SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav
reklama

Ekológia a luxus na autosalóne v Soule

Hyundai na domácej prehliadke v Soule ukázal dva ekologicky ladené koncepty Blue-Will a Elantra LPi Hybrid. Tretia generácia limuzíny Equus prezentuje vrchol luxusu a špičkových technológií na kórejský spôsob.

(Zdroj: Rudolf Karpat)

BRATISLAVA. Štúdia kompaktného štvormiestneho vozidla Hyundai Blue-Will naznačuje možnú podobu ekologicky ladeného rodinného auta budúcnosti. Karoséria tvarovaná s dôrazom na čo najnižší koeficient odporu vzduchu je čiastočne vyrobená z recyklovaných PET fliaš. „Eko plasty“ PLA a PA11 našli uplatnenie pri výrobe častí interiéru. Futuristický kokpit nehýri veľkým množstvom ovládačov. Všetky najdôležitejšie tlačidlá má vodič umiestnené na volante.

Štúdiu Blue-Will poháňa hybridný systém tvorený zážihovým štvorvalcom 1,6 Gamma II s priamym vstrekovaním benzínu (112 kW/152 k) a elektromotorom produkujúcim výkon 100 kW. Silu oboch agregátov na kolesá prenáša bezstupňová prevodovka CVT. Elektrická energia ukladaná do lítiových polymérových článkov vzniká nielen počas jazdy s uvoľneným akcelerátorom a počas brzdenia. Vyrába ju aj generátor pripojený k výfukovému potrubiu. Teplo z výfukových plynov dokáže premeniť na elektrickú energiu. Dobiť batérie je možné aj pripojením auta na bežnú elektrickú sieť.

Podľa výrobcu zvládne Blue-Will absolvovať s nulovými emisiami - teda výlučne s elektrickými pohonom - 64 kilometrov. Priemerná spotreba paliva pri využívaní spaľovacieho motora predstavuje 4,3 až 4,7 l benzínu na 100 km. Dojazd s plnou nádržou a nabitými batériami dosiahne hodnotu 1050 km. Hyundai Blue-Will nemá nádej na sériovú výrobu. Technika v jeho útrobách sa ale vraj už čoskoro objaví na trhu.

Equus

Luxusný sedan Hyundai Equus prezentuje jeden z najdokonalejších automobilov vyrobených v Kórei. Predávať ho plánujú na domácom trhu, ale aj v krajinách Blízkeho východu, v USA a Číne. Automobil s celkovou dĺžkou 5160 mm je prešpikovaný modernými technológiami. Ide o prvé sériovo vyrábané kórejské vozidlo, ktoré disponuje prednými svetlometmi využívajúcimi technológiu LED diód.

Zákazníci majú možnosť zvoliť si jeden z trojice ponúkaných zážihových agregátov poháňajúcich zadné kolesá. Šesťvalec Lambda II s objemom 3,8 l dosahuje výkon 213 kW (290 k), väčší osemvalec 4,6 l produkuje 269 kW (366 k). Ponuku časom doplní špičkový motor s objemom 5,0 l (368 kW/500 k) a verzia s predĺženou karosériou určená predovšetkým štátnikom.

Kórejská automobilka investovala do vývoja novej generácie sedanu Equus 350 miliónov amerických dolárov. Sériová výroba už nabehla. Do konca roka vznikne 13 000 exemplárov. V roku 2010 výrobnú kapacitu navýšia na 19 000 kusov. Základná verzia so šesťvalcom pod kapotou stojí v Kórejskej republike v prepočte asi 32 320 eur.

Elantra LPi Hybrid

V našich končinách nepredávaný Hyundai Elantra dostal súrodenca vybaveného hybridným pohonom. Využíva rovnakú techniku ako sesterská Kia Forte LPi Hybrid. Pod prednou kapotou sa nachádza zážihový štvorvalec 1,6 l Gamma (84 kW/114 k) schopný okrem benzínu spaľovať aj skvapalnený ropný plyn (LPG). Sekunduje mu elektromotor (15 kW) napájaný z polymérových lítiových článkov. Oba agregáty poháňajú prostredníctvom bezstupňovej prevodovky CVT predné kolesá.

Údaj o kombinovanej spotrebe paliva zatiaľ výrobca neuviedol, odhalil iba priemernú hodnotu produkovaných emisií CO2 - 103 g/km. Hyundai Elantra LPi Hybrid začnú na domácom trhu predávať už v júli tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  6. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  1. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  2. Helping business on a global scale
  3. The visionary origins and global ambitions of the FMCU
  4. Samostatná volebná miestnosť pre jeden byt v Rači
  5. Skupina BizPartner Group presúva svoje služby pod jednu strechu
  6. 9. stredoeurópsky popáleninový kongres združil špecialistov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 698
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 249
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 837
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 091
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 658
  6. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 192
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 172
  8. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 166
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda SaS Richard Sulík

Baránik opisuje Haščáka ako významného priemyselníka, s ktorým minister musí komunikovať.


a 1 ďalší 54m
Peter Tkačenko

Laicky to vyzerá na zneužívanie právomocí z osobitného motívu pomsty.


2 h
Meštiansky dom pri Šancovej ulici nebol vždy pre oči lákavým. Za rekonštrukciou stoja obyvatelia, ktorí si zaplatili všetko z vlastného.

Keď nejde o pamiatku, nikto vám nič nedá.


24. sep
Ilustračné foto.

Problémy vychádzajú z rodín a spoločnosti.


12 h

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Ľudovít Paulis: Čo nájde študent na vysokej škole, ak SaS vráti na ministerstvo školstva?
  2. Zuzana Lukáčová: Kooperatívy: lepšie životy pre ľudí a spravodlivá ekonomika
  3. Kristína Rusnáková: Klamú, že bude dobre
  4. Dominika Kordiaková: Mojich 5 krát Ne....
  5. Jozef Drahovský: Volebné lístky po novom
  6. Tupou Ceruzou: Balónik
  7. Ľubomír Belák: Desať minút demokracie
  8. Marián Šumšala: Rusi sú zlí, my sme dobrí. Naozaj? 1/2
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 444
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 37 255
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 446
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 648
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 200
  6. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 14 558
  7. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 14 428
  8. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 13 947
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu