SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

MiTo robí radosť aj zlosť. Vždy budí emócie

Najmenšia Alfa Romeo robí z bežného šoférovania zážitok aj s naftovým motorom. Jediným prepínačom sa dokáže zmeniť celý charakter auta. Pár lacných detailov však dokáže pokaziť radosť.

Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku.Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku. (Zdroj: autor)

BREZNO. Talianske autá majú vždy niečo do seba a ak v porovnaní s nemeckými trpia pár nedokonalosťami, dokážu bežné presúvanie spestriť.

Alfa Romeo MiTo nie je typické auto stvorené do obdobia krízy. Konkurenti podobných rozmerov trhajú rekordy v najnižšej cene, počte odkladacích priestorov, objeme kufra alebo využívajú všetky marketingové zbrane, len aby sa dostali zákazníkovi pod kožu. Na MiTo sa stačí pozrieť a automobilový fanúšik je hotový. Buď ho dostane čelný pohľad smutnej myšky alebo vždy neobvyklé ohnivé tvary.

Juniorská Alfa musí pomôcť predávať, ale v žiadnom prípade nebola navrhnutá ako kus hodný najmasovejších predajov. MiTo má za úlohu zasiahnuť presne vytipovaných ľudí, ktorí prestanú rozmýšľať nad tým, že základná verzia s výkonom sto koní stojí až 14 900 eur. Stačí sa trochu odviazať, siahnuť po výkonnej testovanej verzii s naftovým motorom a cena sa blíži k dvadsiatim tisícom. Potom treba zmeniť uhol pohľadu a riešiť, čo MiTo ponúkne.

Pripomína súťažný špeciál

S netradičným a pekným zovňajškom korešponduje interiér. Pohodlné sedadlá, verná imitácia karbónu na prístrojovej doske, výborný posed, bezrámové okná dverí a kruhové budíky. Všetko preplieta súčasnosť s minulosťou. Škoda, že samotné meracie prístroje pôsobia až príliš hračkársky a plastovo.

Ak sa majiteľovi pri pohľade na ladné tvary nerozbúchalo srdce, určite vyskočí z kože od zlosti, keď uvidí v koženej hlavici radiacej páky plastový výlisok na úrovni čínskej hračky. Nehovoriac o škaredom plastovom prepínači systému DNA, ktorý je pýchou auta. Kritika smeruje aj k vysoko umiestneným páčkam pod volantom. Ostatné prvky, vrátane ovládania autorádia, zobrazovania údajov a akustiky, znesú na danú triedu prísne kritériá. Batožinový priestor má vysokú nakladaciu hranu a dozadu sa nastupuje cez široké predné dvere. Rysy karosérie rešpektujú DNA malého športového auta.

Rýchlo sa zmení na nepoznanie

Unikátom v danej triede malých áut je prepínanie charakteru auta. V normálnom režime N je Alfa primerane citlivá s neskoršou odozvou na plynový pedál a stredným komfortom pruženia. Posunutím do polohy A si systém automaticky reguluje a nastavuje prvky auta v závislosti od teploty a vonkajšieho počasia. Jednoducho, prispôsobuje auto zime lebo letu.

Dramatickú zmenu dokáže spôsobiť posunutie voliča do polohy D. Režim Dynamic zmení na nepoznanie riadenie auta, motor doslova exploduje ochotou reagovať na plynový pedál a podvozok citeľne stvrdne. Jediné, čo Alfa MiTo nedokáže, je spresnenie radenia. Kto sedel aspoň chvíľu v ľahko upravenom pretekárskom aute dokáže oceniť význam systému DNA. Keby každý diesel reagoval tak ako štvorvalec 1,6 JTDM s výkonom 120 koní, bolo by radosť úsporne a športovo jazdiť.

Alfa Romeo pri veľmi rýchlej jazde spotrebuje sedem litrov nafty, bežne však jazdí za 4,9 až 5,4 litra. V tomto aute vodič nepríde o radosť z jazdy aj napriek jeho rozmerom. Nikde nie je napísané, že manažér alebo podnikateľ musí brázdiť cesty sám v päťmetrovom aute za 50 000 eur a tankovať nehorázne veľa paliva. Alfa poskytne jednotlivcovi za volantom radosť z prekonávania dlhých ciest, je šperkom a pýchou. Prekážajú jedine nedotiahnuté detaily. Ale to by nebolo pravé talianske manželstvo s krikom, hádkami, ale množstvom lásky.

Kupujem – nekupujem

Talianskym autám treba mnohé prepáčiť. Majú však v sebe niečo, kvôli čomu sa na ostatné neprihliada. S vedomím vyššej ceny a užšieho spektra využitia rozhodne kupujem. Na osamelé cestovanie za prácou je to ideálne a milé auto. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM
Cena modelu od 14 900 eur (448 877,40 Sk)
Cena skúš. verzie od 20 200 eur (608 545,20 Sk)
Motor -
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 88/120
Pri otáčkach (ot./min.) 3750
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750
Emisie CO2 (g/km) 126
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2511
Dĺžka (mm) 4063
Širka (mm) 1720
Výška (mm) 1446
Pohotovostná hmot (kg) 1205
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 270
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 198
Spotreba mesto(l/100 km) 5,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,1
Kombinovaná spotreba 4,8
Spotreba v teste (l/100 km) 5,4
SME spokojní
SME nespokojní
Dizajn Páčky pod volantom
Jazdné vlastnosti Lacné detaily
Spotreba -
Emócie -
Interiér -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 514
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 332
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 15 150
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 621
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 896
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 946
  7. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 929
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 524
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 442
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, podľa Naďa výrazne stúpa úmrtnosť (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Bödörovi blízka firma ťažila z obrovských štátnych zákaziek. Okolnosti sú podozrivé

Jej partnerom boli známi stavbári.

Norbert Bödör.

Zasadá krízový štáb: Nemocnice sú potemkinove dediny, vravia lekári zo zasadnutia

Politici rokovanie odmietajú komentovať, kým sa neskončí.

Tlačová konferencia po mimoriadnom zasadnutí vlády.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson