SME

MiTo robí radosť aj zlosť. Vždy budí emócie

Najmenšia Alfa Romeo robí z bežného šoférovania zážitok aj s naftovým motorom. Jediným prepínačom sa dokáže zmeniť celý charakter auta. Pár lacných detailov však dokáže pokaziť radosť.

Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku.Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku. (Zdroj: autor)

BREZNO. Talianske autá majú vždy niečo do seba a ak v porovnaní s nemeckými trpia pár nedokonalosťami, dokážu bežné presúvanie spestriť.

Alfa Romeo MiTo nie je typické auto stvorené do obdobia krízy. Konkurenti podobných rozmerov trhajú rekordy v najnižšej cene, počte odkladacích priestorov, objeme kufra alebo využívajú všetky marketingové zbrane, len aby sa dostali zákazníkovi pod kožu. Na MiTo sa stačí pozrieť a automobilový fanúšik je hotový. Buď ho dostane čelný pohľad smutnej myšky alebo vždy neobvyklé ohnivé tvary.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Juniorská Alfa musí pomôcť predávať, ale v žiadnom prípade nebola navrhnutá ako kus hodný najmasovejších predajov. MiTo má za úlohu zasiahnuť presne vytipovaných ľudí, ktorí prestanú rozmýšľať nad tým, že základná verzia s výkonom sto koní stojí až 14 900 eur. Stačí sa trochu odviazať, siahnuť po výkonnej testovanej verzii s naftovým motorom a cena sa blíži k dvadsiatim tisícom. Potom treba zmeniť uhol pohľadu a riešiť, čo MiTo ponúkne.

Pripomína súťažný špeciál S netradičným a pekným zovňajškom korešponduje interiér. Pohodlné sedadlá, verná imitácia karbónu na prístrojovej doske, výborný posed, bezrámové okná dverí a kruhové budíky. Všetko preplieta súčasnosť s minulosťou. Škoda, že samotné meracie prístroje pôsobia až príliš hračkársky a plastovo.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa majiteľovi pri pohľade na ladné tvary nerozbúchalo srdce, určite vyskočí z kože od zlosti, keď uvidí v koženej hlavici radiacej páky plastový výlisok na úrovni čínskej hračky. Nehovoriac o škaredom plastovom prepínači systému DNA, ktorý je pýchou auta. Kritika smeruje aj k vysoko umiestneným páčkam pod volantom. Ostatné prvky, vrátane ovládania autorádia, zobrazovania údajov a akustiky, znesú na danú triedu prísne kritériá. Batožinový priestor má vysokú nakladaciu hranu a dozadu sa nastupuje cez široké predné dvere. Rysy karosérie rešpektujú DNA malého športového auta.

Rýchlo sa zmení na nepoznanie Unikátom v danej triede malých áut je prepínanie charakteru auta. V normálnom režime N je Alfa primerane citlivá s neskoršou odozvou na plynový pedál a stredným komfortom pruženia. Posunutím do polohy A si systém automaticky reguluje a nastavuje prvky auta v závislosti od teploty a vonkajšieho počasia. Jednoducho, prispôsobuje auto zime lebo letu.

SkryťVypnúť reklamu

Dramatickú zmenu dokáže spôsobiť posunutie voliča do polohy D. Režim Dynamic zmení na nepoznanie riadenie auta, motor doslova exploduje ochotou reagovať na plynový pedál a podvozok citeľne stvrdne. Jediné, čo Alfa MiTo nedokáže, je spresnenie radenia. Kto sedel aspoň chvíľu v ľahko upravenom pretekárskom aute dokáže oceniť význam systému DNA. Keby každý diesel reagoval tak ako štvorvalec 1,6 JTDM s výkonom 120 koní, bolo by radosť úsporne a športovo jazdiť.

Alfa Romeo pri veľmi rýchlej jazde spotrebuje sedem litrov nafty, bežne však jazdí za 4,9 až 5,4 litra. V tomto aute vodič nepríde o radosť z jazdy aj napriek jeho rozmerom. Nikde nie je napísané, že manažér alebo podnikateľ musí brázdiť cesty sám v päťmetrovom aute za 50 000 eur a tankovať nehorázne veľa paliva. Alfa poskytne jednotlivcovi za volantom radosť z prekonávania dlhých ciest, je šperkom a pýchou. Prekážajú jedine nedotiahnuté detaily. Ale to by nebolo pravé talianske manželstvo s krikom, hádkami, ale množstvom lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Talianskym autám treba mnohé prepáčiť. Majú však v sebe niečo, kvôli čomu sa na ostatné neprihliada. S vedomím vyššej ceny a užšieho spektra využitia rozhodne kupujem. Na osamelé cestovanie za prácou je to ideálne a milé auto. (Rastislav Chvála)

Technické parametre - Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM Cena modelu od 14 900 eur (448 877,40 Sk)

Cena skúš. verzie od 20 200 eur (608 545,20 Sk)

Motor -

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 88/120

Pri otáčkach (ot./min.) 3750

Krútiaci moment (Nm) 320

Pri otáčkach (ot./min) 1750

Emisie CO2 (g/km) 126

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisná norma EURO 5

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2511

Dĺžka (mm) 4063

Širka (mm) 1720

Výška (mm) 1446

Pohotovostná hmot (kg) 1205

Objem palivovej nádrže (l) 45

Objem batož. priestoru (l) 270

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9

Maximálna rýchlosť (km/h) 198

Spotreba mesto(l/100 km) 5,9

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,1

Kombinovaná spotreba 4,8

Spotreba v teste (l/100 km) 5,4

SME spokojní SME nespokojní

Dizajn Páčky pod volantom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné vlastnosti Lacné detaily

Spotreba -

Emócie -

Interiér -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 91 196
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 775
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 464
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 457
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 841
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 555
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 249
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 595
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kontajnerový terminál na kanáli v Hangzhou vo východnej Číne.

Číne zdvihol Trump clá na 125 percent.


ČTK a 1 ďalší 83
Robert Fico počas rokovania v parlamente v novembri 2021.

Koalícia navrhla odškodnenie, ktoré bude štát stáť viac ako päť miliónov eur.


104
Ukrajinskí vojaci pri obsluhe raketometu v Záporožskej oblasti.

Peking musí byť opatrný, tvrdí expert.


Peter Tkačenko.

Bödör prišiel na ÚV, aby si na to zvykol on aj my.


15
reklama
SkryťZatvoriť reklamu