SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Ekológia a luxus na autosalóne v Soule

Hyundai na domácej prehliadke v Soule ukázal dva ekologicky ladené koncepty Blue-Will a Elantra LPi Hybrid. Tretia generácia limuzíny Equus prezentuje vrchol luxusu a špičkových technológií na kórejský spôsob.

(Zdroj: Rudolf Karpat)

BRATISLAVA. Štúdia kompaktného štvormiestneho vozidla Hyundai Blue-Will naznačuje možnú podobu ekologicky ladeného rodinného auta budúcnosti. Karoséria tvarovaná s dôrazom na čo najnižší koeficient odporu vzduchu je čiastočne vyrobená z recyklovaných PET fliaš. „Eko plasty“ PLA a PA11 našli uplatnenie pri výrobe častí interiéru. Futuristický kokpit nehýri veľkým množstvom ovládačov. Všetky najdôležitejšie tlačidlá má vodič umiestnené na volante.

Štúdiu Blue-Will poháňa hybridný systém tvorený zážihovým štvorvalcom 1,6 Gamma II s priamym vstrekovaním benzínu (112 kW/152 k) a elektromotorom produkujúcim výkon 100 kW. Silu oboch agregátov na kolesá prenáša bezstupňová prevodovka CVT. Elektrická energia ukladaná do lítiových polymérových článkov vzniká nielen počas jazdy s uvoľneným akcelerátorom a počas brzdenia. Vyrába ju aj generátor pripojený k výfukovému potrubiu. Teplo z výfukových plynov dokáže premeniť na elektrickú energiu. Dobiť batérie je možné aj pripojením auta na bežnú elektrickú sieť.

Podľa výrobcu zvládne Blue-Will absolvovať s nulovými emisiami - teda výlučne s elektrickými pohonom - 64 kilometrov. Priemerná spotreba paliva pri využívaní spaľovacieho motora predstavuje 4,3 až 4,7 l benzínu na 100 km. Dojazd s plnou nádržou a nabitými batériami dosiahne hodnotu 1050 km. Hyundai Blue-Will nemá nádej na sériovú výrobu. Technika v jeho útrobách sa ale vraj už čoskoro objaví na trhu.

Equus

Luxusný sedan Hyundai Equus prezentuje jeden z najdokonalejších automobilov vyrobených v Kórei. Predávať ho plánujú na domácom trhu, ale aj v krajinách Blízkeho východu, v USA a Číne. Automobil s celkovou dĺžkou 5160 mm je prešpikovaný modernými technológiami. Ide o prvé sériovo vyrábané kórejské vozidlo, ktoré disponuje prednými svetlometmi využívajúcimi technológiu LED diód.

Zákazníci majú možnosť zvoliť si jeden z trojice ponúkaných zážihových agregátov poháňajúcich zadné kolesá. Šesťvalec Lambda II s objemom 3,8 l dosahuje výkon 213 kW (290 k), väčší osemvalec 4,6 l produkuje 269 kW (366 k). Ponuku časom doplní špičkový motor s objemom 5,0 l (368 kW/500 k) a verzia s predĺženou karosériou určená predovšetkým štátnikom.

Kórejská automobilka investovala do vývoja novej generácie sedanu Equus 350 miliónov amerických dolárov. Sériová výroba už nabehla. Do konca roka vznikne 13 000 exemplárov. V roku 2010 výrobnú kapacitu navýšia na 19 000 kusov. Základná verzia so šesťvalcom pod kapotou stojí v Kórejskej republike v prepočte asi 32 320 eur.

Elantra LPi Hybrid

V našich končinách nepredávaný Hyundai Elantra dostal súrodenca vybaveného hybridným pohonom. Využíva rovnakú techniku ako sesterská Kia Forte LPi Hybrid. Pod prednou kapotou sa nachádza zážihový štvorvalec 1,6 l Gamma (84 kW/114 k) schopný okrem benzínu spaľovať aj skvapalnený ropný plyn (LPG). Sekunduje mu elektromotor (15 kW) napájaný z polymérových lítiových článkov. Oba agregáty poháňajú prostredníctvom bezstupňovej prevodovky CVT predné kolesá.

Údaj o kombinovanej spotrebe paliva zatiaľ výrobca neuviedol, odhalil iba priemernú hodnotu produkovaných emisií CO2 - 103 g/km. Hyundai Elantra LPi Hybrid začnú na domácom trhu predávať už v júli tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  2. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  3. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  4. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  5. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  6. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  7. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  8. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 837
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 6 744
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 462
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 636
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 012
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 838
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 666
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 304
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Psychologička Mária Krýslová

Mária Krýslová tvrdí, že ideálny je nízkostresový rozvod.


26. máj
Ľuboš Bartečko

Amerika je úplne iný hokejový svet, rodičia majú peniaze na rozvoj, hovorí.


Nikola Baďová 9 h
McDonald's v Rusku končí.

McDonald nám nič dobré nepriniesol, hovoria Rusi a chystajú sa otvoriť jeho kópiu.


27. máj
Žena s ukrajinskou vlajkou sleduje z diaľky ruské jednotky zhromaždené v Chersone.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  3. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  4. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  5. Helena Smihulova Laucikova: Májové snenie
  6. Miriam Studeničová: Nepremeškajme jedinečný deň – 30. máj!
  7. Peter Slamenik: Špeciálna amnestia
  8. Štefan Vidlár: Navrácený syn
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 10 708
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 690
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 682
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 174
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 2 789
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 656
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 628
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 596
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu