SME

Podľa čoho si vybrať ojazdenú Fabiu I

Šrotovné sa skončilo a tak sa znovu do zorného poľa motoristov dostávajú z pohľadu výhodnosti ojazdené autá. Uvažujete o kúpe takého? Mala by to byť Škoda Fabia I? Pripravili sme pre vás prehľad informácií, ktoré by vám mali pomôcť v rozhodovaní, ktorú ko

nkrétnu Fabiu si vybrať:

Najčastejšie poruchy:

  • poruchy elektroniky, najmä riadiacej jednotky alebo elektrického sťahovania okien
  • modely vyrobené do roku 2002 mali problémy s uložením tiahla stabilizátora, podvozok celkovo nie je príliš odolný

Ak uvažujete o staršom modele, môžeme odporučiť najmä benzínový motor 1,4i, ktorý síce ponúka len 44 kW, ale je veľmi pružný a odolný. To isté platí pre naftový motor SDI s výkonom 47 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U novších modelov je najžiadanejší motor 1,2i, ktorý je vo variante 40 kW vhodný najmä do mesta, pretože na diaľnici má pomerne vysokú spotrebu. Turbodieselové motory sú v ponuke len ojedinele dosť sa za ne pripláca.

SkryťVypnúť reklamu

Najžiadanejšia je verzia kombi, najmenší záujem je o sedan.

Vyplatí sa príplatok za metalízu a klimatizáciu, pretože pri ďalšom predaji to zvyšuje hodnotu auta.

Plusy:

  • dobré jazdné vlastnosti
  • nadčasový design exteriéru
  • výkonné svetlomety
  • pohodlné sedačky
  • široká servisná sieť

Mínusy:

  • strohý interiér
  • často chýba ABS a viac airbagov
  • benzínové motory majú nadpriemernú spotrebu
  • veľký záujem zlodejov

Časti Fabie I najviac náchylné k opotrebovaniu

  • uloženie stabilizátora prednej nápravy
  • silentbloky predných ramien - týka sa to najmä naftových motorov
  • zapaľovacie cievky 1,2-litrových motorizácií
  • zatekanie do elektrického zväzku ... ak vozidlo absolvovalo predpísané pravidelné servisné intervaly v autorizovanom servise Škoda, bol tento problém odstránený

Ako často treba meniť prevádzkové kvapaliny a iné súčasti auta

  • olej - každých 15 000 km
  • brzdová kvapalina - každé 2 roky
  • chladiaca kvapalina - každých 5 rokov
  • rozvody (predpísané len pre dieselové motory) - každých 120 000 km
  • rozvody (benzínové motory 1,4 55kW, 59kW a 74kW) - odporúča sa po 150 000 km

Ceny za niektoré náhradné diely

  • Rozvody (nafta) - cca 200 € za sadu
  • rozvody (benzín) - cca 240 € za sadu
  • brzdové segmenty (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 55 €
  • brzdové kotouče (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 50 € za kus

Autor: Ján Kroča (AAA Auto)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 793
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 630
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 739
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 659
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 637
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 312
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 159
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: O Mariových muliciach a našich vojakoch na Ukrajine
  2. Julius Kravjar: Devätoro Alberta Einsteina
  3. Natália Milanová: Ministerstvo babráctva: Ľudovít Štúr krajšie múzeum mať nebude. Lebo omietka
  4. Lukáš Majerčák: Ždiar I., okres Poprad : Bachledova dolina - Chodník korunami stromov
  5. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  6. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  7. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  8. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 174
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 16 519
  3. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 162
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 8 784
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 363
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 622
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 106
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 552
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu