SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

MiTo robí radosť aj zlosť. Vždy budí emócie

Najmenšia Alfa Romeo robí z bežného šoférovania zážitok aj s naftovým motorom. Jediným prepínačom sa dokáže zmeniť celý charakter auta. Pár lacných detailov však dokáže pokaziť radosť.

Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku.Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku. (Zdroj: autor)

BREZNO. Talianske autá majú vždy niečo do seba a ak v porovnaní s nemeckými trpia pár nedokonalosťami, dokážu bežné presúvanie spestriť.

Alfa Romeo MiTo nie je typické auto stvorené do obdobia krízy. Konkurenti podobných rozmerov trhajú rekordy v najnižšej cene, počte odkladacích priestorov, objeme kufra alebo využívajú všetky marketingové zbrane, len aby sa dostali zákazníkovi pod kožu. Na MiTo sa stačí pozrieť a automobilový fanúšik je hotový. Buď ho dostane čelný pohľad smutnej myšky alebo vždy neobvyklé ohnivé tvary.

Juniorská Alfa musí pomôcť predávať, ale v žiadnom prípade nebola navrhnutá ako kus hodný najmasovejších predajov. MiTo má za úlohu zasiahnuť presne vytipovaných ľudí, ktorí prestanú rozmýšľať nad tým, že základná verzia s výkonom sto koní stojí až 14 900 eur. Stačí sa trochu odviazať, siahnuť po výkonnej testovanej verzii s naftovým motorom a cena sa blíži k dvadsiatim tisícom. Potom treba zmeniť uhol pohľadu a riešiť, čo MiTo ponúkne.

Pripomína súťažný špeciál

S netradičným a pekným zovňajškom korešponduje interiér. Pohodlné sedadlá, verná imitácia karbónu na prístrojovej doske, výborný posed, bezrámové okná dverí a kruhové budíky. Všetko preplieta súčasnosť s minulosťou. Škoda, že samotné meracie prístroje pôsobia až príliš hračkársky a plastovo.

Ak sa majiteľovi pri pohľade na ladné tvary nerozbúchalo srdce, určite vyskočí z kože od zlosti, keď uvidí v koženej hlavici radiacej páky plastový výlisok na úrovni čínskej hračky. Nehovoriac o škaredom plastovom prepínači systému DNA, ktorý je pýchou auta. Kritika smeruje aj k vysoko umiestneným páčkam pod volantom. Ostatné prvky, vrátane ovládania autorádia, zobrazovania údajov a akustiky, znesú na danú triedu prísne kritériá. Batožinový priestor má vysokú nakladaciu hranu a dozadu sa nastupuje cez široké predné dvere. Rysy karosérie rešpektujú DNA malého športového auta.

Rýchlo sa zmení na nepoznanie

Unikátom v danej triede malých áut je prepínanie charakteru auta. V normálnom režime N je Alfa primerane citlivá s neskoršou odozvou na plynový pedál a stredným komfortom pruženia. Posunutím do polohy A si systém automaticky reguluje a nastavuje prvky auta v závislosti od teploty a vonkajšieho počasia. Jednoducho, prispôsobuje auto zime lebo letu.

Dramatickú zmenu dokáže spôsobiť posunutie voliča do polohy D. Režim Dynamic zmení na nepoznanie riadenie auta, motor doslova exploduje ochotou reagovať na plynový pedál a podvozok citeľne stvrdne. Jediné, čo Alfa MiTo nedokáže, je spresnenie radenia. Kto sedel aspoň chvíľu v ľahko upravenom pretekárskom aute dokáže oceniť význam systému DNA. Keby každý diesel reagoval tak ako štvorvalec 1,6 JTDM s výkonom 120 koní, bolo by radosť úsporne a športovo jazdiť.

Alfa Romeo pri veľmi rýchlej jazde spotrebuje sedem litrov nafty, bežne však jazdí za 4,9 až 5,4 litra. V tomto aute vodič nepríde o radosť z jazdy aj napriek jeho rozmerom. Nikde nie je napísané, že manažér alebo podnikateľ musí brázdiť cesty sám v päťmetrovom aute za 50 000 eur a tankovať nehorázne veľa paliva. Alfa poskytne jednotlivcovi za volantom radosť z prekonávania dlhých ciest, je šperkom a pýchou. Prekážajú jedine nedotiahnuté detaily. Ale to by nebolo pravé talianske manželstvo s krikom, hádkami, ale množstvom lásky.

Kupujem – nekupujem

Talianskym autám treba mnohé prepáčiť. Majú však v sebe niečo, kvôli čomu sa na ostatné neprihliada. S vedomím vyššej ceny a užšieho spektra využitia rozhodne kupujem. Na osamelé cestovanie za prácou je to ideálne a milé auto. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM
Cena modelu od 14 900 eur (448 877,40 Sk)
Cena skúš. verzie od 20 200 eur (608 545,20 Sk)
Motor -
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 88/120
Pri otáčkach (ot./min.) 3750
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750
Emisie CO2 (g/km) 126
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2511
Dĺžka (mm) 4063
Širka (mm) 1720
Výška (mm) 1446
Pohotovostná hmot (kg) 1205
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 270
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 198
Spotreba mesto(l/100 km) 5,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,1
Kombinovaná spotreba 4,8
Spotreba v teste (l/100 km) 5,4
SME spokojní
SME nespokojní
Dizajn Páčky pod volantom
Jazdné vlastnosti Lacné detaily
Spotreba -
Emócie -
Interiér -
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 079
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 165
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 621
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 463
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 872
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 562
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 480
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič počas odvolávania v parlamente.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 3 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


2 h
Meloniová

Je to víťazstvo menšiny, hovorí Francesco Clementi.


5 h
Minister financií Igor Matovič počas odvolávania v parlamente.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 5 h

Blogy SME

  1. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  2. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  3. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  4. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  5. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  6. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  7. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  8. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 460
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 905
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 745
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 536
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 745
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 431
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 862
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu