SME

Mitsubishi hľadá efektívnejšie cesty

Automobilka Mitsubishi ospravedlnila svoju neúčasť na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Po rokoch dominantného postavenia v Rally Dakar opustila aj túto sériu. Všetko z dôvodu finančnej krízy a predbežných opatrení v záujme efektívnejšieho využitia finan

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Ušetrené peniaze plánuje použiť na podporu dílerskej siete a vývoj nových produktov. Aké ďalšie opatrenia prijala automobilka v súvislosti s krízou a na aké novinky sa môžeme tešiť v blízkej budúcnosti, opýtali sme sa počas ženevského autosalónu prezidenta Mitsubishi Motors Corporation, pána Osamu Masuko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aká je stratégia Mitsubishi pre vysporiadanie sa s hospodárskou krízou? Základom je predpoklad, že v tomto roku sa ekonomika ešte nespamätá, ale dôležité je, aby sme boli pripravení, keď sa tak stane.

SkryťVypnúť reklamu

Urýchlite vývoj a uvedenie niektorých nových modelov na trh, aby ste zabezpečili výrobu vo vašich fabrikách? Našou stratégiou je skrátiť čas vývoja a prísť na trh s menšími, úspornejšími a ekologickejšími modelmi.

Znamená to, že sa v budúcnosti budete zameriavať skôr na menšie segmenty? Prípadne na vypĺňanie medzier medzi nimi v podobe malých crossoverov? Presne tak, budeme sa koncentrovať na segmenty A,B a C.

Konkrétne ktoré modely chcete predstaviť v blízkej budúcnosti? V B segmente máme v súčasnosti Colt, v C segmente celú modelovú rodinu Lancer a Outlander. . Čiže v súčasnosti pracujeme na malom automobile A segmentu.

Plánujete aj uvedenie kompaktného SUV alebo Crossovera? Dostane koncept xC sériovú podobu? Áno, začiatkom budúceho roka plánujeme odštartovať jeho predaj.

SkryťVypnúť reklamu

Aj v Európe? Určite aj v Európe, ale vyrábať ho budeme v Japonsku.

Bude to „štvorkolka“, alebo vozidlo len s predným náhonom? Oboje.

Budete doň montovať aj naftový motor? Na výber bude benzínový aj naftový agregát.

Spomínali ste malý automobil A segmentu. Mali ste tým na mysli elektromobil? Nie, poháňať ho budú benzínové motory s objemom 1,0 a 1,3 l.

Kde ho plánujete vyrábať? Ešte nepadlo rozhodnutie

Nedávno ste uviedli do predaja model Colt so stop&go systémom. Plánujete túto technológiu zaviesť aj do ostatných modelov? A ktorý bude ďalší? Systém stop&go chceme upotrebiť pre čo najväčšie portfólio modelov. Najbližšie ho dostane Lancer a po ňom ďalšie modely.

Špecialista na terénne vozidlá a pohon 4x4 mení stratégiu a stále väčší dôraz kladie na nižšie segmenty, vrátane elektromobilov. To znamená, že v hľadaní alternatívnych pohonov preskakuje epochu hybridov a vrhá sa priamo na autá s nulovými emisiami, poháňané výhradne elektrinou.

SkryťVypnúť reklamu

Z dlhodobého hľadiska využitie potenciálu elektromobilov (vysoký krútiaci moment, okamžité zrýchlenie, nízke ťažisko) automobilka vníma ako základ novej dimenzie športového dedičstva Mitsubishi. Túto úlohu dnes plní napríklad koncept i MiEV SPORT AIR.

Bude ho už ponúkať aj faceliftovaný Outlander? Najprv príde facelift a neskôr, s časovým odstupom, doň začneme montovať aj stop&go.

Iba v kombinácii s benzínovým motorom alebo ho skombinujete aj s naftovým pohonom? Systém stop&go použijeme v kombinácii s oboma motormi, pretože v záujme znižovania emisií CO2 je stop&go veľkým krokom vpred.

Kedy začnete vyrábať a následne predávať nový 1,8-litrový turbodiesel vlastnej konštrukcie, ktorý nahradí dvojliter z dielne Volkswagen so vstrekovaním čerpadlo-tryska? Turbodiesel so vstrekovaním common rail a filtrom pevných častíc, spĺňajúci emisnú normu Euro5, plánujeme ho uviesť v novom fiškálnom roku 2009 (v Japonsku apríl 2009 – marec 2010). Najprv ho využijeme v rodine Lancer, ale postupne bude expandovať aj do ďalších modelov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviete povedať, presne v ktorom mesiaci to bude? O tom sme ešte nerozhodli.

A čo sa bude diať v menších objemových kategóriách? V súčasnosti je veľmi populárny downsizing. Rozmýšľate nad malými benzínovými a naftovými motormi s prepĺňaním? Malé benzínové turbomotory dávno máme, ale o ich nasadení v Európe zatiaľ neuvažujeme. Čo sa týka malého turbodieselového agregátu, ešte sme sa nerozhodli, či si ho vyvinieme sami alebo kúpime už existujúci motor od iného výrobcu.

Kedy začnete montovať šesťstupňovú manuálnu prevodovku v kombinácii s benzínovými motormi predávanými v Európe? Zatiaľ sme o tom neuvažovali.

Momentálne ste jediný japonský výrobca, ktorý montuje do svojich modelov len výškovo nastaviteľný volant. Už aj Subaru začalo s nastaviteľným volantom v dvoch osiach. Prečo je to tak? V minulosti sme robili výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant, ale v súčasnosti sme od toho upustili z dôvodu bezpečnosti v prípade kolízie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Považuje za šťastné riešenie prenášať unifikovanú masku z Lancera na ďalšie modely? Nebojíte sa, že tým stratia svoju jedinečnosť? Nová maska tvorí identitu Mitsubishi. Boli by sme radi, keby sa to zachovalo kvôli jednoznačnej identifikácii áut našej značky.

Vo vývoji elektromobilov ste veľmi aktívni a silní. Kedy predpokladáte uviesť na trh v Európe elektromobil i MiEV? Plánujete ešte rozšíriť porfólio elektrických áut? Do konca roka 2009 uvedieme i MiEV v európskych krajinách s pravostranným riadením, čiže napríklad vo Veľkej Británii. V krajinách s ľavostranným riadením by sme mali prísť na trh v druhej polovici roku 2010. Chceme vyvíjať aj ďalšie elektromobily.

Hľadáte aj ďalších partnerov pre výrobu a predaj elektromobilov okrem PSA? Pre elektromobily je dôležité znížiť výrobné náklady batérii a to sa dá len masovým predajom. Napriek tomu, ďalšieho partnera nehľadáme. Jeden úplne stačí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledná otázka. Opustili by ste sériu Rally Dakar aj keby ste tento rok vyhrali? Rozhodnutie neparticipovať na Rally Dakar v nasledujúcom období nie je závislé od výhry, či umiestnenia v spomínanej súťaži. Urobili sme ho v záujme efektívnejšieho využitia zdrojov.

Inovovaný Mitsubishi Outlander s tvárou Lancera sa práve v týchto dňoch predstavuje na autosalóne v New Yorku.

Autor: Zhováral sa: Michal Karpat

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 647
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 510
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 275
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 858
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 766
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 719
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 873
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 904
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 442
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 426
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 844
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 448
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 132
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 083
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 955
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu