nkrétnu Fabiu si vybrať:
Najčastejšie poruchy:
- poruchy elektroniky, najmä riadiacej jednotky alebo elektrického sťahovania okien
- modely vyrobené do roku 2002 mali problémy s uložením tiahla stabilizátora, podvozok celkovo nie je príliš odolný
Ak uvažujete o staršom modele, môžeme odporučiť najmä benzínový motor 1,4i, ktorý síce ponúka len 44 kW, ale je veľmi pružný a odolný. To isté platí pre naftový motor SDI s výkonom 47 kW.
U novších modelov je najžiadanejší motor 1,2i, ktorý je vo variante 40 kW vhodný najmä do mesta, pretože na diaľnici má pomerne vysokú spotrebu. Turbodieselové motory sú v ponuke len ojedinele dosť sa za ne pripláca.
Najžiadanejšia je verzia kombi, najmenší záujem je o sedan.
Vyplatí sa príplatok za metalízu a klimatizáciu, pretože pri ďalšom predaji to zvyšuje hodnotu auta.
Plusy:
- dobré jazdné vlastnosti
- nadčasový design exteriéru
- výkonné svetlomety
- pohodlné sedačky
- široká servisná sieť
Mínusy:
- strohý interiér
- často chýba ABS a viac airbagov
- benzínové motory majú nadpriemernú spotrebu
- veľký záujem zlodejov
Časti Fabie I najviac náchylné k opotrebovaniu
- uloženie stabilizátora prednej nápravy
- silentbloky predných ramien - týka sa to najmä naftových motorov
- zapaľovacie cievky 1,2-litrových motorizácií
- zatekanie do elektrického zväzku ... ak vozidlo absolvovalo predpísané pravidelné servisné intervaly v autorizovanom servise Škoda, bol tento problém odstránený
Ako často treba meniť prevádzkové kvapaliny a iné súčasti auta
- olej - každých 15 000 km
- brzdová kvapalina - každé 2 roky
- chladiaca kvapalina - každých 5 rokov
- rozvody (predpísané len pre dieselové motory) - každých 120 000 km
- rozvody (benzínové motory 1,4 55kW, 59kW a 74kW) - odporúča sa po 150 000 km
Ceny za niektoré náhradné diely
- Rozvody (nafta) - cca 200 € za sadu
- rozvody (benzín) - cca 240 € za sadu
- brzdové segmenty (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 55 €
- brzdové kotouče (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 50 € za kus
Autor: Ján Kroča (AAA Auto)