SME

MiTo robí radosť aj zlosť. Vždy budí emócie

Najmenšia Alfa Romeo robí z bežného šoférovania zážitok aj s naftovým motorom. Jediným prepínačom sa dokáže zmeniť celý charakter auta. Pár lacných detailov však dokáže pokaziť radosť.

Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku.Malá Alfa výborne jazdí a dobre vyzerá. Systém DNA dokáže za sekundu zmeniť bežné malé auto na športovú hračku. (Zdroj: autor)

BREZNO. Talianske autá majú vždy niečo do seba a ak v porovnaní s nemeckými trpia pár nedokonalosťami, dokážu bežné presúvanie spestriť.

Alfa Romeo MiTo nie je typické auto stvorené do obdobia krízy. Konkurenti podobných rozmerov trhajú rekordy v najnižšej cene, počte odkladacích priestorov, objeme kufra alebo využívajú všetky marketingové zbrane, len aby sa dostali zákazníkovi pod kožu. Na MiTo sa stačí pozrieť a automobilový fanúšik je hotový. Buď ho dostane čelný pohľad smutnej myšky alebo vždy neobvyklé ohnivé tvary.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Juniorská Alfa musí pomôcť predávať, ale v žiadnom prípade nebola navrhnutá ako kus hodný najmasovejších predajov. MiTo má za úlohu zasiahnuť presne vytipovaných ľudí, ktorí prestanú rozmýšľať nad tým, že základná verzia s výkonom sto koní stojí až 14 900 eur. Stačí sa trochu odviazať, siahnuť po výkonnej testovanej verzii s naftovým motorom a cena sa blíži k dvadsiatim tisícom. Potom treba zmeniť uhol pohľadu a riešiť, čo MiTo ponúkne.

Pripomína súťažný špeciál S netradičným a pekným zovňajškom korešponduje interiér. Pohodlné sedadlá, verná imitácia karbónu na prístrojovej doske, výborný posed, bezrámové okná dverí a kruhové budíky. Všetko preplieta súčasnosť s minulosťou. Škoda, že samotné meracie prístroje pôsobia až príliš hračkársky a plastovo.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa majiteľovi pri pohľade na ladné tvary nerozbúchalo srdce, určite vyskočí z kože od zlosti, keď uvidí v koženej hlavici radiacej páky plastový výlisok na úrovni čínskej hračky. Nehovoriac o škaredom plastovom prepínači systému DNA, ktorý je pýchou auta. Kritika smeruje aj k vysoko umiestneným páčkam pod volantom. Ostatné prvky, vrátane ovládania autorádia, zobrazovania údajov a akustiky, znesú na danú triedu prísne kritériá. Batožinový priestor má vysokú nakladaciu hranu a dozadu sa nastupuje cez široké predné dvere. Rysy karosérie rešpektujú DNA malého športového auta.

Rýchlo sa zmení na nepoznanie Unikátom v danej triede malých áut je prepínanie charakteru auta. V normálnom režime N je Alfa primerane citlivá s neskoršou odozvou na plynový pedál a stredným komfortom pruženia. Posunutím do polohy A si systém automaticky reguluje a nastavuje prvky auta v závislosti od teploty a vonkajšieho počasia. Jednoducho, prispôsobuje auto zime lebo letu.

SkryťVypnúť reklamu

Dramatickú zmenu dokáže spôsobiť posunutie voliča do polohy D. Režim Dynamic zmení na nepoznanie riadenie auta, motor doslova exploduje ochotou reagovať na plynový pedál a podvozok citeľne stvrdne. Jediné, čo Alfa MiTo nedokáže, je spresnenie radenia. Kto sedel aspoň chvíľu v ľahko upravenom pretekárskom aute dokáže oceniť význam systému DNA. Keby každý diesel reagoval tak ako štvorvalec 1,6 JTDM s výkonom 120 koní, bolo by radosť úsporne a športovo jazdiť.

Alfa Romeo pri veľmi rýchlej jazde spotrebuje sedem litrov nafty, bežne však jazdí za 4,9 až 5,4 litra. V tomto aute vodič nepríde o radosť z jazdy aj napriek jeho rozmerom. Nikde nie je napísané, že manažér alebo podnikateľ musí brázdiť cesty sám v päťmetrovom aute za 50 000 eur a tankovať nehorázne veľa paliva. Alfa poskytne jednotlivcovi za volantom radosť z prekonávania dlhých ciest, je šperkom a pýchou. Prekážajú jedine nedotiahnuté detaily. Ale to by nebolo pravé talianske manželstvo s krikom, hádkami, ale množstvom lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Talianskym autám treba mnohé prepáčiť. Majú však v sebe niečo, kvôli čomu sa na ostatné neprihliada. S vedomím vyššej ceny a užšieho spektra využitia rozhodne kupujem. Na osamelé cestovanie za prácou je to ideálne a milé auto. (Rastislav Chvála)

Technické parametre - Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM Cena modelu od 14 900 eur (448 877,40 Sk)

Cena skúš. verzie od 20 200 eur (608 545,20 Sk)

Motor -

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 88/120

Pri otáčkach (ot./min.) 3750

Krútiaci moment (Nm) 320

Pri otáčkach (ot./min) 1750

Emisie CO2 (g/km) 126

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisná norma EURO 5

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2511

Dĺžka (mm) 4063

Širka (mm) 1720

Výška (mm) 1446

Pohotovostná hmot (kg) 1205

Objem palivovej nádrže (l) 45

Objem batož. priestoru (l) 270

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9

Maximálna rýchlosť (km/h) 198

Spotreba mesto(l/100 km) 5,9

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,1

Kombinovaná spotreba 4,8

Spotreba v teste (l/100 km) 5,4

SME spokojní SME nespokojní

Dizajn Páčky pod volantom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné vlastnosti Lacné detaily

Spotreba -

Emócie -

Interiér -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 096
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 212
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 547
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 225
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 223
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 554
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 462
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 329
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Janka Bittó Cigániková: ŠIALENÝ ZÁKON NA OCHRANU KŇAZOV SCHVÁLENÝ. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  2. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  3. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  4. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  5. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  6. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  7. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  8. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 438
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 015
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 963
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 943
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 070
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 988
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 710
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu