 2006.


Favorit 768.690 vozidiel 1991 – 1995
Felicia 1.420.441 vozidiel 1994 – 2001
Octavia Tour 1.389.546 vozidiel 1996 – súčasnosť
Fabia 1.788.063 vozidiel 1999 – 2008
Superb 136.068 vozidiel 2001 – 2008
Octavia 900.535 vozidiel 2004 – súčasnosť
Roomster 157.834 vozidiel 2006 – súčasnosť
Fabia II. gen. 407.634 vozidiel 2006 – súčasnosť
Superb II. gen. 31.189 vozidiel 2008 – súčasnosť
Spolu 7.000.000 vozidiel

Autor: rch,škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 588
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 504
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 835
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 712
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 884
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 887
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 423
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 841
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 440
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 130
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 467
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu