SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Prichádza najrýchlejšia Insignia OPC

Opel a koncernový súrodenec Vauxhall odhalili prvé informácie a fotografie najvýkonnejšieho prevedenia sedanu strednej triedy Insignia. Vo Veľkej Británii ho bude charakterizovať skratka VXR, na ostatných trhoch OPC.

Suverénne najrýchlejšia verzia v modelovom rade Insignia zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.Suverénne najrýchlejšia verzia v modelovom rade Insignia zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. (Zdroj: Opel, Vauxhall)

BRATISLAVA. Športová divízia značky Opel - Opel Performance Center - pred desiatimi rokmi postavila svoj prvý automobil, nekompromisnú Astru OPC. Malé jubileum v nemeckom Rüsselsheime oslavujú predstavením špičkovej verzie odvodenej od držiteľa titulu Európske Auto roka 2009.

Adaptívny podvozok

Opel Insignia OPC - vo Veľkej Británii predávaná pod názvom Vauxhall Insignia VXR - odvezie rodinu do divadla, ale zároveň dovolí prekonávať traťové rekordy na okruhoch alebo obľúbených okreskách. Pod prednou kapotou tlčie prepĺňaný šesťvalec s objemom 2,8 l. Výkon 293 kW (325 k) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky.

Systém Adaptive 4x4 využíva diferenciál s elektronicky obmedzenou svornosťou (eLSD) na zadnej náprave. Adaptívny podvozok FlexRide vodičovi umožní nastaviť si charakteristiku pruženia podľa aktuálnej potreby. Na výber má tri módy: komfortný, športový a OPC - pre optimálny výkon.

Originálna predná náprava

Špecialitou konštruktérov z Opel Performance Center je upravené zavesenie predných kolies typu McPherson nazvané HiPerStrut. Výhodami pokrokového riešenia má byť väčší cit pri riadení, zníženie rušivých vnemov od riadenia vznikajúcich kvôli vyššiemu krútiacemu momentu a zlepšená odozva vozidla na pokyny vodiča. Spomalenie auta majú na starosti špičkové brzdy Brembo, vpredu s ventilovanými kotúčmi priemeru 355 mm. Automobil roluje na diskoch s priemerom 19 palcov obutých do pneumatík 245/40. Za príplatok budú k dispozícii aj 20-palcové kolesá (pneumatiky 255/35).

Premiéra v Barcelone

Suverénne najrýchlejšia verzia v modelovom rade Insignia zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je tradične elektronicky obmedzená. Obmedzovač sa prihlási pri rýchlosti 250 km/h. Opel Insignia OPC oficiálne predstavia na májovom autosalóne v Barcelone. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte v závere tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 931
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 844
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 816
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 932
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 749
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 712
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 190
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 485
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ruskí regrúti v náborovom centre v Batajsku v Rostovskej oblasti.

Analytik opisuje, aká bude zima na bojisku a čo zmenia pseudoreferendá.


16 h
Majiteľ ŠK Slovan Bratislava Ivan Kmotrík st. so svojim synom.

Ako reagovali údajní záujemcovia o futbalový Slovan?


13 h
Vicepremiér Štefan Holý (Sme rodina).

Peniaze nie sú limit, budú na 40-tisíc nájomných bytov, tvrdí vicepremiér.


16 h
Kráter na mieste útoku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  7. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  8. Tupou Ceruzou: Ukrajinské referendum
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 972
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 756
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 9 411
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 549
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 647
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 683
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 557
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 398
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu