SME

Podľa čoho si vybrať ojazdenú Fabiu I

Šrotovné sa skončilo a tak sa znovu do zorného poľa motoristov dostávajú z pohľadu výhodnosti ojazdené autá. Uvažujete o kúpe takého? Mala by to byť Škoda Fabia I? Pripravili sme pre vás prehľad informácií, ktoré by vám mali pomôcť v rozhodovaní, ktorú ko

nkrétnu Fabiu si vybrať:

Najčastejšie poruchy:

  • poruchy elektroniky, najmä riadiacej jednotky alebo elektrického sťahovania okien
  • modely vyrobené do roku 2002 mali problémy s uložením tiahla stabilizátora, podvozok celkovo nie je príliš odolný

Ak uvažujete o staršom modele, môžeme odporučiť najmä benzínový motor 1,4i, ktorý síce ponúka len 44 kW, ale je veľmi pružný a odolný. To isté platí pre naftový motor SDI s výkonom 47 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U novších modelov je najžiadanejší motor 1,2i, ktorý je vo variante 40 kW vhodný najmä do mesta, pretože na diaľnici má pomerne vysokú spotrebu. Turbodieselové motory sú v ponuke len ojedinele dosť sa za ne pripláca.

SkryťVypnúť reklamu

Najžiadanejšia je verzia kombi, najmenší záujem je o sedan.

Vyplatí sa príplatok za metalízu a klimatizáciu, pretože pri ďalšom predaji to zvyšuje hodnotu auta.

Plusy:

  • dobré jazdné vlastnosti
  • nadčasový design exteriéru
  • výkonné svetlomety
  • pohodlné sedačky
  • široká servisná sieť

Mínusy:

  • strohý interiér
  • často chýba ABS a viac airbagov
  • benzínové motory majú nadpriemernú spotrebu
  • veľký záujem zlodejov

Časti Fabie I najviac náchylné k opotrebovaniu

  • uloženie stabilizátora prednej nápravy
  • silentbloky predných ramien - týka sa to najmä naftových motorov
  • zapaľovacie cievky 1,2-litrových motorizácií
  • zatekanie do elektrického zväzku ... ak vozidlo absolvovalo predpísané pravidelné servisné intervaly v autorizovanom servise Škoda, bol tento problém odstránený

Ako často treba meniť prevádzkové kvapaliny a iné súčasti auta

  • olej - každých 15 000 km
  • brzdová kvapalina - každé 2 roky
  • chladiaca kvapalina - každých 5 rokov
  • rozvody (predpísané len pre dieselové motory) - každých 120 000 km
  • rozvody (benzínové motory 1,4 55kW, 59kW a 74kW) - odporúča sa po 150 000 km

Ceny za niektoré náhradné diely

  • Rozvody (nafta) - cca 200 € za sadu
  • rozvody (benzín) - cca 240 € za sadu
  • brzdové segmenty (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 55 €
  • brzdové kotouče (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 50 € za kus

Autor: Ján Kroča (AAA Auto)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 060
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 8 201
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 819
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 210
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 113
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 065
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 999
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 995
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Hrubý: Ľudia, čo sa vznášajú
  2. Ivan Mlynár: Fico s Tarabom chcú mať Vianoce po celý rok, nielen na Ježiška, alebo Gabčíkovo po krk vo vode.
  3. Miroslav Ferkl: Vy ste tu tiež prvýkrát?
  4. Jozef Sitko: Úrad prezidenta na dvore Hradu
  5. Ján Škerko: Keď pokrok znamená, že toaleta vie o vás viac než vaša rodina
  6. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (2)
  7. Štefan Šturdzík: Simona Leskovská no.1
  8. Eva Bachletová: Dovolenkujeme?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 18 465
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 710
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 333
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 7 935
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 852
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 631
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 049
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 640
  1. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  5. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  6. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu