SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Podľa čoho si vybrať ojazdenú Fabiu I

Šrotovné sa skončilo a tak sa znovu do zorného poľa motoristov dostávajú z pohľadu výhodnosti ojazdené autá. Uvažujete o kúpe takého? Mala by to byť Škoda Fabia I? Pripravili sme pre vás prehľad informácií, ktoré by vám mali pomôcť v rozhodovaní, ktorú ko

nkrétnu Fabiu si vybrať:

Najčastejšie poruchy:

  • poruchy elektroniky, najmä riadiacej jednotky alebo elektrického sťahovania okien
  • modely vyrobené do roku 2002 mali problémy s uložením tiahla stabilizátora, podvozok celkovo nie je príliš odolný

Ak uvažujete o staršom modele, môžeme odporučiť najmä benzínový motor 1,4i, ktorý síce ponúka len 44 kW, ale je veľmi pružný a odolný. To isté platí pre naftový motor SDI s výkonom 47 kW.

U novších modelov je najžiadanejší motor 1,2i, ktorý je vo variante 40 kW vhodný najmä do mesta, pretože na diaľnici má pomerne vysokú spotrebu. Turbodieselové motory sú v ponuke len ojedinele dosť sa za ne pripláca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najžiadanejšia je verzia kombi, najmenší záujem je o sedan.

Vyplatí sa príplatok za metalízu a klimatizáciu, pretože pri ďalšom predaji to zvyšuje hodnotu auta.

Plusy:

  • dobré jazdné vlastnosti
  • nadčasový design exteriéru
  • výkonné svetlomety
  • pohodlné sedačky
  • široká servisná sieť

Mínusy:

  • strohý interiér
  • často chýba ABS a viac airbagov
  • benzínové motory majú nadpriemernú spotrebu
  • veľký záujem zlodejov

Časti Fabie I najviac náchylné k opotrebovaniu

  • uloženie stabilizátora prednej nápravy
  • silentbloky predných ramien - týka sa to najmä naftových motorov
  • zapaľovacie cievky 1,2-litrových motorizácií
  • zatekanie do elektrického zväzku ... ak vozidlo absolvovalo predpísané pravidelné servisné intervaly v autorizovanom servise Škoda, bol tento problém odstránený

Ako často treba meniť prevádzkové kvapaliny a iné súčasti auta

  • olej - každých 15 000 km
  • brzdová kvapalina - každé 2 roky
  • chladiaca kvapalina - každých 5 rokov
  • rozvody (predpísané len pre dieselové motory) - každých 120 000 km
  • rozvody (benzínové motory 1,4 55kW, 59kW a 74kW) - odporúča sa po 150 000 km

Ceny za niektoré náhradné diely

  • Rozvody (nafta) - cca 200 € za sadu
  • rozvody (benzín) - cca 240 € za sadu
  • brzdové segmenty (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 55 €
  • brzdové kotouče (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 50 € za kus
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 092
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 864
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 042
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 093
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 532
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 461
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 758
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 293
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 983
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 103
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 083
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 847
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 957
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 900
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu