BRATISLAVA. Štúdia kompaktného štvormiestneho vozidla Hyundai Blue-Will naznačuje možnú podobu ekologicky ladeného rodinného auta budúcnosti. Karoséria tvarovaná s dôrazom na čo najnižší koeficient odporu vzduchu je čiastočne vyrobená z recyklovaných PET fliaš. „Eko plasty“ PLA a PA11 našli uplatnenie pri výrobe častí interiéru. Futuristický kokpit nehýri veľkým množstvom ovládačov. Všetky najdôležitejšie tlačidlá má vodič umiestnené na volante.
Štúdiu Blue-Will poháňa hybridný systém tvorený zážihovým štvorvalcom 1,6 Gamma II s priamym vstrekovaním benzínu (112 kW/152 k) a elektromotorom produkujúcim výkon 100 kW. Silu oboch agregátov na kolesá prenáša bezstupňová prevodovka CVT. Elektrická energia ukladaná do lítiových polymérových článkov vzniká nielen počas jazdy s uvoľneným akcelerátorom a počas brzdenia. Vyrába ju aj generátor pripojený k výfukovému potrubiu. Teplo z výfukových plynov dokáže premeniť na elektrickú energiu. Dobiť batérie je možné aj pripojením auta na bežnú elektrickú sieť.
Podľa výrobcu zvládne Blue-Will absolvovať s nulovými emisiami - teda výlučne s elektrickými pohonom - 64 kilometrov. Priemerná spotreba paliva pri využívaní spaľovacieho motora predstavuje 4,3 až 4,7 l benzínu na 100 km. Dojazd s plnou nádržou a nabitými batériami dosiahne hodnotu 1050 km. Hyundai Blue-Will nemá nádej na sériovú výrobu. Technika v jeho útrobách sa ale vraj už čoskoro objaví na trhu.
Equus
Luxusný sedan Hyundai Equus prezentuje jeden z najdokonalejších automobilov vyrobených v Kórei. Predávať ho plánujú na domácom trhu, ale aj v krajinách Blízkeho východu, v USA a Číne. Automobil s celkovou dĺžkou 5160 mm je prešpikovaný modernými technológiami. Ide o prvé sériovo vyrábané kórejské vozidlo, ktoré disponuje prednými svetlometmi využívajúcimi technológiu LED diód.
Zákazníci majú možnosť zvoliť si jeden z trojice ponúkaných zážihových agregátov poháňajúcich zadné kolesá. Šesťvalec Lambda II s objemom 3,8 l dosahuje výkon 213 kW (290 k), väčší osemvalec 4,6 l produkuje 269 kW (366 k). Ponuku časom doplní špičkový motor s objemom 5,0 l (368 kW/500 k) a verzia s predĺženou karosériou určená predovšetkým štátnikom.
Kórejská automobilka investovala do vývoja novej generácie sedanu Equus 350 miliónov amerických dolárov. Sériová výroba už nabehla. Do konca roka vznikne 13 000 exemplárov. V roku 2010 výrobnú kapacitu navýšia na 19 000 kusov. Základná verzia so šesťvalcom pod kapotou stojí v Kórejskej republike v prepočte asi 32 320 eur.
Elantra LPi Hybrid
V našich končinách nepredávaný Hyundai Elantra dostal súrodenca vybaveného hybridným pohonom. Využíva rovnakú techniku ako sesterská Kia Forte LPi Hybrid. Pod prednou kapotou sa nachádza zážihový štvorvalec 1,6 l Gamma (84 kW/114 k) schopný okrem benzínu spaľovať aj skvapalnený ropný plyn (LPG). Sekunduje mu elektromotor (15 kW) napájaný z polymérových lítiových článkov. Oba agregáty poháňajú prostredníctvom bezstupňovej prevodovky CVT predné kolesá.
Údaj o kombinovanej spotrebe paliva zatiaľ výrobca neuviedol, odhalil iba priemernú hodnotu produkovaných emisií CO2 - 103 g/km. Hyundai Elantra LPi Hybrid začnú na domácom trhu predávať už v júli tohto roku.