SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Honda Civic Hybrid pod iným uhlom pohľadu

Hybridný sedan spoľahlivo jazdí aj v zime. Čoraz viac presviedča interiérom a vychováva k úspornej jazde. Po prekročení tridsaťtisíc kilometrov sa spotreba pohybuje okolo piatich litrov.

Podvozok drží stopu aj pri ostrých manévroch. Auto sa síce nakláňa, ale dobre filtruje kmity karosérie.Podvozok drží stopu aj pri ostrých manévroch. Auto sa síce nakláňa, ale dobre filtruje kmity karosérie. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Označenie hybrid mení pohľad motoristickej verejnosti na auto ako také. Ľudia na ulici, aj známi, sa zastavujú pri testovacom hybridnom Civicu s jedinou otázkou. Koľko to spotrebuje?

Ekologicky ladený dizajn sedanu nižšej strednej triedy zrejme vyvoláva predpoklad, že motor spotrebuje sotva tri litre benzínu. Úlohou hybridného systému je znížiť spotrebu spaľovacieho motora a využívať spaľovací motor iba vtedy, keď je to naozaj potrebné. Rovnako je úlohou systému v meste sporiť palivo a to sa mu darí.

Naše pôvodné rozčarovanie nad spotrebou pomaly vyprcháva, pretože v porovnaní s rovnako veľkými autami s benzínovým motorom spotrebuje Civic citeľne menej paliva. V meste vieme jazdiť pod šesť litrov na sto kilometrov. S ohľadom na konkurenčné hybridy si dovolíme tvrdiť, že súčasný Civic je taký polo hybrid, spaľovací motor nezhasína vždy a výlučne na elektrický pohon nejde.

Na hodnotenie treba použiť normálny meter, ako na kompaktné sedany. V praktickosti interiéru, ergonómii ovládania a pohodlí cestovania zatieni všetkých konkurentov. Kufrom nie. Takémuto pohľadu čiastočne vyhovuje aj cena, ktorá z pôvodných astronomických čísiel klesla na 22 530 eur.

V zime nesklamal

S príchodom jari prekročil tachometer testovanej Hondy tridsaťtisícovú hranicu. Hybrid začína jazdiť úspornejšie, ale jeho hlavným benefitom je vynikajúci interiér a na naše prekvapenie veľmi stabilný podvozok. Na zasnežených cestách nebol problém s automatickou prevodovkou, pretože pri pohýnaní zaberá veľmi plynule a auto je dobre vyvážené.

51_MALE_big.JPG

Hybrid v zime štartoval spoľahlivo a rýchlo kúril. Dokonca s automatickou prevodovkou sme v snehu nezapadli. Stabilizačný a protipreklzový systém je až veľmi prísny a auto na snehu mierne nedotáčavé. Hybrid je však vhodný aj do zimy, najmä ak studenému motoru výdatne pomáha elektromotor.

Rovnaké zaťaženie náprav robí v zákrutách svoje. Civic sme na ploche letiska nevyprovokovali k nepredvídanej reakcii. Vždy zasiahne stabilizačný systém a pribrzdené auto dokončí manéver. Charakter pohonu a usporiadanie interiéru vyhovuje najmä jazdeniu v meste, kde je hybrid citeľne úspornejší ako na diaľnici.

Konečne klesá spotreba

V začiatkoch testu sme neboli spokojní so spotrebou, ktorá často stúpla nad šesť litrov. Civic hybrid nás svojou prevodovkou a konceptom pohonu prinútil k inému štýlu jazdy. Okrem pochopenia zmyslu tohto auta, má podiel na klesajúcej spotrebe počet najazdených kilometrov.

55_MALE_big.JPG

Do koncepcie premyslenej ergonómie interiéru zapadá ovládanie auto rádia aj klimatizácie. Všetko je intuitívne a jednoduché. Pritom obe zariadenia ponúkajú veľa funkcií.

V súčasnosti benzínový sedan spotrebuje okolo päť litrov na sto kilometrov. Pri daných vonkajších rozmeroch a veľkom interiéri mu dokáže konkurovať máloktoré benzínové auto s porovnateľným priestorom. Jednou z výhod malého benzínového motora bolo rýchle zohrievanie a nábeh kúrenia v zimných mesiacoch.

54_MALE_big.JPG

Do predných sedadiel sa ľahko nasadá. Nastavovanie polohy operadla pákou na boku poteší. Za zmienku stojí veľmi príjemné čalúnenie aj tvar.

Cíťte sa ako doma

Na hybride môže niekomu prekážať príliš vláčna prevodovka, slabšie zrýchlenie alebo malý kufor, ktorý sa dá z vonku otvoriť iba kľúčom. Kto však bude dlhšie s týmto autom jazdiť, nedá dopustiť na pracovisko vodiča a pohodlie interiéru. Máloktoré auto strednej triedy dokáže ponúknuť komfort na úrovni Hondy.

52_MALE_big.JPG

Moderné riešenie prístrojového panelu vyzerá futuristicky, ale v praxi je veľmi dobré. Najmä v meste. Veniec volantu neprekáža vo výhľade na prístroje. Na prvý pohľad nie vábne riešenie je v praxi úžasné. Chýba nám automatické zapínanie svetiel po naštartovaní. Na volante nás zaujali dobre navrhnuté tlačidlá ovládania autorádia a tempomatu.

Horizontálne členený prístrojový panel sa v praxi osvedčil, vodiča neodpútava zbytočne od cesty a ponúka nové moderné riešenie. Ergonomicky veľmi dobre sú vyriešené tlačidlá na volante a tiež ovládanie autorádia. Nastupovaním do auta počnúc a odkladacími priestormi končiac je interiér veľmi priateľský na každodenné používanie.

56_MALE_big.JPG

Objem kufra značne obmedzujú batérie za zadnými sedadlami. To by sme v hybride vedeli pochopiť. Prekáža skôr to, že veko sa dá zvonku otvoriť iba kľúčom. Na tradičný bezpečnostný prvok japonských sedanov sme si museli zvyknúť.

Ako do ženskej kabelky

Do stredového tunela posádka odloží množstvo drobností a pritom je stále dobrý prehľad o veciach. Honda ukázala svetu nový, iný pohľad na interiér. Prvý kontakt nemusí osloviť každého a väčšinou ľudia neveriacky krútia hlavou nad horizontálne deleným panelom. Základom futuristických tvarov nie je módny výstrelok, ani dizajnová úchylka, ale vyslovene praktické riešenie.

53_MALE_big.JPG

Miesto vzadu s rovnou podlahou sa vyrovná strednej triede. Operadlá predných sedadiel majú s ohľadom na nohy cestujúcich vzadu praktický tvar.

Honda interiérom predbehla dobu a hoci nie je na prvý pohľad po umeleckej stránke príťažlivá ako Focus alebo Bravo, v praxi jednoznačne vedie. Navyše plasty sa ľahko udržiavajú čisté a neostávajú na nich stopy po používaní. Pred záverom ročného testu čaká Hondu Civic Hybrid posledná previerka spotreby a komfortu jazdou do Chorvátska.

Stav po 30 200 kilometroch
Jazdí bez poruchy
V zime nezamrzol
Začala klesať spotreba
Interiér bez stôp opotrebovania, ľahko sa čistí
Gumičky stieračov dosluhujú
Na otváranie kufra si ťažšie zvykáme
Interiér sa vyrovná aj strednej triede
Ideálny sedan do mesta

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  2. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  10. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 15 439
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 387
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 049
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 5 578
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 485
  6. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 3 705
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 623
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 384
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 748
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 591
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Infektológ Vladimír Krčméry je jednou z najznámejších tvarí očkovacej kampane na Slovensku

Na facebooku kolovala výzva na smrť mojich vnúčat, vraví Krčméry.


5 h
Týždeň Petra Schutza

Marosz je dôkazom, že transparentná štátna správa je nad možnosti OĽaNO.


21. okt
Petra Vlhová na poslednom tréningu pred obrovským slalomom v Söldene.

Je obhajkyňou veľkého glóbusu.


10 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


1 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


10 h
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


12 h
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  2. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  3. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  4. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  5. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  6. Eva Gallova: Kytice voňavé a živé, ale aj iné
  7. Danica Chames: Ľahnem si so Soňou a spím
  8. Věra Tepličková: Zdá sa, že OĽaNO to s našimi maternicami myslí naozaj vážne
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 255
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 13 373
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 9 408
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 626
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 990
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 337
  7. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 132
  8. Lucia Nicholsonová: Emme. 3 772
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu