SME

Podľa čoho si vybrať ojazdenú Fabiu I

Šrotovné sa skončilo a tak sa znovu do zorného poľa motoristov dostávajú z pohľadu výhodnosti ojazdené autá. Uvažujete o kúpe takého? Mala by to byť Škoda Fabia I? Pripravili sme pre vás prehľad informácií, ktoré by vám mali pomôcť v rozhodovaní, ktorú ko

nkrétnu Fabiu si vybrať:

Najčastejšie poruchy:

  • poruchy elektroniky, najmä riadiacej jednotky alebo elektrického sťahovania okien
  • modely vyrobené do roku 2002 mali problémy s uložením tiahla stabilizátora, podvozok celkovo nie je príliš odolný

Ak uvažujete o staršom modele, môžeme odporučiť najmä benzínový motor 1,4i, ktorý síce ponúka len 44 kW, ale je veľmi pružný a odolný. To isté platí pre naftový motor SDI s výkonom 47 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U novších modelov je najžiadanejší motor 1,2i, ktorý je vo variante 40 kW vhodný najmä do mesta, pretože na diaľnici má pomerne vysokú spotrebu. Turbodieselové motory sú v ponuke len ojedinele dosť sa za ne pripláca.

SkryťVypnúť reklamu

Najžiadanejšia je verzia kombi, najmenší záujem je o sedan.

Vyplatí sa príplatok za metalízu a klimatizáciu, pretože pri ďalšom predaji to zvyšuje hodnotu auta.

Plusy:

  • dobré jazdné vlastnosti
  • nadčasový design exteriéru
  • výkonné svetlomety
  • pohodlné sedačky
  • široká servisná sieť

Mínusy:

  • strohý interiér
  • často chýba ABS a viac airbagov
  • benzínové motory majú nadpriemernú spotrebu
  • veľký záujem zlodejov

Časti Fabie I najviac náchylné k opotrebovaniu

  • uloženie stabilizátora prednej nápravy
  • silentbloky predných ramien - týka sa to najmä naftových motorov
  • zapaľovacie cievky 1,2-litrových motorizácií
  • zatekanie do elektrického zväzku ... ak vozidlo absolvovalo predpísané pravidelné servisné intervaly v autorizovanom servise Škoda, bol tento problém odstránený

Ako často treba meniť prevádzkové kvapaliny a iné súčasti auta

  • olej - každých 15 000 km
  • brzdová kvapalina - každé 2 roky
  • chladiaca kvapalina - každých 5 rokov
  • rozvody (predpísané len pre dieselové motory) - každých 120 000 km
  • rozvody (benzínové motory 1,4 55kW, 59kW a 74kW) - odporúča sa po 150 000 km

Ceny za niektoré náhradné diely

  • Rozvody (nafta) - cca 200 € za sadu
  • rozvody (benzín) - cca 240 € za sadu
  • brzdové segmenty (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 55 €
  • brzdové kotouče (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 50 € za kus

Autor: Ján Kroča (AAA Auto)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  2. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  2. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  3. Keď sa z brigády stane kariéra
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  5. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  6. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  7. Tienenie? Áno! Profirol dotácie™ pre veľký úspech pokračujú
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 559
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 4 025
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 614
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 811
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 109
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 704
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 530
  8. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 429
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rado Surovka: Slovakistan
  2. Dušan Piršel: Funkčná spoločnosť sa nedá postaviť na návykoch z jaslí
  3. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  4. Iveta Bakitová: Skiathos a Skopelos - miesta, ktoré očarili aj filmové legendy
  5. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  6. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  7. Martin Turčan: Ohlodaná kosť v tlame KDH a HS
  8. Rudolfa Vallová: Vyhnal parlament muža a ženu z raja a stavia ich pred svetský súd?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 596
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 344
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 12 297
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 888
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 307
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 927
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 912
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 161
  1. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  2. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  3. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  5. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  6. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Tupou Ceruzou: Neotravujte
reklama
SkryťZatvoriť reklamu